پرونده نگران کننده مهدی طارمی چه شد | مهدی طارمی از آن جا مانده و از این جا رانده

2

1402/9/23

21:04


پرونده نگران کننده مهدی طارمی چه شد | مهدی طارمی از آن جا مانده و از این جا رانده

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مهدی طارمی، بازیکن فوتبال ایرانی است که در پست مهاجم برای باشگاه پورتوی پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت. مهدی طارمی در زمان حضور در باشگاه پرسپولیس دو بار آقای گل لیگ برتر ایران شد. مهدی طارمی در سال ۱۳۹۹، با قراردادی چهار ساله به تیم سرشناس پرتغالی «پورتو» پیوست. مهدی طارمی و سرنوشت نامشخص برای انتقال به لیگ ایتالیا، اینتر چه کاری برای مهدی طارمی انجام می دهد.

کالچو مرکاتو؛ بازی دور پایانی اینتر برابر رئال سوسیه‌داد در لیگ قهرمانان نشان داد که دو بازیکن خط حمله این تیم یعنی آرناتوویچ و الکسیس سانچس نمی‌توانند بار هجومی را برای تکرار موفقیت سال گذشته در اروپا به دوش بکشند. در این بازی این پیام به خوبی قابل دریافت بود که اینتر نیاز به سرمایه‌گذاری سریع برای خرید مهاجم جدید دارد.

بر اساس گزارش این رسانه ایتالیایی، مهدی طارمی در بازی بامداد امروز پورتو برابر شاختار اوکراین در بازی دور پایانی لیگ قهرمانان اروپا توجه اینتر را دوباره به خودش جلب کرد. طارمی با یک گل تعیین کننده برخلاف همتایانش در اینتر زمینه‌ساز صعود پورتو به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات شد و جشن گرفت. این مهاجم ایرانی نشان داد که یک بازیکن توانمند چگونه می‌تواند در تیمی همانند تیم تحت هدایت اینزاگی (اینتر) تعادل ایجاد کند. این یک حقیقت روشن است که اینتر در سریع‌ترین زمان یعنی نقل‌وانتقالات ماه آینده به مهاجمی همانند مهدی طارمی نیاز دارد اگر چه وضعیت این انتقال کمی پیچیده به نظر می‌رسد.

برای تیم ایتالیایی سخت است که بتواند در ژانویه با به کار گرفتن بیشتر توان اقتصادی‌اش مهدی طارمی را از پورتو جذب کند. گزینه جذب این مهاجم در ماه ژوئن 2024 (خرداد و تیر 1403) که در آن زمان بازیکن آزاد خواهد بود، برای اینتر بهتر است.

مهدی طارمی

از سوی دیگر صعود پورتو به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برنامه‌های احتمالی انتقال مهدی طارمی را پیچیده‌تر می‌کند. بعید به نظر می‌رسد که اینتر در ماه ژانویه بتواند طارمی را از پورتو بخرد. شاید این گزینه دور از دسترس در صورت تلاش اقتصادی زیاد و خروج یکی از بازیکنانش امکان‌پذیر باشد و این اتفاق در تابستان آینده با توجه به وضعیت جدید طرفین عملیاتی شود.

حضور طارمی در پرتغال در هاله‌ای از ابهام

حضور مهدی طارمی در پورتو و لیگ پرتغال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. قرارداد او با پورتو تابستان سال دیگر به پایان می‌رسد و تیم‌های اینتر و آث میلان از مشتریان جدی طارمی هستند. از سوی دیگر طارمی در این فصل نتوانسته است مانند فصول قبل در پورتو بدرخشد. چالش دیگر طارمی در پورتو همزمانی جام ملت‌های آسیا و مسابقات باشگاهی پورتو در آغاز سال میلادی است.

لیگ قهرمانان آسیا از اواخر دی ماه آغاز می‌شود و تا اواخر بهمن ادامه خواهد داشت و طارمی یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی در این مسابقات خواهد بود و این مساله با این معناست که پورتو در این بازه زمانی در صورت صعود تیم ایران به مراحل پایانی تا ۱۰ بازی نمی‌تواند طارمی را در اختیار داشته باشد.

حال باید ببینیم آیا سران پورتو می‌خواهند طارمی را تا پایان قرارداد در این تیم نگه دارند و با او به عنوان یک بازیکن آزاد خداحافظی کنند و یا در فصل نقل و انتقالات زمستانی پیش رو، این بازیکن را به تیم دیگری می‌دهند و از این انتقال درآمدی کسب خواهند کرد و یا به دنبال تمدید مجدد با این بازیکن هستند.

بزرگترین روزنامه ورزشی ایتالیا در خبری شبانه، از شتاب گرفتن اینتر برای جذب مهدی طارمی خبر داد و نوشت که هدف نراتزوری این است تا مهاجم ایرانی را در همین ژانویه به خدمت بگیرد هر چند که یک گزینه جانشین نیز برای او وجود دارد.

مهدی طارمی

مصدومیت آرناتوویچ و عملکرد ضعیف این بازیکن و الکسیس سانچز باعث شده تا اینتر به فکر تقویت خط حمله‌اش باشد. تیم سیمونه اینزاگی در هفته‌های اخیر به عملکرد لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام متکی بوده و حالا آنها در پی جذب یک مهاجم از لیگ پرتغال هستند.

مهاجم مرکزی پورتو که در تابستان یک قدم با میلان فاصله داشت، اکنون در دید نراتزوری قرار دارد. این یک معاشقه هیجان انگیز است. مهدی طارمی در پایان آگوست واقعاً یک قدم با روسونری فاصله داشت و حالا پرس و جوهای اخیر اینتر، مهاجم مرکزی پورتو را به وسوسه کشانده است.

مهدی طارمی

درست کمتر از 80 روز پیش از بازگشایی بازار زمستانی، طرح نراتزوری در حال شکل گیری است. بدیهی است که هدف اصلی اینتر این است که طارمی را فوراً و برای ژانویه در دسترس داشته باشد، اما گزینه جذب او در تابستان را دست کم نگیرید. گلزن تیم ملی ایران (39 گل در 73 بازی) مطمئنا مهره ارزشمندی در لیست بازیکنان بدون قرارداد در ژوئن 2024 است و سران دراگائو از الآن می‌دانند که مهدی قراردادش را در پایان فصل تمدید نخواهد کرد.

اینتر کار را سرعت بخشیده و رقابت را به گوشه رینگ برده است. استراتژی نراتزوری، به سمت تقویت بخش مرکزی قوای تهاجمی تیم گرایش دارد. برای شروع باید دید پورتو تا زمستان چه نتایجی را کسب می‌کند. آنها در لیگ پس از اسپورتینگ و بنفیکا در رده سوم هستند و فاصله زیادی با صدر ندارند. با این حال، در لیگ قهرمانان اروپا، پرتغالی‌ها با سه امتیاز، پشت سر بارسلونا و همتراز با شاختار دونتسک هستند./تسنیم

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو