چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران

چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران


منبع: نیک شو

153

1398/8/21

03:38


چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران

چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران

حتما شما هم دیده اید افرادی را کــه به راحتی در دیگران نفوذ می کنند انگار کــه ذهن و فکرشان را تسخیر کرده اند و می توانند به راحتی هر کسی را تحت کنترل بگیرند. بیشتر افراد می‌توانند خواندن ذهن افراد را با آموزش‌های مخصوص، زمان، تمرکز و مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص یاد بگیرند. خواندن ذهن کاری نیست کــه تنها از عهده روانشناسان بر بیاید. اگرچه این افراد تخصص لازم برای انجام اینکار را دارند اما سایر افراد نیز می‌توانند این موضوع را به خوبی یاد بگیرند.

 

قبل از اینکــه به شما نشان دهیم چگونه می‌توان ذهن افراد را خواند، باید بدانید کــه اطلاعات پس زمینه برای خواندن ذهن افراد بسیار مهم اســـت. زمانی کــه دانش و علم روانشناسی موجود در این فرایند را درک کردید، متوجه خواهید شد کــه دستیابی به آن برای هر فردی کــه مصمم به یادگیری روش‌های جدید اســـت بسیار ساده خواهد بود. همچنین ترفندها و نکاتی برای خواندن ذهن افراد وجود دارد کــه می‌توان از آنها نیز اســـتفاده کرد. این ترفندها زمانی مفیدتر خواهد بود کــه حقیقت پشت خواندن ذهن را بدانید.

 

مهارت های مورد نیاز برای ذهن خوانی:

واقعیت این اســـت کــه برای خواندن ذهن دیگران نیاز به داشتن مهارت‌های زیادی نیست. تنها چیزی کــه نیاز دارید انگیزه ای برای یادگیری و تمایل و اشتیاق برای درک شرایط افراد اســـت. واضح اســـت کــه قبل از دستیابی به این مهارت، باید کمی تمرین کنید. اما لازم نیست یک گوی بلورین، کارت‌های مخصوص یا لباس‌های عجیب و غریب داشته باشید. شما باید بتوانید ذهن خود را از تمامی حواس پرتی‌های موجود خالی کنید.

 

برای برخی از افراد توسعه این مهارت به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. ممکن اســـت بخواهید در کلاسهای یوگا شرکت کنید تا قدرت تمرکز بر روی کارهای خود را به دست آورید.اینکار نه تنها به شما کمک می‌کند بر روی ذهن و انرژی خود تمرکز داشته باشید بلکــه انعطاف پذیری خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران

تسخیر ذهن دیگران و ذهن خوانی اصلا کار سختی نیست و نیاز به تلاش و اراده دارد

 

نکاتی برای افراد مبتدی:

اگر دوست دارید ذهن دیگران را بخوانید، می‌توانید برای آغاز کار ترفندها و نکاتی را دنبال کنید. این ترفندها توسط کیران بهارا روانشناس مشهور توسعه داده شده بود. مشتریان بهارا شامل مشهورترین و ثروتمندترین چهره‌های شناخته شده در حوزه سرگرمی و نمایش‌های تجاری هستند.شما باید این نکات را در خانواده یا در میان دوستان خود تمرین کنید. ممکن اســـت بعد از آغاز تمرین متوجه نتایج سریعی شوید اما انجام آن به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

 

روح خود را باز کنید:

علاوه بر پاک کردن ذهن از تمامی افکار مزاحم و اســـترس‌ها، شما باید انرژی خود را به روی افراد و احتمالاتی کــه در اطرافتان وجود دارد باز کنید. در مورد هیچ چیزی فکر نکنید. باید در زمان حال حضور داشته باشید. ذهن و روح شما باید با انرژی دریافتی از افراد و اطراف غرق شود. تمرینات یوگا یک روش آموزشی عالی برای انجام اینکار اســـت. شما می‌توانید آن را در منزل و در یک اتاق آرام نیز تمرین کنید. زمانی کــه می‌خواهید بر روی افکار و انرژی خود تمرکز کنید مطمئن شوید کــه کسی در اتاق حضور ندارد.

 

دیدن و ندیدن:

چند لحظه از زمان خود را برای دیدن فردی کــه در نزدیکی شما نشسته اســـت صرف کنید. یک تصویر لحظه‌ای و ذهنی از ساختار صورت ، موها، چشم‌ها، ژست ، زبان بدن و سایر جزییات آنها بگیرید.

 

هر چیز دیگری کــه در اطراف این فرد وجود دارد را مشاهده کنید:باید یک ستون ذهنی داشته باشید کــه نشانه های موجود در هر شخص را با سایر چیزهایی کــه متعلق به او نیست جدا می‌کند. فرد را از صندلی کــه بر روی آن نشسته اســـت یا دیواری کــه به آن لم داده اســـت جدا کنید. تمامی این موارد باید به یک روش خاص تصویرسازی شود بنابراین می‌توانید انرژی کــه در اطراف شما تولید می‌شود را احساس کنید.

 

بر روی فرد تمرکز کنید:

خوب حالا تمرکز خود را به صورت فرد اختصاص دهید. به صورت مستقیم به چشم‌های فرد به مدت ۱۵ ثانیه نگاه کنید. سعی کنید به صورت طولانی مدت به چشم طرف مقابل زل نزنید. در غیر اینصورت انرژی دریافتی از فرد مختل می‌شود و فرد مقابل احساس راحتی نخواهد داشت.بعد از گذشت ۱۵ ثانیه، به طرف دیگری نگاه کنید.یک تصویر ذهنی از چهره و چشم‌های فرد بسازید. انرژی این فرد چگونه اســـت؟ حالا ساکت بنشینید و اجازه دهید افکار و احساسات فرد مقابل تمامی ذهن و روح شما را پر کند. حالا به درستی می‌توانید فرایند خواندن ذهن را آغاز کنید.

 

مکالمه و گفتگویی را آغاز کنید:

در این مرحله می‌توانید افکار و احساسات یک فرد را کشف کنید. شما می‌توانید موضوع دلخواه خود برای مکالمه را انتخاب نمایید. از آنها در مورد کار یا زندگی شان سوال کنید. افکاری کــه به ذهن شما خطور می‌کند ممکن اســـت دقیقا همان افکاری باشد کــه به ذهن فرد دیگر می‌آید.

 

می‌توانید بلافاصله چیزی کــه فکر می‌کنید طرف مقابل در حال فکر کردن به آن اســـت را بیان کنید. اگر حافظه خوبی داشته باشید، می‌توانید این افکار را ذخیره کنید تا بعدا تمامی احساسات خود در مورد افکار فرد مورد نظر را جمع آوری نمایید.نکته کلیدی این اســـت کــه هر فکری کــه در این نقطه به ذهنتان خطور می‌کند را محترم بشمارید و از آن اســـتقبال کنید. حتی اگر این افکار تیره و مزاحم هستند باز هم اجازه ورود آنها را بدهید. برای انجام اینکار، شما باید ذهن خود را برای هر نوع احتمالی باز نگه دارید.ممکن اســـت هیچ سرنخی در مورد اینکــه فرد مورد نظر افسرده اســـت از قبل نداشته باشید و این کمی آزاردهنده خواهد بود. بهتر اســـت در مورد برخی از شرایط اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به فرد مورد نظر کمک کنید.

چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران

تسخیر ذهن دیگران می تواند در زندگی تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد

 

سایر ترفندها و نکات ذهن خوانی و تسلط بر ذهن دیگران:

ترفندهای دیگری وجود دارد کــه می‌توانید از آن به نفع خود اســـتفاده کنید. زمانی کــه توانایی‌های خود را برای تمرکز بر روی افکار و احساسات دیگران افزایش دادید، می‌توانید از ترفندهای موجود اســـتفاده کنید و یک تصویر روشن از چیز‌هایی کــه در ذهن فرد مقابل می‌گذرد به دست آورید.

 

این ترفندها می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

 

هوش هیجانی:

اگر فردی را کــه در حال صحبت با او هستید را می‌شناسید، می‌توانید از او بپرسید کــه آیا احساس یکسانی با شما دارند یا خیر. باید در این مسیر صبور باشید.بیشتر افراد در برچسب گذاری و مشخص کردن احساسات خود زیاد خوب نیستند. آنها ممکن اســـت زمانی کــه واقعا اســـترس و اضطراب دارند احساس عصبانیت بکنند. زمانی کــه آماده رفتن به یک موضوع دیگر هستند ممکن اســـت احساس عصبی بودن و ناراحتی داشته باشند.

 

اگر فردی کــه با او صحبت می‌کنید با احساس شما موافق بود، در مورد دلیل این موضوع از او سوال کنید. در نهایت شما می‌توانید پیشنهادهای خود در مورد کارهای بعدی برای افزایش یا کاهش این احساسات را ارائه کنید.این موضوع بیشتر شبیه خواندن روان انسان‌هاســـت تا خواندن ذهن اما بدون شک یکی از روش‌های کلیدی برای توسعه مهارت‌های طبیعی اســـت.

 

توسعه مهارت‌های شنیداری:

آیا می‌دانید افرادی کــه ارتباط خوبی با دیگران دارند چه مهارتی را بیشتر از سایر مهارت‌های موجود تقویت کرده اند؟ بله درست حدس زدید. این افراد شنوندگان خوبی هستند.زمانی کــه فردی صحبت می‌کند، کاملا همراه او باشید. تنها به خاطر پاسخ دادن به صحبت‌های آنها گوش ندهید. اگر به درستی به حرف‌های او گوش دهید قادر خواهید بود هر چیزی کــه می‌گوید را پردازش کرده و درک نمایید.همچنین باید به دنبال حرف‌هایی باشید کــه فرد مقابل دوست ندارد به زبان بیاورد. اگر فردی نتوانسته اســـت روز خوبی داشته باشد حتما دلیلی برای این امر وجود دارد.

 

گوش دادن دقیق به شما کمک می کند دلایل این امر را کشف کنید. برای موفق شدن در اینکار، بایدیاد بگیرید بیشتر از چیزی کــه فرد به زبان می‌اورد بشنوید. به افراد و احساسات آنها گوش دهید.

 

احساسات طرف مقابل را نادیده نگیرید:

دلیل اینکــه بیشتر افراد امروزه نمی‌توانند همدردی خوبی با یکدیگر داشته باشند این اســـت کــه آنها این شرایط را انتخاب می‌کنند. ما بیشتر اوقات احساسات طرف مقابل را نادیده می‌گیریم.هر چقدر این نادیده گرفتن طولانی‌تر باشد، ارتباط کم رنگ تر می‌شود. به جای فکر کردن در مورد ایمیل جدید از طرف رییس خود یا خوردن شام، در مورد احساسات خود فکر کنید.بر اساس یافته‌های روانشناسی، هر چقدر بیشتر به احساسات خود پاسخ دهید بیشتر قادر خواهید بود به احساسات و افکار دیگران پاسخ دهید.

 

تسخیر ذهن دیگران با هیپنوتیزم

هر کس می تواند اینکار را انجام دهد. هیچ نیازی به تمرکز خارق العاده،اوراد یا قدرتهای روحی دیگر نیست. شما فقط به قدری اطمینان، ایمان، تجسم وصبر نیاز دارید. هیچ محدودیتی نیست. شما می توانید آنرا برای تفریح انجام دهید. شما میتوانید افکار بد دیگران نسبت به خودتان را تغییر دهیدو شما می توانید کسیرا برای دیدنتان احضار کنید. شما می توانید خانواده از هم پاشیده ای راگرد هم آورید. شما می توانید آنرا در تجارت خود بکار برید. شما می توانیددر دل رئیستان خود را جا کنید. شما می توانید دشمنتان را به دوست تبدیلکنید. اگر فروشنده باشید شما می توانید نرخ فروش خود را بالا ببرید. شمامی توانید روابط ناسالم را بدون هیچ ناراحتی از بین ببرید. و سایر موارد.

چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم؟ خواندن ذهن دیگران

چگونه اینکار را انجام دهیم؟

شما برای انجام موفقیت آمیز تله هیپنوتیزم 5 مرحله زیر را باید انجام دهید:

 

مرحله 1:

در مورد کاری کــه می خواهید انجام شود تصمیم گیری نمایید.

تلقینات را در چند کلمه مرتب نمایید.

و باز هم فکر کنید کــه آیا اینکار برای طرف مقابل مفید اســـت؟

سپس به مرحله بعد بروید.

 

مرحله 2:

در محل راحتی نشسته و چشمها را ببندید. بدن خود را ریلکس نمایید.

ریلکس، ریلکس، کاملا ریلکس.

حال شما باید تنفس آلفا را انجام دهید.

عمل دم را انجام داده و در ذهن از 1 تا 5 بشمرید.

نفس را نگه داشته و در ذهن از 1 تا 5 بشمرید.

عمل بازدم را انجام داده و در ذهن از 1 تا 5 بشمرید.

این کار را 10 الی 15 دفعه انجام دهید.

ذهن خود را ریلکس نمایید. حال شما در حالت آلفا هستید.

نکته: این مرحله باید حداقل 5 دقیقه طول بکشد.

 

مرحله 3:

چهره گیرنده را تصور نمایید. او را به روشنی در ذهن خود تجسم کنید. اگرتصویر واضح نشد نگران نباشید. تا حدی کــه می توانید تلاش نمایید.

 

مرحله 4:

حال بصورت ذهنی با تصویر صحبت کنید. تلقینات را القا نمایید. این کار رابرای 10 دقیقه انجام دهید.(اینکار فقط در مراحل ابتدایی انجام می شود. پساز اینکــه در این کار خبره شدید نیازی به این همه زمان نمی باشد).

مرحله 5: این مرحله پایانی اســـت. فقط چشمان خود را گشوده و منتظر نتیجه باشید.

چگونه می توان قابلیت تله هیپنوتیزم را آزمود؟

شما می توانید تجربیات زیر را بیازمایید.

 

تجربه 1

قابلیت تله هیپنوتیزم را برای برقراری تماس تلفنی از سوی دوستانتاناســـتفاده نمایید. با تصویر ذهنی صحبت نمایید. از او بخواهید کــه فورا با شماتماس بگیرد. چند دقیقه صبر کنید و نتیجه را بررسی کنید.

 

تجربه 2

بطور ذهنی با چهره رئیستان صحبت کنید. از او درخواســـت کنید کــه روابطش را با شما دوستانه نماید. نتیجه را ببینید.

 

تجربه 3

بطور ذهنی با اعضای خانواده صحبت نمایید و به آنها بگویید کــه شاد باشند.

 

تجربه 4

این یک تجربه سرگرم گننده اســـت. مردم از دیدن اســـتعداد شما شگفت زده خواهندشد. وقتی شما شخصی را ملاقات می کنید بطور ذهنی به او بگویید کــه در موردیک رنگ فکر کند. نام رنگ را در قطعه کاغذی بنویسید. آنرا در دست خود نگهدارید. حال از او بپرسید کــه نام یک رنگ را بگوید. او نام همان رنگ راخواهد گفت. حال شما کاغذ واقع در دستتان را نشان دهید. او متعجب خواهد شد.شما می توانید اینکار را با اعداد، میوه ها، گلها و غیره انجام دهید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو