به گزارش اداره روابط عمومی استانداری قزوین، بهمن عشایری در ‌کارگروه فرهنگی اتباع خارجی استان که روز سه شنبه در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: اتباع خارجی و پناهندگان استان همانند شهروندان ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه میزبان حضور مهاجرانی از کشورهایی از جمله افغانستان، عراق و پاکستان است و بخشی از امکانات فرهنگی خود را در اختیار پناهندگان قرار داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از نیازمندی های اتباع بیگانه با توجه به نسل جوان اتباع، توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این افراد است.
 
عشایری یادآورشد: توجه به تعدد و تکثر جمعیتی اتباع خارجی در استان خصوصاً شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برنامه ریزی و رسیدگی به امور فرهنگی اتباع خارجی نیازمند ارائه برنامه های مناسب از سوی دستگاههای اجرایی است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  استانداری قزوین ضمن تقدیر از خدمات شهرداری قزوین بیان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به اتباع خارجی در فرهنگ سراهای شهری بویژه نواحی منفصل شهری اقدامی ارزنده است که امیدواریم این خدمات تداوم یابد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه بسیاری از پناهندگان حاضر در استان از دلدادگان و عاشقان امام حسین(ع) هستند و شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان از آرزوی آنان است با هماهنگی صورت گرفته امسال نیز شاهد حضور پناهندگان و مهاجرین استان در این اجتماع بزرگ شیعیان خواهیم بود.

عشایری افزود:در اربعین امسال سفر پناهندگان به کشور عراق همانند شهروندان ایرانی بدون ویزا خواهد بود و دفترچه سفر برای پناهندگان توسط نیروی انتظامی صادر خواهد شد که در این خصوص متقاضیان می‌توانند از طریق دفاتر خدمات اتباع خارجی در سامانه سماح ثبت نام کنند.