اگر فتق درمان نشود!

96

1398/8/23

15:56


اگر فتق درمان نشود!

سلامت نیوز:اگر فتق درمان نشود، ممكن است بخشی از روده شما در دیواره شكم به دام بیفتد. اگر قسمت گیر كرده روده شما جریان خون كافی دریافت نكند، این امر باعث می‌شود بافت روده، سیاه یا پاره شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،علائم ایسكمی (كاهشخون‌رسانی) و كم خونی و احتمال پارگی روده شامل درد كل شكم، تب، تهوع و استفراغ شدید و عفونت خونی است كه بیمار حتما باید تحت جراحی قرار گیرد.لذا بیمار مبتلا به فتق گزینه‌های كمی پیش رو دارد: استفاده از فتق بند به‌ندرت تجویز می‌شود و معمولا بی‌اثر است .

بیشتر مواقع فتق نیاز به جراحی دارد. جراحی به یكی از دو روش زیر انجام می‌شود:

جراحی باز: كه در آن یك برش هشت تاده سانتی‌متری در ناحیه كشاله ران یا ناحیه مبتلا به فتق ایجاد می‌شود.

این برش در درون پوست و چربی‌های زیر پوستی آنقدر پیش می‌رود تا جراح به سطح فتق و پارگی لایه‌های شكم دسترسی پیدا كند. روش‌های متنوعی برای ترمیم فتق در روش باز وجود دارد.ممكن است جراح از یك مش (توری یا پرده مصنوعی) برای ترمیم ضایعه یا سوراخ فتق استفاده كند

جراحی به روش لاپاراسكوپی: تكنیكی است كه با ایجاد سه تا چهار برش كوچك پنج تا ده میلی‌متری و استفاده از دوربین و ابزار لاپاروسكوپی و قرار‌دادن مش (توری یا پرده مصنوعی) بر پارگی‌هایی كه در دیواره شكم (عضله) انجاممی‌شود.

به جراح این امكان را می‌دهد كه فتق و بافت‌های اطراف آن را در یك نمایشگر مشاهده كند. در این روش فتق از ناحیه پشت دیواره شكم ترمیم می‌شود. در این روش بیمار با درد و ناراحتی كمتر، زودتر به كار و فعالیت‌های روزمره خودباز می گردد.تنها بعد از یك معاینه كامل و دقیق، جراح شما می‌تواند تعیین كند آیا لاپاراسكوپی برای شما مناسب است یا نه؟ این روش ممكن است برای برخی كسانی كه قبلا جراحی‌های شكم داشته‌اند یا تحت شرایط درمانی خاصی هستند مناسب نباشد.

روش لاپاراسكوپی برای بیماران چاق،فتق‌های دوطرفه كشاله ران و فتق‌هایی كه عود كرده و قبلا با روش جراحی باز ترمیم شده بود توصیه می‌شود. با استفاده از این روش ابتلا به انواع عفونت‌ها، خونریزی و درد‌های مزمن كاهش می‌یابد. اما انجام لاپاراسكوپی می‌تواند ریسك آسیب به سایر نواحی بدن را افزایش دهد و نیاز است كه این عمل تنها توسط پزشكی متخصص و مجرب صورت گیرد كه در طول سال تعداد زیادی عمل فتق توسط روش لاپاراسكوپی انجام داده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو