محمدرضا ابن الدین حمیدی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/9/22

23:29


قائم مقام سازمان بسیج اساتید درباره راهکارهای موفقیت در حوزه کشاورزی گفت : اگر بخواهیم در تمدن ایرانی اسلامی در حوزه کشاورزی موفق شویم باید به دو حوزه «استفاده از تکنولوژی و فناوری» و «مباحث نرم افزاری» توجه کنیم.

محمدرضا ابن الدین حمیدی الان کجاست؟ + بیوگرافی

توجه به «فرهنگ روستایی» در بکارگیری تکنولوژی در حوزه کشاورزی اهمیت دارد

به گزارش نم نمک ، محمدرضا ابن الدین حمیدی در «اولین رویداد تخصصی فناوری های نوین با ایجاد ارزش افزوده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی» که امروز ، سه شنبه 21 آذر ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد ، اظهار کرد : کشور ایران با تمدنی 7هزار ساله از موفق ترین کشورها در زمینه تاریخ تمدنی به حساب می آید. 

محمدرضا ابن الدین حمیدی الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدرضا ابن الدین حمیدی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی با مشکلات متعددی روبرو است ، گفت : پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی ، فقر خاک ، مشکلات زیست محیطی از مشکلاتی است که در حوزه کشاورزی وجود دارد. 

قائم مقام سازمان بسیج اساتید درباره راهکارهای موفقیت در حوزه کشاورزی گفت : اگر بخواهیم در تمدن ایرانی اسلامی در حوزه کشاورزی موفق شویم باید به دو حوزه «استفاده از تکنولوژی و فناوری» و «مباحث نرم افزاری» توجه کنیم. ما باید در حوزه بکارگیری فناوری به نیروی انسانی و فرهنگ روستایی توجه کنیم.

حمیدی با بیان اینکه مشکل مناطق محروم الزاما با ورود تکنولوژی حل نمی شود ، گفت : در گذشته ، کشاورزان نسبت به بکارگرفتن تراکتور یا موتور آب چاه های کشاورزی مقاومت می کردند. ایستادگی در برابر تکنولوژی در مناطق کمتر توسعه یافته و سنتی نسبت به مناطق شهری بیشتر است. 

ابن الدین حمیدی گفت : مجلس سورای اسلامی ، طرح پیوست فرهنگی و اجتماعی توسعه ای را تصویب کرده است. بر اساس این مصوبه ، هر طرح به یک پیوست اجتماعی نیاز دارد. بر این اساس ، مادامی که بخواهیم یک طرح توسعه ای در زمینه کشاورزی اجرا کنیم باید به پیوست اجتماعی و فرهنگی آن منطقه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش علوم انسانی در سال های اخیر نسبت به سایر علوم مشخص شده است ، گفت : انسانی درباره چرایی و علل پدیده های مختلف است. هنگامی که نسبت به چرایی یک پدیده آگاه نباشیم آن پدیده یا عمل انجام نمی شود. 

قائم مقام سازمان بسیج اساتید گفت : این سازمان آمادگی دارد تا از تمام کسانی که قلب آنها برای ایران می تپد حمایت کند.


بیوگرافی محمدرضا ابن الدین حمیدی

محمدرضا ابن الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو