دانشگاه تربیت مدرس از لغو پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد

منبع: ساعد نیوز

4

1402/9/23

17:22


ساعدنیوز: پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی ارشد از طریق پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه تربیت مدرس برای سال 1403 لغو شد.

دانشگاه تربیت مدرس از لغو پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از سوفیا، معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از عدم پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی ارشد سال 1403 از طریق پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان خبر داد.

طبق تأکید دانشگاه تربیت مدرس، این دانشگاه برای سال تحصیلی 404-1403 از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (به شیوه عادی و استاد محور) در دوره‌های کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در اجرای سیاست‌های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان مصوب جلسه 419 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بند 5 بخش ج از ماده 2 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر برنامه‌ریزی برای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنها به سمت الویت‌های راهبردی کشور در حوزه‌های مختلف علوم و نیز در اجرای ماده 64 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از نخبگان علمی کشور و به منظور تسهیل ادامه تحصیل برگزیدگان علمی و تحقق آموزش نیاز محور، این آیین نامه تدوین شده است.

این آیین نامه مشتمل بر یک مقدمه 14 ماده و 11 تبصره در جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و جایگزین «آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد» و مصوبات مربوط به پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد می شود و برای پذیرش دانشجو از شروع سال تحصیلی 1402-1403 لازم الاجرا اعلام شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو