علت فوت بنجامین زفانیا شاعر انگلیسی + بیوگرافی

منبع: نم نمک

4

1402/9/17

18:11


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، بنجامین زفانیا و فوت بنجامین زفانیا و بیماری بنجامین زفانیا و بیوگرافی بنجامین زفانیا و اخبار بنجامین زفانیا و حواشی بنجامین زفانیا و آخرین وضعیت بنجامین زفانیا و بنجامین زفانیا کیست و بنجامین زفانیا کجاست و چه خبر از بنجامین زفانیا و بنجامین زفانیا در بیمارستان و علت مرگ بنجامین زفانیا و درگذشت بنجامین زفانیا در نم نمک.

علت فوت بنجامین زفانیا شاعر انگلیسی + بیوگرافی

شاعر بزرگ انگلیس «بنجامین زفانیا» درگذشت

شاعر ، بازیگر ، موسیقی دان و نویسنده بزرگ انگلیسی - جامائیکایی و خالق مجموعه های بسیاری  از جمله «بوقلمون های سخنگو» بر اثر تومور مغزی درگذشت.

علت فوت بنجامین زفانیا شاعر انگلیسی + بیوگرافی

علت فوت بنجامین زفانیا شاعر انگلیسی + بیوگرافی

به گزارش نم نمک به نقل از گاردین ، زفانیا صبح امروز بر اثر تومور مغزی -که هشت هفته پیش در پستی در صفحه اینستاگرام خود آن را اعلام کرده بود- دارفانی را وداع گفت.

بنجامین زفانیا آوریل 1958 در بیرمنگام انگلستان که پایتخت سرد جامائیکا می نامید ، به دنیا آمد. از اوایل نوجوانی شعر سرود؛ اما به دلیل نارساخوانی در 14 سالگی مدرسه را ترک کرد.

او در سال 1979 به لندن پایتخت انگلستان رفت و اولین مجموعه اش به نام «ضرباهنگ قلم» در این شهر منتشر شد.

زفانیا شاعری مبارز بود و علیه نژادپرستی و آپارتاید می نوشت و در تظاهرات ، اجتماعات جوانان شرکت می کرد. او در سال 2019 گفت : «من نه فقط علیه نژادپرستی که علیه آپارتاید و هر نوع تبعیضی معترض بودم ، ما یک جامعه چند فرهنگی هستیم اما باید نهادها به ما برسند.»

او شاعر رویدادهای تاریخی و به روز بود و به مسائل زمان خود واکنش نشان می داد.

«ماجرای وحشت» دومین مجموعه شعر او بود که در سال 1985 منتشر شد که در بعضی از اشعار این مجموعه به سیستم حقوقی بریتانیا حمله کرد. او در سال 1990 «زمان رستا در فلسطین» را منتشر کرد که حاوی شعر و سفرنامه ای بر اساس بازدید از سرزمین های اشغالی فلسطین بود.

شعر و سایر آثار او به شدت تحت تأثیر موسیقی و شعر جامائیکایی بود. او به غیر از شعر در ساخت موسیقی نیز دست داشت و پس از مرگ باب مارلی در ادای احترام به نلسون ماندلا با گروه Wailers اثری را ضبط کرد. ماندلا در زندان این ادای احترام را شنید و بعداً خواستار ملاقات با زفانیا شد. هنگامی که در سال 1996 کنسرتی برای بزرگداشت ماندلا در رویال آلبرت هال برگزار شد ، ماندلا از زفانیا خواست که میزبان آن باشد.

فعالیت او در دهه 1990، بیشتر شد و آثار بسیاری را منتشر کرد که از آن جمله می توان به بوقلمون های سخنگو ، بیرون مدرسه ها و... اشاره کرد. او همین طور برای اجرای موسیقی در خارج از اروپا متمرکز بود.

زفانیا به عنوان بازیگر نقش های متعددی را بازی کرد از جمله در فصل 6 سریال معروف «پیکی بلایندرز» در کنار کیلین مورفی ایفای نقش کرد. کیلیان مورفی همبازی اش پس از شنیدن خبر درگذشت او گفت که از این خبر «بسیار غمگین» شده است و افزود : «بنجامین یک انسان واقعاً با استعداد و زیبا بود ، یک شاعر ، نویسنده ، موسیقی دان و...»

بنجامین زفانیا در سال 2003، نشان هنری OBE ملکه انگلستان (Officer of the Order of the British Empire) را رد کرد و همزمان در گاردین نوشت : « وقتی کلمه امپراتوری را می شنوم عصبانی می شوم. من را به یاد برده داری می اندازد ، یادآور هزاران سال بی رحمی است ، به یاد من می اندازد که چگونه پدرانم مورد تجاوز قرار گرفتند و وحشیانه کشته شدند.»

او همچنین چندین رمان نوشت و زندگی نامه او همزمان با تولد 60 سالگی اش منتشر شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو