حالت تعمیر گوگل در تمام گوشی‌های پیکسل فعال شد

منبع: تکراتو

2

1402/9/24

18:07


از امروز حالت تعمیر گوگل در تمام گوشی‌های پیکسل قابل دسترس است. اکنون کلیه کاربران می‌توانند با فعال کردن این قابلیت از اطلاعات خصوصی خود محافظت کنند.

حالت تعمیر گوگل در تمام گوشی‌های پیکسل فعال شد

از امروز حالت تعمیر گوگل در تمام گوشی‌های پیکسل قابل دسترس است. اکنون کلیه کاربران می‌توانند با فعال کردن این قابلیت از اطلاعات خصوصی خود محافظت کنند.

پس از با موفقیت طی شدن آزمایش حالت تعمیر در نسخه بتا، گوگل این قابلیت را در دسترس کلیه دارندگان گوشی‌های پیکسل قرار داد. هدف از فعال شدن چنین قابلیتی، حفظ حریم خصوصی کاربران در طول فرآیند تعمیر است. همچنین گوگل در جهت تسهیل و ساده‌سازی تجربه تعمیر، چندین به‌روزرسانی جدید را تدارک دیده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حالت تعمیر گوگل (Repair Mode)

حالت Repair اکنون در تمام دستگاه‌های پیکسل با اندروید 14 فعال شده است. برای دسترسی به این قابلیت کافی است که به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و سپس از طریق گزینه سیستم، حالت تعمیر را در گوشی پیکسل خود فعال کنید. توجه داشته باشید که برای این کار به حداقل 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز خواهید داشت.

حالت تعمیر گوگل

با فعال کردن حالت تعمیر، یک محیط و فضای امن در گوشی شما ایجاد می‌شود که تمام داده‌های خصوصی مانند پیام‌ها، عکس‌ها و تماس‌ها را قفل می‌کند. به این ترتیب تعمیرکار بدون دسترسی به اطلاعات شخصی شما می‌تواند به بررسی و اصلاح مشکلات دستگاه بپردازد.

علاوه بر این، گوگل یک برنامه تشخیصی جدید منتشر کرده که به راحتی از طریق شماره‌گیری قابل دسترس است. طبق ادعای گوگل، این قابلیت تشخیصی به شما کمک می‌کند تا پیش از سپردن گوشی به دست تعمیرکار، مشکل دستگاه خود را شناسایی کنید. برای استفاده از این قابلیت عیب‌یابی در گوشی‌های پیکسل تنها کافی است که عبارت #*#7287#*# را در صفحه کلید شماره‌گیر خود تایپ کنید.

سیاست گوگل در طول این سال‌ها همیشه بر مبنای ساده‌سازی روند تعمیر و بازسازی بوده تا کاربران با گارانتی یا بدون گارانتی با هیچ مشکلی در این مسیر مواجه نشوند. این شرکت سال‌های زیادی است که با همکاری iFixit، قطعات و دفترچه راهنمای تعمیرات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از طریق آنها بتوانند دستگاه‌های خود را تعمیر کنند.

اکنون نیز این شرکت با مشارکت uBreakiFix، در بیش از 700 سایت در سراسر ایالات متحده، خدمات رفاهی مانند تعمیرات سریع در 2 الی 4 ساعت را ارائه می‌دهد. گوگل ادعا می‌کند که با این کار، بیش از 80 درصد از دارندگان دستگاه‌های پیکسل، در فاصله 10 تا 20 مایلی از یک مرکز تعمیر قابل اعتماد قرار می‌گیرند. البته متاسفانه چنین خدمات و سرویس‌هایی در کشور ایران در دسترس نیستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره حالت تعمیر گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو