ماجرای حمله گروهک تروریستی جیش العدل به پایگاه نیروی انتظامی در راسک + ویدئو

منبع: روزیاتو

3

1402/9/25

10:05


ماجرای حمله گروهک تروریستی جیش العدل به پایگاه نیروی انتظامی در راسک + ویدئو

ماجرای حمله گروهک تروریستی جیش العدل به پایگاه نیروی انتظامی در راسک + ویدئو

یک پایگاه نیروی انتظامی در شهر راسک در استان سیستان و بلوچستان بامداد جمعه ۲۴ آذر ماه هدف حمله تروریستی قرار گرفت که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از پرسنل پلیس انجامید. گروهک تروریستی جیش العدل با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

جزئیات حمله به پایگاه نیروی انتظامی در راسک

سردار سعید منتظر المهدی، سخنگوی پلیس از حمله کور تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب جمعه خبر داد.

در این حمله تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و همچنین تعدادی از پرسنل پلیس مجروح و به شهادت رسیدند.

در حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک، از مأموران فراجا ۱۱ نفر به شهادت رسیدند و ۷ نفر مجروح شدند.

طبق اعلام خبرگزاری فارس، پس از این حمله، گروهک تروریستی جیش العدل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که گردان «فدائیان عدل الهی» این گروهک ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۴ آذر ماه به مقر فرماندهی فراجای شهرستان راسک حمله کرده بود. 

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد جزئیات حمله تروریستی شامگاه گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، گفت: از ساعت ۲ بامداد تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله می‌کنند؛ از طرفی تروریست‌ها نیز برای جلوگیری از رسیدن نیروهای کمکی هم کمین می‌زنند.

وی افزود: ولی نیروهای کمکی با رشادت با وجود برقرار بودن کمین و تقدیم ۲ شهید خودشان را به محل درگیری می‌رسانند و موفق می‌شوند کلانتری را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند که ۲ نفر از آن‌ها نیز به درک واصل شدند، یک نفر نیز مجروح و دستگیر شد و بقیه هم متواری شدند.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه تروریست‌ها تعدادی از کشته‌هایشان را با خود برده‌اند، تصریح کرد: طرح محاصره منطقه اجرا شده است و به دنبال دستگیری دیگر تروریست‌ها هستیم.

درباره گروهک تروریستی جیش العدل

جیش العدل نام یکی از گروهک های تروریستی فعال در جنوب شرق ایران و به صورت مشخص استان سیستان و بلوچستان است که بسیاری از نیروهای آن برای سامان دهی و افزایش توان جنگی خود در خاک کشور پاکستان فعالیت می کنند. این گروه تروریستی تا کنون چندین بار اقدام به انجام عملیات های تروریستی و انتحاری در خاک ایران کرده و منجر به شهادت ده ها تن از نیروهای نظامی و غیر نظامی ایرانی شده است.

رهبری این گروه راصلاح‌الدین فاروقی از اهالی راسک به عهده دارد. او یکی از نیروهای سابق گروه تروریستی جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی است که پس از فروپاشی آن گروه تروریستی اقدام به فعال کردن گروه تروریستی جیش العدل کرد.

گروه تروریستی جیش العدل سه شاخه نظامی شناخته شده دارد: گروه نظامی «عبدالملک ملازاده»، گروه نظامی «شیخ ضیایی» و گروه نظامی «مولوی نعمت‌الله توحیدی».

همچنین «شاخه اطلاعاتی «زبیر اسمایل زهی» هم در کنار این سه گروه فعال است. زبیر اسمایل زهی، فرمانده گروه «نعمت‌الله توحیدی» بود که در جریان یک عملیات نظامی کشته شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو