28 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند

منبع: همگردی

1

1402/9/15

13:37


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، 28 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

علی مستوفیان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه، 14 آذر) در هفتمین برنامه داوری مهر اصالت ملی استانهای گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی که به میزبانی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، پس از ارزیابی داوران از میان 45 اثر استان، 28 اثر هنرمندان این استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

وی بیان کرد: داوری مُهر اصالت ملی هر دو سال یک بار برگزار می شود و محصولاتی که به بخش داوری می رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری ارزیابی نهایی می شوند.

مستوفیان با اشاره به اینکه با اضافه شدن این آثار، تعداد تولیدات هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی که موفق به گرفتن مهر اصالت ملی شدند به 100 اثر رسید، یادآوری کرد: پیش از این، 72 اثر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده بودند؛ آثاری که مهر اصالت ملی گرفته اند، سال آینده در داوری بین المللی مهر اصالت یونسکو حضور خواهند داشت.

وی افزود: این دوره از داوری با حضور داوود ملایی آونجی، رئیس اداره مالکیت معنوی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و هفت داور علمی، تجربی و تخصصی صنایع دستی و معصومه ذوالفقاری، مهسا ارزمانی، محمد علی کریمان، حدید محمدی، وحید محمدزاده، اسماعیل رکن آبادی و بهنام سربخشیان برگزار شد.

28 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو