کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد

منبع: همگردی

3

1402/9/19

16:37


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد.

منصور مهرزاد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جلسه ظرفیت سنجی و جانمایی بازارچه های صنایع دستی و بررسی وضعیت سرویس های بهداشتی در محدوده پایگاه های میراث ملی و جهانی استان اظهار کرد: میراث جهانی و ملی کردستان در حوزه های تاریخی و گردشگری، ظرفیتهای بسیاری برای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان دارند.

وی ادامه داد: هورامان یکی از پایگاه های مهم ایران و جهان است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

او بیان کرد: تعامل و همکاری این اداره کل و مجموعه پایگاه های جهانی و ملی در استان با دستگاه های مربوط می تواند گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی منطقه باشد.

اجاره خودرو

مهرزاد از ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در منظر فرهنگی هورامان خبر داد و گفت: باید طراحی و احیای بازارچه صنایع دستی شهر جهانی هورامان، تأمین اعتبار و برای اجرا به این پایگاه ابلاغ شود.

در این جلسه، مواردی از جمله کمبود سرویس های بهداشتی در کاخ موزه و عمارت خسروآباد، بازنگری در کمپ گردشگری زیویه، طراحی سرویس بهداشتی در منتهی الیه بازار سنتی شهر هورامان تخت به صورت سرویس هوشمند، بازسازی و احیای ساختمان و سرویس بهداشتی در روستای دمیو برای استفاده گردشگران و مطالعه ایجاد شهرک صنایع دستی در روستای پالنگان بررسی شد.

کردستان پتانسیل ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی و طبیعی زیادی دارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو