اینستاگرام و شیاطینی که به جان نوجوان 16 ساله افتادند!!

اینستاگرام و شیاطینی که به جان نوجوان 16 ساله افتادند!!


2

1402/9/23

22:09


اینستاگرام و شیاطینی که به جان نوجوان 16 ساله افتادند!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

چند روز قبل پسر نوجوانی همراه با والدینش به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران رفت و حادثه تلخی که برایش اتفاق افتاده بود را بازگو کرد و گفت پسری جوان او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. او درباره آنچه که اتفاق افتاده بود گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با پسری ۲۷ ساله به نام وحید آشنا شدم و بعد از آن بود که چند مرتبه یکدیگر را در بیرون از خانه دیدیم. رابطه دوستانه ما ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل او پیشنهاد داد که با یکدیگر در خیابان‌های شمال شهر دوردور کنیم.

او ادامه داد: آن روز وحید با یکی از دوستانش سر قرار حاضر شده بود. ما چند ساعتی در خیابان ماشین سواری کردیم تا اینکه به خانه دوست وحید رفتیم. من نمی خواستم وارد خانه شوم اما آنها به زور من را داخل خانه بردند و در آنجا بود که وحید من را مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا از او شکایت دارم.

به دنبال این شکایت، پسر نوجوان به پزشکی قانونی معرفی شد و انجام بررسی‌های دقیق پزشکی صحبت ادعا او را تایید کرد و معلوم شد که حادثه تلخی که او درباره اش صحبت می‌کند واقعیت دارد. در این شرایط بود که بازپرس پرونده حکم جلب دو متهم را صادر کرد و وحید و دوستش دستگیر شدند. وحید وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اتهام آزار و اذیت را انکار کرد و گفت:‌ پسر نوجوان دروغ می‌گوید. او چون می دانم که من وضعیت مالی خوبی دارم می‌خواهد با این شکایت از من اخاذی کند.

با وجود ادعای متهم بررسی صفحه او در اینستاگرام نشان می‌دهد که اغلب دنبال کنندگان او پسران نوجوان زیر ۱۸ سال هستند و این امکان دارد که علاوه بر شاکی او افراد دیگری را نیز آزار داده باشد. به همین دلیل وی با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

اینستاگرام

از چه چیزی می‌توان شکایت کرد؟

اگر شما با کاربران یا اکانت فیک یا پیج‌های خرید کلاهبردار در اینستاگرام مواجه شدید می‌توانید از چهار روش شکایت کنید:

۱. شکایت از پیج اینستاگرام

۲. شکایت از یک پیج یا اکانت

۳. شکایت از پست یا مطلب

۴. شکایت از کامنت یا نظر

چگونه شکایت کنیم؟

شکایت از هر گونه تخلف در اینستاگرام در دسته تخلفات اینترنتی قرار می‌گیرد و شما به سه طریق می‌توانید شکایت خود را به مراجع قضایی ابزار کنید:

۱.  پلیس فتا سایتی را به آدرس  www.cyberpolice.ir دارد که پس از ورود به آن و با کلیک کردن روی گزینه اطلاعات مردمی می‌توانید شکایت خود را ثبت کنید. پس از آن پلیس فتا با شما تماس می‌گیرد و شکایت پیگیری می‌شود.

اینستاگرام

نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام و هر نوع پیج دیگری 

۲. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد هستند و این نماد اعتماد را مرکز توسعه تجارت به سایت‌هایی که صلاحیت آن را تشخیص دهد، می‌دهد. اگر از فروشگاه و پیجی که خرید کرده‌اید نماد اعتماد داشته باشد، شما به راحتی و با مراجعه به سایت WWW.ENAMAD.IR می‌توانید با کلیک بر گزینه سامانه ثبت شکایات، شکایت را ثبت و پیگیری کنید.

۳. مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای نیز راه سوم شماست. در بخش جرائم رایانه‌ای تشکیل پرونده دهید و مراحل قانونی را طی نمایید. دادسرا بر حسب موضوع پرونده را بررسی و به پلیس فتا ارجاع می‌دهد. در هر شهر پلیس فتا وجود دارد و می‌توانید حضوری مراجعه کنید.

نکات ضروری درباره شکایت

ـ ابتدا باید گفته شود که در بحث شکایت باید صبور باشید. چرا که جرائم اینترنتی تعداد بالایی دارد و مشخص نیست که چه زمانی نوبت به بررسی شکایت شما شود اما یادتان باشد این صبوری می‌تواند به نفع خود شما و نفع جمعی تمام شود تا دیگر طرف شکایت شما، جرم مرتکب شده را تکرار نکند.

ـ اگر شخص متخلف مشخص باشد، قاضی او را به دادگاه احضار نموده و اظهارات او را دریافت می‌کند.

ـ اگر شخص مشخص نباشد پلیس وارد عمل می‌شود و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

ـ شکایت از اکانت اینستاگرام حتی در صورت پاک کردن آن نیز توسط پلیس فتا قابل رد گیری است، اما باید جرم مشخص شده باشد.

ـ می‌توان با تهیه اسکرین شات از صفحه پیج یا کامنت‌ها و پیام‌های رد و بدل شده جرم را در دادسرا و پلیس فتا اثبات و مراحل قانونی آن را طی کرد.

نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام و هر نوع پیج دیگری 

اینستاگرام

در پایان

بر اساس مواد قانونی موجود در قانون مجازات اسلامی و با توجه به نوع تخلف انجام شده مانند مزاحمت ، فحش ، توهین ، تهدید ، کلاهبرداری و اخاذی امکان ردیابی فرد مزاحم توسط پلیس فتا وجود داشته و از نظر قانونی فرد مورد تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت. پس بهتر است هیچ گاه نسبت به آن چه در حق شما ظلم می‌شود بی تفاوت‌ نباشید و حتما قضیه را پیگیری کنید.

در خرید های خود و اعتماد در شبکه مجازی بسیار  محتاط و آرام باشید./مشرق 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو