نامه سفیر ژاپن به فرمانده سپاه برای تقدیر از 2 پاسدار + عکس / سپاه قهرمان و فرهنگ بالای ژاپن ...

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/26

09:43


ساعدنیوز: خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تصویری از روزنامه جمهوری اسلامی در سال 1359 را منتشر کرده که در آن متن نامه سفیر ژاپن به فرمانده سپاه پاسداران در آن چاپ شده بود.

نامه سفیر ژاپن به فرمانده سپاه برای تقدیر از 2 پاسدار + عکس / سپاه قهرمان و فرهنگ بالای ژاپن ...

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، سفیر ژاپن در ایران در نامه‌ای به فرمانده سپاه پاسداران از «رفتار محبت آمیز و شرافتمندانه» دو نفر از اعضای سپاه پاسداران تشکر کرد. خبر این اتفاق را روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ 25 آذر 1359 منتشر کرده و متن نامه سفیر وقت ژاپن را نیز کامل چاپ می‌کند که به شرح زیر است:

«جناب آقای مرتضی رضایی فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران

احتراماً به استحضار می‌رساند این نامه جهت اطلاع جنابعالی بخاطر رفتار محبت آمیز و شرافتمندانه اعضای سپاه پاسداران نوشته شده است.

در اوایل غروب 21 آبان ماه جاری آقای اوکانیوا، مدیر ژاپنی طرح پتروشیمی ایران و ژاپن (پروژه بندر امام خمینی) در بزرگراه کنار هتل هیلتون توسط اتومبیلی که هویتش معلوم نیست، تصادف می‌کند و شدیداً آسیب می‌بیند.

خوشبختانه دو نفر از اعضای سپاه پاسداران از شعبه دزفول که از محل تصادف با اتومبیل می‌گذشتند، بلافاصله آقای اوکانیوا را به بیمارستان انتقال دادند؛ گرچه آقای اوکانیوا به محض ورود به بیمارستان فوت کرد ولی آنها بیشتر از سه ساعت در بیمارستان همراه وی بودند. نام آن دو نفر پاسدار آقایان غلامرضا خلیل دشتی و محمدرضا فردچیان به آدرس اندیمشک... می‌باشد.

اعضای این سفارت و همچنین ژاپنی‌های مقیم تهران تحت تاثیر محبت‌ها و کمک‌های این دو نفر پاسدار نسبت به آقای اوکانیوا و خانواده داغدیده قرار گرفتیم و خواهشمندیم جنابعالی تشکرات ما را به این آقایان سپاه پاسداران ابلاغ فرمایند.

با احترام استومووادا؛ سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران»

روزنامه جمهوری اسلامی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو