کریستوفر نولان از دیدگاهش نسبت به هوش مصنوعی در صنعت فیلم می‌گوید

منبع: گیمفا

2

1402/9/19

16:02


کریستوفر نولان به تازگی نظر و دیدگاهش نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فیلم را گفته است.

کریستوفر نولان از دیدگاهش نسبت به هوش مصنوعی در صنعت فیلم می‌گوید

کریستوفر نولان به تازگی نظر و دیدگاهش نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فیلم را گفته است.

کریستوفر نولان که اخیرا فیلم Oppenheimer را به روی پرده سینماها آورده است، احساسات پیچیده‌ای از تأثیر هوش مصنوعی روی هالیوود دارد. در جدیدترین مصاحبه با کریستوفر نولان، از وی درباره تأثیر رو به افزایش هوش مصنوعی در هالیوود سوال شده است.

کریستوفر نولان در پاسخ به این سوال،‌ تأثیر هوش مصنوعی روی صنعت فیلم را به تلاش اوپنهایمر به توسعه بمب اتمی تشبیه کرد و با وجود پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، همچنان نگاهی خوش‌بینانه نسبت به صنعت فیلم در آینده دارد. کریستوفر نولان گفته:

فکر می‌کنم که همه این موارد کمی بیش از حد حدس و گمان هستند و فکر می‌کنم بخشی از مشکل است. بخشی از مشکلات مذاکرات اخیر این بود که با وجود این فناوری‌ها نگاه به آینده دشوار است. و من فکر می‌کنم که تا حدی این وضعیت شبیه به داستان اوپنهایمر است؛ این ذهن‌های درخشان و برجسته می‌توانستند متوجه شوند که عواقبی برای این کارهای آن‌ها وجود دارد اما چاره‌ای نداشتند یا فکر می‌کردند چاره‌ای ندارند.

همین نیز آن را به معضلی جالب تبدیل می‌کند. در بین تمام فناوری‌های جدید، هوش مصنوعی چیزی است که بسیاری از ما روی آن و آینده آن متمرکز شدیم. مطمئنا سخت است که همه برنامه‌ها و احتمالات مربوط به این فناوری را در نظر گرفت. در حقیقت، برخی از اتفاقات باید رخ بدهند تا بدانیم چطور باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنیم.

اما من خوش‌بین هستم و مطمئنا در صنعت فیلم، تنش خاصی بین افراد وجود دارد که نمی‌خواهند این فناوری‌ها از مردم سوء استفاده کند اما در این بین نیز افرادی وجود دارند که خواهان آزادی برای ساخت موارد مختلف با این ابزارها هستند. من فکر می‌کنم که مشکل آنجا است که هوش مصنوعی فناوری بسیار کلی‌ای است و موارد بسیار زیادی را پوشش می‌دهد ولی ما مطمئنا شاهد فناوری تحول‌آفرینی خواهیم بود که در صنعت ما گنجانده خواهد شد.

منبع: screenrant

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو