اولین جلسه بازجویی از متهمان مرگ دختر 6 ماهه در بیمارستان مفید در دادسرای جنایی

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/11

23:16


ساعدنیوز: جلسه تحقیق از مقصران مرگ تلخ النا کوچولو در روز تحصن پرستاران بیمارستان، صبح دیروز در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد.

اولین جلسه بازجویی از متهمان مرگ دختر 6 ماهه در بیمارستان مفید در دادسرای جنایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، مرگ تلخ النا کوچولو صبح نهم آذر ماه در بیمارستان مفید پایتخت رخ داد. آن روز دختر 6ماهه که تب شدیدی داشت توسط پدر و مادرش به بیمارستان منتقل شد اما پرستاران به دلیل اعتراض به عدم کارانه هایشان تحصن کرده بودند و همین باعث شد که دختر بیمار دیر پذیرش شود و در نهایت جانش را از دست بدهد.

به دنبال مرگ النا، قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت مقصران را صادر کرد. 2پرستار زن و مرد و رئیس اورژانس به دلیل اهمال و قصور بازداشت شدند و به بازداشتگاه اداره آگاهی تهران انتقال یافتند.

متهمان دیروز برای تحقیق به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. علاوه بر این حدود 13 نفر از کادر درمان بیمارستان نیز دیروز به دادسرا احضار شده و از آنها تحقیق صورت گرفت که از میان آنها دو نفر دیگر نیز بازداشت شدند تا تعداد بازداشتی های این پرونده به 5 نفر برسد.

در جلسه دیروز، پزشک اورژانس می گفت روز حادثه از رئیس بیمارستان مرخصی گرفته بوده تا در کنفرانسی شرکت کند اما بررسی دوربین های مداربسته نشان می داد او داخل حیاط بیمارستان بین کادر درمان حضور داشته است. یکی از پرستارها هم می گفت، لحظه حادثه شیفت او تمام شده و خبر نداشته که پرستار دیگر دیرتر سر شیفت حاضر نشده است اما در بررسی ها مشخص شد وی محل کارش را بدون اینکه به پرستار قبلی تحویل دهد ترک کرده است. پرستار دیگر هم مدعی شد پرستار اصلی مرخصی بوده و سرشیفت به او دیر اعلام کرده است اما در بررسی دوبین ها مشخص شد وی هم هنگام تحصن در میان همکاران دیگرش در حیاط بیمارستان بوده است.

دو پرستار دیگری که صبح دیروز بازداشت شدند اظهارات خود را مطرح کردند که در پرونده ثبت شد. یکی از آنها که روز حادثه حدود نیم ساعت دیرتر شیفتش را تحویل گرفته بود اما در بازجویی‌ها ادعا کرد آن روز خواب مانده و دیر به محل کارش آمده اما وی موضوع را به بیمارستان خبر نداده بود. پرستار دیگر که دیروز بازداشت شد، سرپرستار و سرشیفت پرستاران بود. وی وظیفه اش تعیین شیفت پرستاران بود؛ او روز حادثه در محل حضور داشته اما در تعیین شیفت ها بین 20 دقیقه تا نیم ساعت دیرتر اقدام کرده است.

بدین ترتیب 5 نفر از کادر درمان که دو مرد و سه زن هستند به اتهام قتل غیر عمد بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

همچنین قرار شد بازپرس پرونده و تیم جنایی با بررسی دقیق فیلم دوربین های مداربسته محل حادثه چنانچه تشخیص داده شود افراد دیگری هم در مرگ مرگ النا دست دخالت داشته اند بازداشت و از آنها تحقیق شود.

همچنین گفته می شود پس از این حادثه صبح دیروز رئیس بیمارستان مفید از کار برکنار شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو