پرونده 12 هزار و پانصد میلیارد تومانی یک شرکت به جریان افتاد/ 40 هزار نفر درگیر این پرونده هستند+فیلم

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/16

10:28


ساعدنیوز: استاندار قزوین با اشاره به ماجرای شرکت طراوت نوین و شرکت غفاری با بیان اینکه نزدیک 40 هزار نفر درگیر موضوع یک شرکت شده‌اند، گفت: این شرکت حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان از مردم جمع کرده که 6 هزار و 500 میلیارد تومان از این پول را سود داده و مابقی آن نیز صرف هزینه‌ها و یا دارایی شده است.

پرونده 12 هزار و پانصد میلیارد تومانی یک شرکت به جریان افتاد/ 40 هزار نفر درگیر این پرونده هستند+فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، محمد مهدی اعلایی اظهار کرد: علی رغم اینکه شرکت با نام خودرو فعالیت می کرده اما به کمتر از 2 هزار نفر خودرو داده است.

اعلایی تصریح کرد: پرونده در دستگاه قضائی در حال رسیدگی است و باید برآورد لازم برای میزان بدهی و دارایی این شرکت انجام شود.

یک نفر بیش از 800 میلیارد تومان سود گرفته است

وی عنوان کرد: نفر اولی که از این شرکت سود گرفته حدود 800 میلیارد تومان سود گرفته و این یعنی پول خیلی از این افراد صرف سودهای عده‌ای معدود شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید میزان دارایی‌های این فرد و شرکت با برآوردهای دقیق احصا شود تا حقی از کسی ضایع نشود، گفت: عده‌ای زیادی از متنفذان هم دارای مطالباتی هستند که ممکن است اعمال نفوذ کرده و بدهی مردم باقی بماند.

وی اظهار کرد: مال باخته‌های این شرکت مشکلات زیادی دارند و نیاز است دستگاه قضائی با سرعت بیشتری پرونده را پیگیری کنند.

در میزان دارایی‌ها و مطالبات مردم اختلاف جدی وجود دارد

اعلایی با بیان اینکه در میزان دارایی‌ها و مطالبات مردم اختلاف جدی وجود دارد، افزود: این پرونده ابعاد پنهانی دارد که باید به آن رسیدگی شود و از سوی افرادی که ذینفع بوده و نگران رسیدگی عادلانه هستند مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند و سعی می‌کنند از فضای آسیب دیدن مردم نهایت استفاده را بکنند تا همه زوایا رسیدگی نشود.

وی در پایان یادآور شد: دوست داشتیم این فرایند جلوگیری از این اتفاق خیلی زودتر انجام می‌شد تا این حجم از مردم آسیب نمی‌دیدند.

محمدمهدی اعلایی ظهر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار کرد: سابقه حق طلبی، استکبار ستیزی و آزادی خواهی جامعه دانشجویی کشور ما سابقه 70 ساله داشته و دانشجویان جان خود را در این مسیر تقدیم کرده‌اند.

وی افزود: توفیقات امروز کشور که در مسیر توسعه آرمان‌های ملت ایران اتفاق می‌افتد ما حصل ده‌ها سال تلاش، کوشش و جانبازی و فداکاری است که بارقه‌های امیدبخش این توفیقات، جهانی‌تر از گذشته می‌شود و همه ما در این مقطع از تاریخ در این مسیر نقش آفرینی می‌کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه دانشگاه آزاد از دولت یارانه‌ای دریافت نمی‌کند و از ابتدای تأسیس هم قرار نبوده دریافت کند، تاکید کرد: منابعی نیز در بودجه کشور برای پرداخت یارانه به این دانشگاه تعیین نشده اما می‌تواند در آینده با پیگیری‌های مدیران دانشگاه در سطح کلان این اتفاق رخ بدهد.

سن مدیران استان کاهش یافته است

استاندار قزوین با اشاره به استفاده از نخبگان دانشگاهی در فضای مدیریتی استان قزوین تصریح کرد: سن مدیران استان قزوین نسبت به گذشته به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و تعداد زیادی از جوانان در فضاهای مدیریتی استان قزوین مشغول به کار هستند و این فضا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فضاهای قابل نقش آفرینی استان در مسیرهای مشاوره‌ای برای دانشجویان باز است، تصریح کرد: سطح تحصیلات مدیران و همچنین تعداد مدیران خانم نیز در استان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

اعلایی تاکید کرد: در دو سال گذشته همه پروژه‌های تحقیقاتی استان قزوین را از پروژه‌های کتابخانه پرکن به پروژه‌های کاربردی تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه در استان قزوین متأسفانه از حیث خدمات درمانی جزو استان‌های محروم کشور هستیم، بیان کرد: قزوین در نگاه اول به دلیل ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی، استان برخورداری به نظر می‌رسد اما در برخی حوزه‌ها مانند خدمات بهداشت و درمان و یا راه روستایی جزو استان‌های محروم کشور است.

استاندار قزوین ادامه داد: در سفر هیأت دولت برای همه پروژه‌های سلامت استان اعتبار خوبی در نظر گرفته شد و این پروژه‌ها امروز در حال انجام است و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه‌ها شاهد تغییر ملموس در وضعیت تخت‌های بیمارستانی باشیم.

مردم فساد را نمی‌پذیرند

وی گفت: نگاه ما در مبارزه با فساد این است که اگر در فضای خدمت رسانی حاکمیت هر کاستی را بتوان توجیه کرد چیزی که نمی‌توان آن را توجیه کرد و مردم نیز نمی‌پذیرند بحث فساد است.

اعلایی تاکید کرد: طبیعی است که در فضای فعالیت مجموعه‌ها و دستگاه‌هایی که امکانات سواستفاده از هر حیث وجود داشته باشد، انگیزه و زمینه برای بروز فساد به وجود بیاید.

وی اظهار کرد: باید با استفاده از شفافیت و همچنین استقرار و انتصاب انسان‌های متعهد و پیگیر منافع مردم زمینه بروز فساد را به حداقل رساند.

استاندار قزوین افزود: یکی از اصلی ترین علت‌های رأی دادن مردم به دولت سیزدهم مقوله حساسیت به فساد و برخورد با آن است و این به شکل جدی در دولت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در استان نیز بنا بر این است که حساسیت بر روی فساد، از بین بردن زمینه‌های فساد و برخورد با مفسدین از اصلی ترین اقدامات و سیاست‌های دولت در استان باشد.

اعلایی با بیان اینکه موضوع فرماندار قزوین نیز جنبه ملی پیدا کرد، گفت: از نشانه‌های اراده دولت در استان قزوین در برخورد با فساد انتصاب کسی بود که علاوه بر فساد ستیزی، تحصیلات خوب و کارنامه مدیریتی رشدیافته را در رزومه خود داشت.

خیلی ها در مسیر اسلامی صدر توطئه کردند

وی اظهار کرد: از بدو انتخاب اسلامی صدر برای فرمانداری مخالفت‌هایی از سوی افرادی که نسبت به رویکرد و نگاه ایشان شناخت داشتند وجود داشت اما چون استعلام ایشان از سوی مراجع مرتبط با اظهار نظر مثبت بود انتصاب انجام شد.

مقام عالی دولت در استان قزوین افزود: از زمان استقرار ایشان هم خیلی‌ها برای مقابله با ایشان توطئه کردند و در نهایت مسائلی نیز به وجود آوردند.

وی تاکید کرد: اسلامی صدر به دلیل حساسیت نسبت به فساد از قبل از انتصاب محکومیت‌هایی داشت که در نهایت راهی زندان شد و با پیگیری‌هایی که انجام شد به مانند خیلی از مجرمینی که با جرم‌های خیلی عجیب‌تر آزاد هستند با پا بند الکترونیک آزاد است.

استاندار قزوین با بیان اینکه فعلاً کسی را در فرمانداری قزوین منصوب نکرده‌ایم، ادامه داد: با دستور رییس جمهور کارگروهی متشکل از رییس دفتر، وزیر دادگستری و معاون اول تشکیل شده و ماجرای ایشان با رایزنی با دستگاه قضائی در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: اگر در بازه زمانی کوتاه مدت این مشکل حل شود از ایشان دوباره در مسند فرمانداری استفاده خواهیم کرد اما اگر این بازه زمانی طولانی شود مجبور هستیم بر اساس قانون فرماندار دیگری را منصوب کنیم.

اعلایی با بیان اینکه از توان مدیریتی ایشان به عنوان فردی که تسلط دارد استفاده می‌شود، گفت: از حمایت جامعه فساد ستیز و عدالت خواهد و ارمانی دانشجو در کل کشور نسبت به رویکرد فسادستیزی موجود در استان قزوین تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه قضائی در کشور و استان قزوین نیز درخواست می‌کنم که به این موضوع و پایان امیدبخش آن کمک کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو