آهنگسازی با هوش مصنوعی جدید گوگل

منبع: فیگار

2

1402/9/11

14:23


شرکت گوگل، اخیراً هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده که می‌توان با استفاده از آن، موسیقی‌های منحصر به فردی را با الهام از سازهای مختلف ایجاد کرد. آهنگسازی با هوش…

آهنگسازی با هوش مصنوعی جدید گوگل

شرکت گوگل، اخیراً هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده که می‌توان با استفاده از آن، موسیقی‌های منحصر به فردی را با الهام از سازهای مختلف ایجاد کرد. آهنگسازی با هوش مصنوعی می‌تواند یکی از اتفاقات عجیب و جذاب در زمینه موسیقی به حساب بیاید.

این هوش مصنوعی که Instrument Playground نام دارد، صدای 100 ساز مختلف را پوشش می‌دهد. شما با انتخاب ساز مورد نظرتان و تعیین ویژگی‌هایی مانند ریتم و ضربِ چیزی که مدنظر دارید، می‌توانید حالت موسیقی خود را مشخص کنید. این هوش مصنوعی سپس یک قطعه موسیقی 20 ثانیه‌ای را بر اساس ورودی شما تولید می‌کند و آن را به صورت صدایی انتزاعی و خاص ارائه می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آهنگسازی با هوش مصنوعی جدید گوگل

هوش مصنوعی Instrument Playground در واقع از هوش مصنوعی MusicLM گوگل که در ماه مه (اردیبهشت‌ماه 1402) معرفی شد، استفاده می‌کند. با این هوش مصنوعی جدید، شما می‌توانید از بین 100 ساز جهانی، یکی را برای شروع موسیقی خود انتخاب کنید و سپس با انتخاب ریتم و ملودی مدنظر خود، یک موسیقی 20 ثانیه‌ای تحویل بگیرید.

آهنگسازی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی آهنگسازی Instrument Playground، صدای برخی از سازهای محلی کشورهای مختلف را نیز دارد. همچنین با وارد کردن یک ویژگی، می‌توانید موسیقی را به حالت شاد یا عاشقانه تغییر دهید.

به‌طور کلی، موسیقی‌هایی که توسط این هوش مصنوعی تولید می‌شوند، ممکن است دقیق‌تر از آنچه شما انتظار داشته‌اید باشند. به عنوان مثال، با وارد کردن صدای ساز توبای عصبانی، انتظار دارید یک تکنوازی پرسروصدای برنجی را بشنوید؛ اما در عوض موسیقی بیشتر شبیه به صدای لوله با آسپیراسیون توبا خواهد بود.

همچنین با درخواست «دیجریدو عجیب»، صدایی مشابه موسیقی‌های «هانس زیمر» را خواهید شنید. به‌طور کلی، خروجی این هوش مصنوعی ترکیبی از صداهای انتزاعی با لایه‌هایی از صدا است که احساسات مختلفی را القا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی آهنگسازی کردن با هوش مصنوعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو