افشاگری جدید در خصوص خودروهای شاسی بلند نمایندگان مجلس: با من تماس گرفتند اما من فیدلیتی نگرفتم!

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/18

15:56


ساعدنیوز: از طرف شرکت خودروساز به ما گفتند که اگر معذوریتی دارید که خودرو را به نام خودتان بردارید، به نام هر شخص دیگری که می‌شناسید خودرو بردارید.

افشاگری جدید در خصوص خودروهای شاسی بلند نمایندگان مجلس: با من تماس گرفتند اما من فیدلیتی نگرفتم!

به گزارش پایگاه خبری - تحیلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، بخش هایی از گفتگو با سیدجواد حسینی کیا کمیسیون صنایع در مجلس یازدهم را در ادامه می خوانید؛

* هیئت‌هایی اجرایی بر اساس دو فرآیند می‌توانند صلاحیت‌ها را بررسی کنند. یکی اینکه بگویند بر اساس نظر و استعلامات دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند و مسیر دیگر اینکه مستقیماً به بررسی صلاحیت افراد ورود کنند. با این حال باز هم در قانون واژه‌ای وجود دارد که هیئت‌های اجرایی را همانند شورای نگهبان ملزم می‌کند تا ملاک عملکردشان "احراز صلاحیت‌" داوطلبان باشد، به طوری که برخی‌ها می‌گویند قانون به همان میزان که به شورای نگهبان اختیارات داده به هیئت‌های اجرایی هم اختیارات داده است.

*قانون جدید انتخابات مجلس در عین اینکه انضباطی در فرآیندها ایجاد می‌کند اما ایراداتی هم دارد. به طور مثال شما می‌دانید فلان شخص دادگاه رفته ولی محکومیتی برای او ثبت نشده است. در این مورد هیئت‌های اجرایی این اختیار را دارند پرونده قضایی فرد را مورد بررسی قرار دهند و حتی اگر این فرد در دادگاه محکوم هم نشده باشد ولی آنها به این نتیجه برسند که او در مسیر پرونده تخلفی انجام داده که صلاحیت کاندیداتوری در انتخابات را ندارد.

* فرایند انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی اینگونه است که فرماندار حداقل 30 تا 80 نفر از معتمدین را به دفتر نظارت استان معرفی می‌کند و این هیئت‌های نظارت استانی هستند که این افراد را گزینش می‌کنند و در نهایت اعضای هئیت اجرایی استانی از میان افراد مورد تایید دفاتر نظارت انتخاب می‌شوند. یعنی اینطور نیست که فرماندار بتواند فردی را در هیئت‌های اجرایی بگنجاند که مورد تایید دفتر نظارت استان قرار گرفته نباشد.

* پیش‌بینی می‌کنم 70 درصد از نماینده‌های فعلی تایید صلاحیت شوند.

* 50 درصد از نماینده‌های فعلی احتمالاً بتوانند در مجلس دوازدهم هم حضور داشته باشند. البته در حوزه‌های انتخابیه کوچک با توجه به اینکه تغییر و تحولات منوط به عملکرد نماینده‌ها است تا رویکردهای سیاسی آنها، پیش بینی من این است که تغییرات در این حوزه‌ها بیشتر باشد.

*مجلس یازدهم توانست ریل‌گذاری‌های بهتری برای حل مشکلات مردم داشته باشد تا اینکه یک سری قوانینی وضع کند که در معیشت مردم و مسائل اقتصادی نقشی نداشته باشد. به طور مثال مالیات بر خانه‌های خالی، قانون جوانی جمعیت، قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها و قانونی برای قیمت‌گذاری گندم، قانون چک و بسیاری از قوانین خوب دیگر. به هر حال در مجالس گذشته ممکن بود برخی از طرح‌ها یا لوایح در دستور کار قرار گیرد و وقت مجلس را هم بسیار بگیرد ولی نتیجه ملموسی برای زندگی و معیشت مردم نداشته باشد.

* من خودرو فیدلیتی نگرفتم.

*خبر داشتم که چنین خودروهایی را به نمایندگان می دهند، اما به نظرم جفایی بود در حق آقای فاطمی امین که چنین تهمتی را علیه او مطرح کردند. این خودروها هیچ ارتباطی به استیضاح وزیر نداشت و صرفاً شرکت تولید کننده این خودروها در همان برهه یک نمایشگاهی را در پارکینگ مجلس برگزار کرده بود که اگر کسی می‌خواست ثبت نام کند.

*حتی از طرف آن شرکت‌ خودروسازی چندین بار با من تماس گرفتند و گفتند که برای شما یک دستگاه خودرو کنار گذاشتیم. اما من نپذیرفتم. حتی گفتند اگر به اسم فرد دیگری بخواهی به شما می‌دهیم.

*حتی از طرف شرکت خودروساز به ما گفتند که اگر معذوریتی دارید که خودرو را به نام خودتان بردارید، به نام هر شخص دیگری که می‌شناسید خودرو بردارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو