گلکسی S25 احتمالا به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز خواهد شد

منبع: تکراتو

1

1402/9/17

17:58


در فاصله کمی از معرفی سری گلکسی S24، شایعاتی درباره استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 در پرچمداران نسل آینده سامسونگ یعنی گلکسی S25 به گوش می‌رسد.

گلکسی S25 احتمالا به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز خواهد شد

در فاصله کمی از معرفی سری گلکسی S24، شایعاتی درباره استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 در پرچمداران نسل آینده سامسونگ یعنی گلکسی S25 به گوش می‌رسد.یکی از ترفندهای بازاریابی سامسونگ برای فروش گوشی‌های پرچمدار خود در بازار آمریکا، به‌کارگیری پردازنده‌های آمریکایی اسنپدراگون به جای پردازنده‌های اگزینوس در گوشی‌های سری اس است. البته سری S23 همگی از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گرفتند اما ظاهرا قرار است از سری گلکسی S24 به بعد، سامسونگ مجددا به روال سابق بازگردد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 در سری گلکسی S25

سری گلکسی S24 احتمالا برای بازار جهانی از پردازنده اگزینوس 2400 و برای بازار آمریکا از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهد برد که هر دو (به خصوص اگزینوس 2400) عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند.

در سری Galaxy S25 نیز انتظار می‌رود از دو پردازنده اگزینوس 2500 و اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده شود. طبق ادعا افشاکننده‌ای به نام Digital Chat Station، پردازنده Snaodragon 8 Gen 4 (با اسم رمز SUN‌) با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC ساخته شده است. این پردازنده شامل هشت هسته قدرتمند Oryon است که در چینش 2+6 آن، از دو هسته قدرتمند Phoenix L و شش هسته کم مصرف Phoenix M استفاده شده است. این منبع ادعا می‌کند که قدرت پردازشی پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 مشابه پردازنده سری M اپل خواهد بود.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4

منبع دیگری اذعان داشته که پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4، در کنار مصرف انرژی کمتر (8 وات) بهره‌وری بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. همچنین این منبع در یک ادعای بزرگ گفته که پردازنده گرافیکی Adreno 830 که در پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 مورد استفاده قرار می‌گیرد، ده درصد از پردازنده دسکتاپ و لپ‌تاپ اپل M2 قدرتمندتر خواهد بود.

هسته‌های Oriyon مورد استفاده در Snapdragon 8 Gen 4 توسط تیم Nuvia ساخته شده‌اند که کوالکام چند سال پیش آن را خریداری کرد. انتظار می‌رود که این چیپست بتواند در تست گیک‌بنچ، امتیازی بالاتر از 6000 برای عملکرد تک هسته‌ای، و در عملکرد چند هسته‌ای امتیازی بیشتر از 10000 را کسب کند.

در سال‌های اخیر همواره پردازنده‌های سری A اپل بهترین عملکرد را میان پردازنده‌های موبایل داشته‌اند و سازندگان پردازنده‌های اندرویدی مثل کوالکام، مدیاتک و سامسونگ حتی به آن نزدیک هم نشده‌اند. اما اگر این اطلاعات درست باشند، پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 نه تنها به راحتی از پردازنده‌های Apple A عبور می‌کند، بلکه می‌تواند با پردازنده‌های دسکتاپ Apple M نیز رقابت کند.

ظاهرا تحول بزرگی در پردازنده‌های موبایل در راه است و قرار است فاصله آنها با پردازنده‌های قدرتمند کامپیوتر کمتر از قبل شود. البته که این اطلاعات صرفا در حد شایعه هستند و صحت آنها تایید نشده است. انتظار می‌رود که سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S25 را با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 به بازار آمریکای شمالی عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این موضوع چیست؟ آیا بالاخره پردازنده‌های موبایل می‌توانند خود را به پردازنده‌های دسکتاپ برسانند؟ حتما دیدگاه خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو