استخدام ۳ هزار معلم طلبه در آموزش و پرورش و طرح راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه

استخدام ۳ هزار معلم طلبه در آموزش و پرورش و طرح راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه


منبع: روزیاتو

1

1402/9/25

11:11


استخدام ۳ هزار معلم طلبه در آموزش و پرورش و طرح راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه

استخدام ۳ هزار معلم طلبه در آموزش و پرورش و طرح راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه

مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جذب ۳ هزار طلبه، نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی در این وزارتخانه و تصمیم برای راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خبر داده اند.

جذب ۳ هزار معلم طلبه جدید

وزیر آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم گزارشی از اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش ارائه کرد.

وی در این دیدار گفت: وزارت آموزش‌ و پرورش ۲۰۰ هزار معلم نیاز داشت که برای جبران کمبود معلم امسال ۷۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شدند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان گفت: با تقویت این دانشگاه کمبود معلم در کشور برطرف خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه با حضور نیروهای جهادی وطلاب در مدارس برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان دنبال می‌شود افزود: در آزمون های استخدامی شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می شود که بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳ هزار نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌ و پرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.

طرح راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه

همچنین، حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و مشاور وزیر آموزش و پرورش، از راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام نیکزاد روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه در نشست قطب ۵ کشوری ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در کرمان گفت: راه اندازی مدارس وابسته به حوزه در دستور کار است و طلبه هایی که توانمندی لازم را دارند جذب شده اند که امیدواریم نقشی در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» هنوز توفیق لازم را کسب نکرده و یکی از مواردی است که وزیر آموزش و پرورش با جدیت پیگیر آن است، نقش دستگاه های بیرونی در این طرح جدی گرفته نشده و برای خود دانش آموز هم باید نقش تعریف شود، دانش آموز را باید به مسجد وصل کنیم.

«برنامه‌های معرفتی» فرمانداری تهران برای کودکان زیر ۱۰ سال

احمد قیومی، فرماندار تهران تهران با اشاره به نقش فرهنگ سازی در تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، از پیگیری این موضوع در قرارگاه جمعیت و خانواده و هیأت اندیشه ورز نخبگانی با محوریت فرمانداری در شهر تهران خبر داد.

وی با تاکید بر جوان سازی جمعیت گفت: استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و سازماندهی گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد این حوزه در دستور کار فرمانداری تهران قرار دارد.

قیومی بیان داشت: در این برنامه‌ها برای مادران و کودکان تا ۱۰ سال برنامه‌های معرفتی و رویکرد شناختی متفاوت و مناسب سن‌ آن‌ها در نظر گرفته شده است.

فرماندار تهران ادامه داد: یکی از فعالیت‌های ارزشمند دیگر در برگزاری اینگونه برنامه‌ها، برپایی میز خدمت مشاوره و تبیین چهره به چهره فرزند آوری، جوانی جمعیت و حمایت از حیات جنین و تقدیر از مادران عزیز چهار فرزندی توسط مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تهران و گروه های مردمی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو