ماجرای ازدواج علیرضا زاکانی با همسر شهیدی که یک فرزند داشت؛ معصومه پاکتچی کیست؟

منبع: روزیاتو

2

1402/9/14

09:56


ماجرای ازدواج علیرضا زاکانی با همسر شهیدی که یک فرزند داشت؛ معصومه پاکتچی کیست؟

ماجرای ازدواج علیرضا زاکانی با همسر شهیدی که یک فرزند داشت؛ معصومه پاکتچی کیست؟

دیروز در شبکه های اجتماعی شایعاتی در خصوص ازدواج دوم علیرضا زاکانی و جدایی از همسرش معصومه پاکتچی مطرح شده است که صحت و سقم آن مشخص نیست و هنوز شهردار تهران به این موضوع واکنشی نشان نداده و تا موضع‌گیری رسمی او همه‌ی خبرها در این باره در حد شایعه است. پیش از این و در زمان نامزدی زاکانی در سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران هم شایعاتی در مورد همسر دوم زاکانی مطرح شد که در آن زمان وی تمام این ادعاها را صراحتاً رد کرد.

ازدواج علیرضا زاکانی با همسر شهید

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

علیرضا زاکانی در سال ۱۳۶۸ وقتی ۲۴ ساله بود با خانم معصومه پاکتچی با مهریه ۵۰ مثال نقره ازدواج کرد. در مصاحبه ای علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، از دوران خواستگاری چه خاطره ای دارید گفت: «بنده در دوران دفاع مقدس تصمیم به ازدواج با همسر یک شهید که یک فرزند داشت گرفتم.»

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

زاکانی تعریف کرد: «با خانم شهید که صحبت شده بود یک نکته را بیان کرد که من دیگر تحمل شهید شدن همسرم را ندارم. ۵۰ مثقال نقره مهره تعیین کردم. بنده به ایشان اعلام کردم که هر وقت کار اجتماعی پیش بیاید که به مردم و انقلاب مرتبط شود از من توقع نداشته باشید که شما را مقدم بر مردم و اسلام بدانم.»

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

علیرضا زاکانی و همسرش سه فرزند دختر بنام های طیبه، مریم و زینب دارند که هر سه ازدواج کرده اند. علیرضا زاکانی در مورد ازدواج دخترهایش گفته است: «دختر اولم طیبه فارغ التحصیل دانشگاه تهران و داماد اولم نیز دانشجوی دانشگاه تهران بوده و حالا در حوزه علمیه درس حوزه می خواند. فرزند دوم در دانشگاه صنعتی شریف درس خوانده و همسر ایشان حسین حیدری نیز فارغ التحصیل همان دانشگاه و فرزند یک رزمنده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس می باشد. فرزند سومم زینب نیز دانشجوی تهران و دامادم نیز دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس و فرزند رزمنده و جانباز دفاع مقدس است و مهریه هر سه فرزند ۱۴ سکه است.»

نوه متولد سوئیس علیرضا زاکانی

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

نوه علیرضا زاکانی، متولد کشور سوئیس است که به گفته وی زمان به دنیا آمدن نوه همزمان با پایان ترم دخترش بوده و امکان تولد کودک در ایران وجود نداشت. زاکانی می گوید: «دخترم (مریم) در سال ۱۳۹۵ در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد. ایشان سپس به همراه همسرش در رشته علوم اجتماعی محاسباتی که معادلی در دانشگاه های ایرانی ندارد در دانشگاه EPFL لوزان سوئیس مشغول به تحصیل شد. او بدون هیچگونه بورسه تحصیلی و به جهت سابقه ممتاز تحصیلی بصورت رایگان درس خواند و سپس به کشور بازگشته است.»

معصومه پاکتچی همسر علیرضا زاکانی کیست؟

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

معصومه پاکتچی دارای تحصیلات سطح سه حوزه علمیه می باشد که سالیان سال در مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران مشغول بود. او از سال ۱۳۸۶ هم مسئولیت واحد خواهران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود را عهده دار بوده و تندیس دکترین مهدویت را سال ۱۳۹۱ دریافت کرد.

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

در زمان نامزدی علیرضا زاکانی در سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰، شایعاتی در مورد سمت همسر وی در حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران مطرح شد که همان زمان روابط عمومی ستاد زاکانی در بیانیه ای اعلام کرد: «در برخی‌ رسانه‌ها برای معرفی خانم معصومه پاکتچی همسر علیرضا زاکانی از عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران استفاده کردند که این عنوان نادرست بوده و عنوان صحیح ایشان مدیر سابق ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران تهران و مشاور مدیر سابق است.»

واکنش علیرضا زاکانی به شایعه‌ی داشتن همسر دوم در زمان انتخابات ۱۴۰۰

همسر علیرضا زاکانی کیست؟

علیرضا زاکانی در خرداد ۱۴۰۰ و در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، در واکنش به شایعاتی درباره‌ی اینکه او همسر دوم دارد گفته بود: «حاشیه درست کردند که دو همسر یکی در تهران و یکی در قم دارم؛ شرم نمی کنند؟ من چه خاری در گلوی آنها هستم؟ وقتی روی کار بیایم آنها را راحت نمی گذارم هر چه خوردند و بردند از گلویشان بیرون می کشم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو