این زوج 20 سال با هم صحبت نکردند! | دلیل این رفتار چه بود؟

1

1402/9/15

09:22


این زوج 20 سال با هم صحبت نکردند! | دلیل این رفتار چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گرچه در اغلب موارد، داشتن ارتباط کلامی خوب با یکدیگر یکی از عوامل تأثیرگذار در موفقیت ازدواج به شمار می‌رود، اما یک زوج ژاپنی موفق شدند ۲ دهه بدون کلمه‌ای صحبت با یکدیگر به زندگی مشترک خود ادامه دهند. از آن عجیب‌تر دلیل این سکوت است. 

یک مرد ژاپنی «قهر کردن» را به مرحله‌ی جدیدی رساند

منظور از قهر کردن، خودداری از شرکت در ارتباط کلامی با شخصی است که در تلاش برای برقراری ارتباط کلامی و گرفتن پاسخ است. خودداری موقت از صحبت با یکدیگر بعد از یک مشاجره، امر غیر معمولی نیست. 

اما می‌توانید دشواری ازدواج با کسی را تصور کنید که دائماً از گفتگو امتناع می‌کند؟ این اتفاقی بود که برای یک زوج ژاپنی رخ داد. رابطه‌ی یومی کاتایاما و شوهرش اوتو کاتایاما با دشواری‌ای رو به رو شد که ۲ دهه به طول انجامید. 

مرد ژاپنی با وجود زندگی با همسرش در یک خانه، ۲ دهه از صحبت با او خودداری کرد

اوتو کماکان با همسر و فرزندانش زندگی می‌کرد. علیرغم تلاش‌های یومی برای داشتن ارتباط کلامی با شوهرش، او دائماً با سکوت اوتو مواجه می‌شد. اوتو در عوض با استفاده از نشانه‌های غیر کلامی مانند درآوردن صدا و تکان دادن سر، موافقت یا مخالفت خود را نشان می‌داد. 

جالب است که یومی هرگز خواستار جدایی از همسرش نشد. با آنکه اوتو حتی یک کلمه هم با یومی صحبت نمی‌کرد، اما این زوج در این مدت صاحب سومین فرزند خود هم شدند. 

از آن عجیب‌تر دلیل سکوت مرد ژاپنی بود

چندین سال بعد، اوتو بالاخره فاش کرد چه انگیزه‌ای در پس قهر ۲۰ ساله‌ی او وجود داشت. اوتو معتقد بود که به اندازه‌ی کافی از همسرش توجه نمی‌گیرید و احساس می‌کرد توجه یومی معطوف به فرزندان‌شان بود. 

اوتو در ابتدا از این موضوع عصبانی بود. اما بعداً نسبت به فرزندان و همسرش که بسیار درگیر بزرگ کردن فرزندان‌شان بود، حس حسادت پیدا کرد. 

به لطف یک برنامه‌ی تلویزیونی، زوج ژاپنی بعد از ۲۰ سال بالاخره با یکدیگر صحبت کردند

بعد از ۲۰ سال قهر، فرزندان این زوج ژاپنی تصمیم گرفتند بالاخره کاری برای این وضع کنند. آن‌ها به سراغ یک برنامه‌ی تلویزیونی رفتند تا به آن‌ها در حل اختلاف میان والدین‌شان کمک کند. 

تی وی هوکایود، کانال تلویزیون ژاپن که این برنامه‌ی تلویزیونی از آن پخش می‌شد، تصمیم گرفت به فرزندان این زوج کمک کند تا بالاخره شاهد صحبت کردن پدر و مادرشان با یکدیگر شوند. 

فرزندان اوتو و یومی اذعان کردند که دیگر حرف زدن والدین‌شان با یکدیگر را به خاطر ندارند. شبکه‌ی تی وی هوکایود ملاقاتی را میان اوتو و یومی در همان پارکی که سال‌ها قبل در آن اولین قرار عاشقانه‌شان را تجربه کردند، ترتیب داد. 

فرزندان اوتو و یومی هم به همراه تماشاگران برنامه، بی‌آنکه والدین‌شان باخبر باشند، آن‌ها را تماشا می‌کردند. 

بعد از اندکی تردید، مرد ژاپنی بالاخره توانست چند کلمه‌ای خطاب به همسرش صحبت کند. اوتو بیش از هر زمان دیگری احساس شرمندگی می‌کرد و وضعیت را درک می‌کرد. 

او برای همسرش توضیح داد که می‌داند سکوتش یومی را آزرده و او را در سختی قرار داده است. اما اوتوی نادم از یومی به خاطر ۲ دهه زندگی با او با وجود سکوتش که بالاخره آن روز به پایان رسید، تشکر کرد. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو