بیوگرافی سعید چنگیزیان ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

بیوگرافی سعید چنگیزیان ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او


منبع: پلازا

4

1402/9/14

17:03


بیوگرافی سعید چنگیزیان ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

سعید چنگیزیان یکی از بازیگران مرد محبوب سینما و تئاتر ایرانی است. در ادامه با بیوگرافی سعید چنگیزیان همراه ما بمانید.

سعید چنگیزیان در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۵۶ در شهر سمنان به دنیا آمد. وی یک بازیگر سینما و تلویزیون است. او دارای لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سینما و تئاتر است و دیپلم گرافیک از هنرستان امیر کبیر سمنان دریافت کرده. همسر سعید چنگیزیان الهام کردا یکی از بازیگران مطرح تئاتری است که در ادامه ماجرای آشنایی وی با همسرش و هر آنچیزی را که درباره زندگی خصوصی سعید چنگیزیان باید بدانید، در اختیار شما خواهیم گذاشت.

سعید چنگیزیان به دلیل علاقه شدید به چاپ و عکاسی گرافیک، در هنرستان درس خواند. در آزمون کنکور نیز علاوه بر رشته نقاشی، برای رشته تئاتر نیز قبول شد، اما او تئاتر را انتخاب کرد. او مهارت زیادی در طراحی و علاقه زیادی به چاپ و عکاسی داشت، اما هرگز به صورت حرفه‌ای در این حوزه‌ها فعالیت نکرد.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی سعید چنگیزیان

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی سعید چنگیزیان جلب می‌کنیم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما مثل سعید چنگیزیان چند سال دارد، پاسخ داده شود.

  • نام: سعید چنگیزیان
  • تاریخ تولد سعید چنگیزیان:۲۲ آذر ۱۳۵۶
  • محل تولد سعید چنگیزیان: سمنان
  • سن سعید چنگیزیان: 45 سال
  • وضعیت تاهل سعید چنگیزیان: متاهل – الهام کردا
  • صفحه اینستاگرام سعید چنگیزیان: ندارد

زندگی نامه سعید چنگیزیان

زندگی نامه سعید چنگیزیان

شاید جالب باشد بدانید که برادر بزرگتر سعید وی را در هنرستان ثبت نام کرد، اما مادرش بیشتر علاقمند بود که او بازیگر شود. در نهایت، سعید چنگیزیان از مسیر گرافیک جدا شد و به سمت بازیگری پیش رفت. او می‌گوید هنرجوهایش همگی در سطح مقدماتی و مبتدی هستند و اصلا به بازیگران حرفه‌ای درس نمی‌دهد.

هر آموزشگاهی که می‌رود، کلاس‌هایی برای هنرجوهای مبتدی برگزار می‌کند. او دوست دارد همه را به سطح قابل قبولی برساند. وی در دانشگاه کارگردانی خوانده است، اما هرگز در این حوزه فعالیت نکرده است. این سوال بارها از او پرسیده شده و در برخی مواقع برایش موضوعی نگران‌کننده بوده است، اما او نمی‌تواند این کار را انجام دهد. بازیگری و آرامشی که به همراه دارد را دوست دارد. او لذت می‌برد که تنها بتواند کار کند و استرس کارگردانی برایش وحشتناک است.

زندگی شغلی سعید چنگیزیان

زندگی شغلی سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان بدون هیچ تجربه قبلی، وارد دانشگاه سینما و تئاتر شد و در آنجا با دوستانی همچون محمد عاقبتی، حسن معجونی، سهیلا گلستانی و … شروع به تمرین تئاتر کرد.

از سال ۱۳۷۷، با بازی در نمایش “عروسی خون”، سعید چنگیزیان به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در عرصه تئاتر فعالیت کرد. او این فعالیت را تا سال ۱۳۸۲، در سن ۲۶ سالگی، ادامه داد. در همین زمان، در یک ایپیزود از فیلم “خداحافظ رفیق” نیز در جلوی دوربین قرار گرفت.

در سال ۸۹، سعید چنگیزیان دومین تجربه سینمایی خود را با فیلم “دختر شاه پریون” در کنار صداپیشگانی چون رامبد جوان، علیرضا خمسه و مریم سلطانی، به دست آورد. یک سال بعد، در سال ۱۳۹۰، او با سریال “توطئه فامیلی” به تلویزیون آمد و در ماه رمضان سال ۱۳۹۴، با سریال “گاهی به پشت سر نگاه کن” شناخته‌تر شد.

فیلم های سعید چنگیزیان

در این بخش گزیده‌ای از فیلم های سعید چنگیزیان را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوانکارگردان
۱۴٠٠۲۸۸۸کیوان علیمحمدی
1400تفریقمانی حقیقی
۱۳۹۸پیله آهنیآرمین ایثاریان
١٣٩٧جمشیدیهیلدا جبلی
۱۳۹۶چهارراه استانبولمصطفی کیایی
1396شکستن همزمان بیست استخوانجمشید محمودی
1396گرگ‌بازیعباس نظام‌دوست
1396آندرانیکحسین مهکام
۱۳۹۵گیلداامید بنکدار
1395سارا و آیدامازیار میری
۱۳۹۴خشم و هیاهوهومن سیدی
۱۳۹۲نقش نگارعلی عطشانی
۱۳۹۱دهلیزبهروز شعیبی
1391آسمان زرد کم‌عمقبهرام توکلی
۱۳۹۰پذیرایی سادهمانی حقیقی

سریال های سعید چنگیزیان

در این بخش گزیده‌ای از سریال های سعید چنگیزیان را برای شما لیست کرده‌ایم:

سالعنوانکارگردان
۱۴۰۲ضدابراهیم شیبانی
۱۴۰١گیلدختمجید اسماعیلی
۱۳۹۸برادرجانمحمدرضا آهنج
۱۳۹۴گاهی به پشت سر نگاه کنمازیار میری
۱۳۸۹توطئه فامیلیرامبد جوان

یکی از سریال‌هایی که در لیست بالا نگذاشته‌ایم زخم کاری است که در ادامه به آن به صورت تشریحی خواهیم پرداخت: “زخم کاری” یک سریال درام و جنایی است که در سال ۱۴۰۰ به کارگردانی محمدحسین مهدویان ساخته شده است. این سریال برگرفته از رمان “بیست زخم کاری” نوشتهٔ محمود حسینی‌زاد است.

داستان این سریال درباره مالکی نام مردی است که به عنوان یکی از مدیران موفق هلدینگ ریزآبادی فعالیت می‌کند. او در قراردادی مهم نفتی، تمام پول شرکت را به حساب شخصی خود واریز می‌کند و با همکاری همسرش نعمت ریزآبادی، رئیس و مالک هلدینگ را به قتل می‌رساند. این اتفاق به عنوان آغاز ماجرا و تصمیمات جنایی و پی در پی آن را روایت می‌کند.

سعید چنگیزیان در این سریال نقش ناصر ریزآبادی، پسر نعمت و وارث شرکت را بازی می‌کند. او ناتوان در مدیریت صحیح شرکت است و آن را به خواهرش منصوره سپرده است. اما در نهایت، شرکت و تمام اموال ارثی خود را از مالک پس می‌گیرد و…

این سریال موفق در بیست و یکمین جشن حافظ به چهار جایزه دست یافت و بازیگرانی همچون جواد عزتی، رعنا آزادیور، هانیه توسلی، سیاوش طهمورث، مه لقا باقری، عباس جمشیدی فر، کاظم هژیرآزاد، الهه حصاری، منوچهر علیپور، مهدی زمین پرداز و مائده طهماسبی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

تئاترهای سعید چنگیزیان

در این بخش گزیده‌ای از تئاتر های سعید چنگیزیان را برای شما لیست کرده‌ایم:

عنوانسال
سندروم روسمر۱۴۰۲
پرده خانه، به کارگردانی گلاب آدینه، آبان۱۴۰۱
پدر۱۴۰۱
بچه۱۳۹۸
بی تابستان۱۳۹۷
اندرانیک۱۳۹۶
اولیور توئیست۱۳۹۶
ستوان اینیشمور۱۳۹۴
کلمه سکوت کلمه1394
شایعات1392
باغ آلبالو1392
تن‌تن و راز قصر مونداس1391
ایوانف1390
به خاطر یک مشت روبل1388
رؤیای نیمه شب پاییز1385

جوایز و افتخارات سعید چنگیزیان

جوایز و افتخارات سعید چنگیزیان

در سال ۱۳۷۶، در اولین جشنواره دانشجویی، جایزه اول بازیگری را برای بازی در نمایش “برزخ” به کارگردانی محمد عاقبتی، برای خود به ارمغان آورد. این نمایش نوشته ویلیام باتلر ییتس بود.

حواشی سعید چنگیزیان

حواشی سعید چنگیزیان

این بازیگر محبوب و دوست‌داشتنی در طول فعالیت خودش در عرصه‌ی هنر تا به حال حاشیه‌ای نداشته و به همراه همسرش الهام کردا در کمال آرامش و سکوت به کار بازیگری و کارگردانی پرداخته‌اند.

حقایق پنهان سعید چنگیزیان

حقایق پنهان سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان در سال ۱۳۷۹، در سن ۲۳ سالگی، با الهام کردا، یک بازیگر ۲۳ ساله، نامزد شد. این زوج، بعد از این همه سال بدون داشتن فرزند، همچنان زندگی پایداری دارند.

سعید و الهام در یک دانشگاه به تخصص تئاتر پرداختند و به دلیل دانشگاهی بودنشان، در سال ۷۹ به صورت کاری با یکدیگر آشنا شدند. این رابطه در نهایت در سال ۸۱ با ازدواج خاتمه یافت. سعید می‌گوید همسرش کامل‌ترین شخصیتی است که می‌تواند در کنارش باشد. به گفته‌ی سعید چنگیزیان همسرش در تعاملات اجتماعی و درک از موقعیت‌های اجتماعی، نمونه است.

آلبوم عکس های سعید چنگیزیان

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی سعید چنگیزیان همراه شما بودیم و همچنین از حواشی و حقایق پنهان او نیز سخن گفتیم. نظر شما درباره این بازیگر مرد محبوب ایرانی چیست؟ کدام فیلم یا سریال او را تماشا کرده‌اید و به آن علاقه داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو