پرفروش‌ترین بازی‌های ماه نوامبر اروپا: افزایش ۳۷۶ درصدی فروش PS5 نسبت به سال گذشته

منبع: گیمفا

1

1402/9/25

16:07


در اروپا، نوامبر یک ماه خوب از نظر فروش بازی‌های ویدیویی بود که این آمار خوب به لطف Call of Duty، EA Sports FC 24 و PS5 رقم خورد.

پرفروش‌ترین بازی‌های ماه نوامبر اروپا: افزایش ۳۷۶ درصدی فروش PS5 نسبت به سال گذشته

در اروپا، نوامبر یک ماه خوب از نظر فروش بازی‌های ویدیویی بود که این آمار خوب به لطف Call of Duty، EA Sports FC 24 و PS5 رقم خورد.

۲۴.۶ میلیون بازی ویدئویی در بازارهای اروپایی تحت نظر فروخته شد که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است. با این حال، دلیل آن می تواند وجود ۵ آخر هفته در این نوامبر (در مقایسه با ۴ آخر هفته در نوامبر سال قبل) باشد.

جایگاهعنوان و ناشر
۱Call of Duty: Modern Warfare 3 (Activision Blizzard)
۲EA Sports FC 24 (EA)
۳Hogwarts Legacy (Warner Bros)
۴Super Mario Bros Wonder (Nintendo)
۵Spider-Man 2 (Sony)
۶Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
۷Assassin’s Creed Mirage (Ubisoft)
۸Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)
۹Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
۱۰Football Manager 2024 (Sega)

Call of Duty: Modern Warfare 3 محرک بزرگ فروش بود. سال قبل Modern Warfare 2 در اکتبر عرضه شد، بنابراین نوامبر امسال برای COD بسیار بزرگ‌تر از سال گذشته بود. با این حال، در چهار هفته اول، فروش Modern Warfare 3 در مقایسه با Modern Warfare 2  بیش از ۳۲ درصد کاهش داشت. برخی دلیل این کاهش را مشابهت بسیار زیاد COD امسال با نسخه سال قبل می‌دانند.

در سمت دیگر، EA Sports FC 24 در ماه نوامبر در مقایسه با FIFA 23 در یک مدت مشابه، ۳ درصد بیشتر فروخت. این بازی در دوره جمعه سیاه تخفیف زیادی داشت.

همچنین در نوامبر شاهد انتشار نسخه سوییچ Hogwarts Legacy بودیم. این بازی نیز در جمعه سیاه روی سایر پلتفرم‌ها تخفیف خورده بود و در نتیجه فروش ماهانه ۵۰۹ درصد افزایش یافت. نسخه سوییچ بیش از نیمی از فروش ماه نوامبر بازی را به خود اختصاص داده است. به نظر می رسد که بازی Warner Bros در سال ۲۰۲۳ به عنوان دومین بازی بزرگ سال، پس از EA Sports FC 24 کار خود را به پایان برساند.

در دوره جمعه سیاه، ۷.۸ میلیون بازی فروخته شد که افت جزئی ۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت. EA Sports FC 24 به راحتی پرفروش ترین عنوان جمعه سیاه بود و پس از آن Call of Duty و Hogwarts Legacy قرار گرفتند.

فروش کنسول‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته و ۱.۳ میلیون کنسول در ماه نوامبر فروخته شده است. دلیل اصلی این افزایش، تخفیف خوردن PS5 در جمعه سیاه برای اولین بار از زمان عرضه بود. فروش PS5 نسبت به سال قبل ۳۷۶٪ افزایش یافته است و به راحتی پرفروش‌ترین کنسول ماه بود. پس از آن نینتندو در جایگاه دوم (۳۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل) و Xbox Series در جایگاه سوم (۲۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل) قرار داشتند، هر چند اطلاعات فروش کنسول کامل نیست و فاقد اطلاعات بازارهای انگلستان و آلمان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو