گزارش ۲۰۲۳ پلتفرم دولینگو؛ ایرانیان بیش از همه به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند

منبع: روزیاتو

1

1402/9/15

15:01


گزارش ۲۰۲۳ پلتفرم دولینگو؛ ایرانیان بیش از همه به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند

گزارش ۲۰۲۳ پلتفرم دولینگو؛ ایرانیان بیش از همه به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستند

دولینگو محبوب‌ترین پلتفرم یادگیری زبان و پربازدیدترین برنامه آموزشی دانلود شده‌ی جهان است. این برنامه یادگیری زبان‌های جدید را با دروس کوتاهی که شبیه به بازی‌کردن هستند، سرگرم‌کننده می‌سازد. بر اساس آخرین گزارش سالانه دولینگو، میزان علاقه مردم ایران به یادگیری زبان آلمانی بیش از هر زبان دیگری است. این گزارش که بر مبنای داده‌های جمع‌آوری شده از میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان تهیه شده، نشان می‌دهد زبان آلمانی محبوب‌ترین زبان خارجی برای فراگیری در میان ایرانیان با دولینگو بوده است که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی آن تقاضای بالای مهاجرت به کشورهایی است که زبان رسمی آنها آلمانی است.

پرطرفدارترین زبان مورد مطالعه در دولینگو در هر کشور:

طبق اعلام بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، در سالنامه جدید OECD در سال ۲۰۲۳، منطقه OECD به عنوان قطب اصلی جذب مهاجران در جهان، سالیانه تعداد زیادی مهاجران جدید را جذب می کند. درسال ۲۰۲۰ تعداد مهاجران جدید ورودی ایرانی به کشورهای این منطقه ۴۸ هزار نفر بود که طبق آخرین آمار این سالنامه در سال ۲۰۲۱ با ۱۴۱ درصد افزایش به ۱۱۵ هزار ورودی جدید در سال رسیده است و به این ترتیب رتبه اول مهاجرفرستی بر اساس نرخ رشد مهاجر جدید را ثبت کرده است.  لازم به ذکر است، از نظر قدر مطلق تعداد مهاجران جدید،  ایران در جایگاه ۱۲ ام قرار دارد.

دومین زبان پرطرفدار مورد مطالعه در دولینگو در هر کشور:

آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس، امارات متحده عربی، سوئد، ترکیه، استرالیا، فرانسه کشورهایی با بیشترین جمعیت ایرانی مهاجر در خود هستند. آلمان میزبان حدود ۳۱۹ هزار ایرانی است که به گفته مایکل توکوس، رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران، محل سکونت بیش از ۳۰,۰۰۰ ایرانی-آلمانی خارج از کشور شهر هامبورگ است.

گزارش زبان دولینگو ۲۰۲۳ شامل اطلاعاتی در مورد زبان آموزانی است که بین ۱ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در دولینگو زبان آموخته‌اند. داده‌ها بر اساس کشور یا بر اساس زبان تجمیع شده‌اند تا حریم خصوصی زبان آموزان حفظ شود. اطلاعات سن و انگیزه خوداظهاری هستند و زبان آموزان زیر ۱۳ سال از تمام تحلیل‌ها حذف شده‌اند. همچنین رتبه‌بندی‌ها شامل کشورهایی که کمتر از ۵,۰۰۰ زبان آموز دولینگو دارند، نیست. بررسی سالانه دولینگو برای سال ۲۰۲۳ شامل اطلاعاتی در مورد زبان اموزانی است که بین ۱ ژانویه ۲۰۲۳ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ حداقل ۱۰ درس را تکمیل کرده‌اند.

پرطرفدارترین زبان های مورد مطالعه‌ کاربران دولینگو:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو