اقدامات لازم بعد از شستن موتور خودرو

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/17

08:32


شستشوی اتومبیل به طور معمول بخشی از تعمیر و نگهداری خودرو است، اما بسیاری در مورد شستن محفظه موتور اطلاعی ندارند به همین منظور ما در این مطلب از ساعد نیوز اقدامات بعد از موتورشویی را بیان می کنیم.

موتورشویی خودرو به فرایندی گفته می شود که رد طی آن موتور خودرو با استفاده از بخار و یا فشار آب به طور کامل شسته می شود تمامی قطعات آن در اثر شستشو نوسازی می شود.

بعد از موتورشویی چه اقداماتی را انجام دهیم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا نهایت لذت را از موتورشویی خودرو خود داشته باشید، از جمله:

1. خنک کننده موتور را بررسی کنید.

مایع خنک کننده موتور به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد خودرو کمک می‌کند. با این حال، مایع خنک‌کننده موتور گاهی اوقات ممکن است به دلیل بد بودن واشر سر یا ترک‌خوردگی سر سیلندر که اجازه می‌دهد روغن به داخل مایع نفوذ کند، آلوده شود. اگر مایع خنک کننده موتور شما شبیه لجن است، احتمالا مایع خنک کننده آلوده است. هنگامی‌که موتور خود را تمیز کردید، می‌توانید مایع خنک کننده را همزمان تعویض کنید. همچنین می‌توانید سطح مایع خنک کننده را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را پر کنید.

2. روغن خودرو را تعویض کنید.

روغن کثیف می‌تواند باعث فرسودگی سریع اجزای موتور و کاهش مصرف سوخت خودرو شود. اگر احساس کردید که روغن موتور شما غلیظ به نظر می‌رسد، احتمالاً با روغن کثیف سر و کار دارید. اگر در حین تمیز کردن موتور خودرو روغن کثیفی پیدا کردید، برای تعویض روغن برنامه ریزی کنید. به طور کلی، توصیه می‌شود هر 7500 تا 10000 مایل، روغن خودرو را تعویض کنید.

3. تنظیم کامل موتور را انجام دهید.

شستن موتور تنها یکی از راه‌هایی است که به سلامت موتور خودرو کمک می‌کند اما تنظیمات کامل پس از شستن موتور به شما کمک کرده تا از سلامت تمامی اجزای موتور اطمینان حاصل کنید. چندین جزء موتور که در طول تنظیم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • شمع‌ها: شمع‌ها که در سرسیلندر موتور خودروی شما قرار دارند، گرمای لازم را برای شروع فرآیند احتراق ایجاد کرده که وسیله نقلیه را به حرکت در می‌آورد.

  • شیلنگ‌ها و تسمه‌ها: شیلنگ‌ها و تسمه‌های موتور به مدیریت سیستم‌های خنک کننده، شارژ و تهویه مطبوع خودرو شما کمک می‌کنند.

  • فیلتر هوا: فیلتر هوا به دور نگه داشتن گرد و غبار و سایر کثیفی‌ها در خارج از موتور کمک می‌کند.

موتور خودرو

سخن پایانی

پس از این که شستن موتور تمام شد، همه چیز را چک کنید و عجله نداشته باشید، زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به از دست رفتن موتور شود. پس از این که از همه چیز مطمئن شدید، استارت بزنید. در حالی که کاپوت باز است، دقت کنید که اثری از بخار، دود یا بوی نامطبوع نباشد. موتور را خاموش کنید. یک بار دیگر بررسی چشمی انجام داده و اگر همه چیز سالم است و بوی خاصی نیز احساس نمی‌کنید، موتور شما صحیح و سلامت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو