چطور کمتر فحش بدیم؟!

منبع: فرزند

194

1398/7/13

17:42


چطور کمتر فحش بدیم؟!

عادت به بد دهنی و فحش دادن از آن دسته از عاداتی است که خیلی سریع دامن آدم را می گیرد.

بسیاری معتقد اند که ناسزا یک راه سریع و راحت برای انتقال خشم و منظور است اما اگر این رفتار تبدیل به عادت شود، حتما تاثیر بدی روی زندگی اجتماعی شما خواهد گذاشت.

برای ترک این عادت باید چند روش زیر را امتحان کنید.

کجاها بیشتر فحش می دهید؟

هر کسی ممکن است در موقعیت خاصی کنترل رفتار و زبانش از دستش خارج شود. یک نفر در ترافیک، یکی زمان تماشای فوتبال یا شاید بعد از یک خرابکاری کوچک. فک کنید و ببینید شما چه زمانی بیش از هر زمان دیگری بددهنی می کنید؟

مثلا اگرشما در زمان رانندگی بیشتر از هر زمان دیگری فحش می دهید باید در چنین موقعیت هایی حواستان بیشتر به خودتان باشد و هر زمان که فحش دادید سریعا مچ خود را بگیرید.

این کار باعث میشود که بیشتر مراقب رفتارتان باشید و یاد بگیرید که روش بهتری را برای کنترل عصانیت خود استفاده کنید.

جریمه تعیین کنید

به خودتان قول دهید که هر زمان فحش دادید، مقداری پول به کسی که اصلا نیازی ندارد بدهید. مثلا یکی از دوستانتان. این موضوع را با خود او نیز درمیان بگذارید تا مبادا شما از دادن پول های جمع شده منصرف شوید و اگر او این ماجرا را بداند حتما پیگیر پول خواهد شد.

این روش یکی از بهترین روش ها برای کاهش بد دهنی و ناسزا گویی است، به شرطی که پای عهدی که با خودتان می بندید بمانید.

خودتان را تنبیه بدنی کنید

نه نترسید قرار نیست با کمربند به جان خودتان بیفتید اما یکی از بهترین راه ها برای ترک عادت فحش دادن این است که یک بند کشی پلاستیکی به مچ پا یا دستتان ببندید و هر زمان که فحش دادید برای تنبیه کش را بکشید و بعد رها کنید. تق! حسابی دردتان میگیرد اما این کار کمک زیادی به هماهنگی مغزتان و تصمیمی که گرفتید می کند.

او همیشه با شماست!

با چه کسی رودربایستی دارید؟ از کی خجالت می کشید؟ والدینتان، خانواده همسرتان؟ رئیستان؟ بازیگر مورد علاقه تان؟ !

این شخص هر کسی که می تواند باشد، تصور کنید که او همیشه در کنار شماست. این فکر باعث میشود تا مغز شما حواسش بیشتر از همیشه جمع باشد و کمتر به سمت کارهایی مثل بد دهنی بره.

منبع: مشروح

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو