هالیوود نجات پیدا کرد | اعتصاب بازیگران رسماً پایان یافت

منبع: گیمفا

1

1402/9/15

14:00


پس از ماه‌ها جنجال و حاشیه که هالیوود را با ضرر و زیان‌های مالی بسیاری همراه کرده بود، بالاخره امروز شاهد پایان رسمی اعتصاب بازیگران هستیم.

هالیوود نجات پیدا کرد | اعتصاب بازیگران رسماً پایان یافت

پس از ماه‌ها جنجال و حاشیه که هالیوود را با ضرر و زیان‌های مالی بسیاری همراه کرده بود، بالاخره امروز شاهد پایان رسمی اعتصاب بازیگران هستیم.

عدم پردخت دستمزد و خطرات احتمالی گسترش هوش مصنوعی سبب شد تا چند ماه پیش شاهد آغاز اعتصابات گسترده نویسندگان هالیوود باشیم که در ادامه اتحادیه SAG-AFTRA نیز به ماجرا پیوست و اعتصابات بازیگران نیز آغاز شد تا صنعت بزرگ هالیوود با تهدید بی‌سابقه‌ای مواجه گشته و ضرر و زیان‌های مالی گسترده‌ای را متحمل شود.

با این حال طی هفته‌های گذشته شاهد تعلیق اعتصابات بازیگران بودیم و حال در خبری خوشحال‌کننده متوجه شدیم که SAG-AFTRA قرارداد جدید خود با کمپانی‌های فیلم‌سازی را نهایی کرده و بدین طریق اعتصابات رسماً پایان یافته است. زیرا خبرگزاری ددلاین گزارش داده که ۷۸.۳۳ درصد از اعضای این اتحادیه به توافق قرار جدید رای مثبت داده‌اند؛ میزان شرکت‌کنندگان به حدی بوده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

فران درشر به عنوان رئیس این اتحادیه در یک بیانیه اعلام نموده که:

من به اعضای SAG-AFTRA افتخار می‌کنم. آن‌ها در طول مدت زمانی معادل ۱۱۸ روز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در عین حفاظت از حق و حقوق خود، نگرانی‌هایشان نسبت به مقوله هوش مصنوعی را ارائه کرده تا مورد حمایت قرار گیرند. تمامی اعضای SAG-AFTRA در جریان این روند درگیر شده و می‌دانم که طی مذاکراتی که همچنان در آینده خواهیم داشت، حمایت خود را همچنان نشان خواهند داد. ما در عصر طلایی SAG-AFTRA قرار داریم و اتحادیه در قدرتمندترین شرایط خود تا به امروز به سر می‌برد.

در حالی که اعتصابات نویسندگان در فصل تابستان به پایان رسیده بود اما SAG-AFTRA برای دستیابی به یک معامله ارزشمند و قابل اعتماد تا به امروز بر سر خواسته‌های خود پافشاری کرد و در نهایت نیز کمپانی‌های بزرگ هالیوودی را مجاب کرد تا به خواسته آن‌ها تن دهند؛ خواسته‌هایی که یکی از مهمترین آن‌ها نگرانی حول محور مقوله هوش مصنوعی بوده است. نگرانی جالب توجهی که حتی امروز نیز همچنان وجود داشته و برخی از بازیگران نگران هستند که اعضای اتحادیه، توجه لازم را به این مقوله نشان نداده‌اند.

در هر حال موضوع خوشحال‌کننده این است که پروسه تولید و تبلیغات پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی هالیوود به لطف قرارداد جدیدی که تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ (۹ تیر ۱۴۰۵) برقرار خواهد بود، بدون هیچ مشکل و مانعی به جریان افتاده تا هر چه زودتر شاهد پخش آثار مورد انتظاری باشیم که برای ماه‌ها توقیف شده بودند.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو