رژیم غذایی کم چرب و آشنایی با فواید و خطرات آن

رژیم غذایی کم چرب و آشنایی با فواید و خطرات آن


منبع: آرگا

2

1402/9/15

21:20


در این مطلب قرار است شما را با مزیت ها و معایب رژیم غذایی کم چرب آشنا کینم و اطلاعاتی بسیار خوب در ان زمینه به شما بدهیم. برای دریافت اطلاعاتی بهتر و بیشتر بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

رژیم غذایی کم چرب نوعی از رایج ترین رژیم های غذایی می باشد و شما می توانید با استفاده از این رژیم مقدار بسیار زیادی از وزن خود را به نسبت زیادی کاهش دهید. در ادامه اطلاعاتی در مورد این رژیم و نحوه استفاده و گنجاندن مواد غذایی را در این رژیم برایتان بررسی می کنیم.

 

رژیم غذایی کم چرب

آشنایی با رژیم غذایی کم چرب

در این مدل از رژیم های غذایی شما تنها ۳۰ درصد از کالری روزانه خود را دریافت می نمایید و مابقی آن از رژیم شما حذف خواهد شد. در این رژیم غذایی برخلاف رژیم های قبلی استفاده از چربی های خوب نیز محدود می شود و شما نمی توانید بیش از یک مقدار معینی در روز از چربی ها استفاده کنید در نهایت میزان استفاده از چربی ها کاهش یافته و شما می توانید با این رژیم ها میزان زیادی از وزن خود را کاهش دهید.

البته چون بسیاری از افراد دوست ندارند از غذا های بی مزه و بدون روغن استفاده نمایند این رژیم را زیاد توصیه نمی کنیم و ممکن است شما میانه راه خسته شده و دیگر نخواهید این مورد را ادامه داده و همچنین این کار باعث می شود که وزن از دست رفته شما به حالت قبلی برگشته و یا شاید بیش تر هم بشود.

در این رژیم کربوهیدرات ها و پروتئین های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا شما باید جبران چربی هایی که استفاده نمی کنید را با این مورد داشته باشید در غیر این صورت کمبود هایی در بدن شما رخ خواهد داد که باعث بیماری تان می شود. در این رژیم ها شما محصولات گیاهی را بیش تر مرد استفاده قرار خواهید داد و تمامی چربی های سالم و ناسالم را محدود خواهید کرد.

با این حال باید بدانید که چربی ها برای کارکرد درست بدن ضروری می باشند و استفاده نکردن از ان ها در رژیم خود می تواند تبعات بدی را در پیش داشته باشد  و چربی منبعی اصلی برای تامین کالری خواهد بود. غشای سلولی در هورمون ها با استفاده از چربی ها در بدن ساخته می شوند و همچنین این موارد به جذب بهتر پروتئین ها و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین D کمک خواهد کرد.

رژیم بدون چربی

خطرات این رژیم

جالب است بدانید با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده که رژیم غذایی کم چرب می تواند یک چهارم مرگ زودرس را افزایش داده و افرادی که از رژیم های غذایی خاص استفاده می کنند تا ۲۳ درصد از خطرات مرگ و میر زودرس در ان ها پیشگیری شده است.

فواید این رژیم

رژیم غذایی کم چرب می تواند تاثیرات زیادی بر روی سلامتی تان داشته باشد از این رو باید بدانید که این رژیم غذایی برای یک سری از بیماری های بدنی بسیار خوب خواهد بود و شما می توانید با استفاده از این رژیم از بروز این بیماری ها و یا حاد شدنشان پیشگیری کنید.

بیماری قلبی

از ساده ترین بیماری هایی که می توانید با این رژیم ان ها را درمان نمایید بیماری قلبی می باشد. در واقع این رژیم غذایی خاص می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی فشار خون، چربی خون و پروتئین C داشته باشد و با کاهش دادن این سه مورد تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت قلب خواهد داشت. در واقع در رژیم غذایی کم چرب با محدود شدن تمامی چربی ها می توان از بروز مشکلات قلبی و عروقی حاد پیشگیری نمود.

تاثیر رژیم بدون چربی

بهبود دیابت نوع دو

دیابت نوع دوم یکی از بیماری های زمینه ای می باشد و معمولا بعد از چهل سالگی رخ می دهد. این مشکل را می توانید با رژیم غذایی کنترل کرده و گاها فرد مجبور به استفاده از دارو های دیابت و تاثیر بد آن ها روی سلامتی اش نخواهد بود. در تحقیقاتی که روی این مورد انجام شده است نشان داده شده است که استفاده از یک رژیم بدون چربی می تواند دیابت را نیز کنترل نماید.

درمان چاقی

چاقی نیز از بیماری هایی می باشد که در اثر استفاده بی رویه از غذا ها ایجاد می شود. در واقع این رژیم تاثیر گذار ترین رژیم برای لاغری می باشد ولی با توجه به مشکلاتی که ممکن است بعدا برایتان ایجاد شود اصلا توصیه نمی شود. افرادی که دارای چاقی بودند با استفاده از این رژیم غذایی به صورت متوسط توانستند حدودا ۶۳.۵ کیلو گرم از وزن خود را کاهش داده و بهبود پیدا نمایند.

بهبود ام اس

ام اس یکی از بیماری های خود ایمنی در بدن می باشد و می تواند به مرور میزان حرکات فرد را محدود کرده و تاثیرات بدی بر روی بدنش داشته باشد از این رو اگر بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید می توانید از بروز مشکلات زیاد در این مورد پیشگیری کنید. یکی از رژیم های توصیه شده در این زمینه رژیم غذایی کم چربی می باشد. در یکی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده اند که این رژیم می تواند از پیشرفت این بیماری جلوگیری نماید.

رژیم کم چرب و سلامتی بدن

باید بدانید که این رژیم غذایی با این که دارای فواید خوبی است و می تواند از بروز بیماری های زیادی در این زمینه پیشگیری نماید ولی یادتان باشد که این مورد برای کوتاه مدت خوب است و در دراز مدت می تواند بدی های زیادی را با خود به همراه داشته باشد. در واقع این رژیم غذایی لذت بخش نمی باشد و می تواند برای افراد یکنواخت شده و اگر دارای بیماریهای مزمن هستید این رژیم غذایی برایتان اصلا خوب نخواهد بود. در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی گاستریت و رژیم غذایی کم پروتئین نیز بیابید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو