وزیر ارتباطات: تا پایان آذرماه 5 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

منبع: تکراتو

2

1402/9/24

12:50


عسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که نزدیک به 4 میلیون و 800 هزار خانواده زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات: تا پایان آذرماه 5 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

عسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که نزدیک به 4 میلیون و 800 هزار خانواده زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

به گفته وزیر ارتباطات، این عملیات در 100 شهر کشور اجرایی شده است. این تعداد از خانوارها تا پایان آذر 1402 به 5 میلیون و تا پایان سال جاری به 8 میلیون خانواده خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:  بررسی عملکرد وزیر ارتباطات در مجلس: اینترنت فیبر نوری و طرح رجیستری ضعف دارد

طبق اطلاعات منتشر شده و براساس قانون برنامه هفتم توسعه، این پروژه حالا دیگر یک تکلیف قانونی محسوب شده و وزارت ارتباطات مکلف است تا 20 میلیون شبکه برای منازل و کسب‌وکارها ایجاد کند. همچنین طبق اظهارات زارع‌پور، زمانی که این پروژه  فیبر نوری به اتمام برسد، باید تمام ساختمان‌های کشور به این شبکه متصل شده باشند.

عیسی زارع‌پور از هدف نهایی این پورژه صحبت کرد و گفت برای 20 میلیون خانوار این امکان فراهم خواهد شد. اما به دلیل اینکه عمده  ارتباطات ما بر پایه ارتباطات سیار است نسبت به کشورهای دیگر در رتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد و اگر ارتباطات ما کیفیت لازم را داشت در ده سال گذشته ما با چنین مشکلاتی مواجه نمی‌شدیم.

وزیر ارتباطات در حاشیه‌ی جلسه‌هیات اظهار کرد:« درباره پوشش فیبر نوری در منازل و کسب‌وکارها که مهمترین پروژه ما در حوزه ارتباطات است، کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از 100 شهر کار تمام شده و نزدیک به 4 میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و تا پایان این ماه به 5 میلیون خانوار می‌رسند و تا پایان سال هم به 8 میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری خواهیم رسید.»

وی ادامه داد: « سرعتی که با این فناوری می‌توانیم تقدیم مردم کنیم چندصد مگابایت بر ثانیه است. در سفر گذشته رئیس‌جمهوری به استان البرز این طرح در شهرستان چهارباغ افتتاح شد و  سرعت‌های ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه در این طرح در اختیار مردم قرار گرفت. ما در تلاشیم تا پایان دولت این امکان را برای همه مردم در سراسر کشور فراهم کنیم. تسهیل زندگی مردم از طریق ارائه خدمات هوشمند از دیگر خبرها و اظهاراتی بود که در این هفته منتشر شد. ششمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال 1402 که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر مسئولان برگزار شد. در ابتدای این جلسه گزارش نظارتی حوزه کلان هوشمندسازی دستگاه‌های دولتی ارائه شد که بر اساس آن میزان کاربران ثبت‌نام کرده و دریافت‌کننده سرویس از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به 30 میلیون 400 هزار کاربر رسیده است.»

زارع پور با تأکید بر اهمیت احصا دقیق فرایندها، برآوردن موانع را به عهده گرفته و امیدوار است با هوشمندی صد در صدی خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، زندگی مردم را با بهره‌مندی از فناوری بهبود بخشد. او همچنین به کاهش قابل‌ملاحظه جرائم فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی اشاره کرده و تدابیر امنیتی در جلوگیری از این حوادث را بررسی کرده است. در ادامه، اطلاعاتی در مورد شناسایی تخلفات زمین‌خواری و اقدامات دولت هوشمند در این زمینه نیز منتشر شده است. همچنین اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پست در خصوص آغاز طرح باجه‌های سیار پست و اهمیت سرمایه‌گذاری در فناوری و توزیع شبکه‌ای این صندوق‌ها نیز به‌صورت جزئیات بیشتر ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی تصمیم دولت مبنی بر اشاعه شبکه فیبر نوری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو