بهترین غذاها را در رستوران های محله شیشلی بیابید

بهترین غذاها را در رستوران های محله شیشلی بیابید


منبع: همگردی

98

1398/9/24

20:05


استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا بوده که مورد توجه مردم عزیز کشورمان نیز قرار دارد. یکی از مهمترین گزینه هایی که در سفر نیاز دارید، آشنایی با رژیم غذایی مقصد مورد نظر و رستوران هایی است که خوشمزه ترین و بهترین غذاها را برای میهمانان و مشتریان خود سرو می کنند. برای اینکه راحت تر بتوانید انتخاب خود را انجام داده و تصمیمی بگیرید که در نهایت از آن راضی باشید، بهتر است از قبل این گزینه ها را مورد بررسی قرار داده و آن ها را بشناسید. در راستای این هدف، در این بخش تصمیم داریم تا 10 مورد از رستوران های محله شیشلی استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم.

محله شیشلی استانبول

وان کاهوالتی اوی (Van Kahvalti Evi)

اگر دوست دارید یک صبحانه خوشمزه ترکی یا برانچ (brunch) را در یکی از رستوران های استانبول نوش جان کنید، پیشنهاد می کنیم سری به رستوران وان کاهوالتی اوی بزنید. این رستوران برای وعده های صبحانه، برانچ و ناهار منوی غذایی فوق العاده ای را برای میهمانانش تدارک دیده است که از بین آن ها می توان به منمن (Menemen)، سوسیس (Sucuklu) و گزلمه (Gozleme) اشاره کرد. منمن یک ظرف غذای ترکی است که از تخم مرغ، پیاز و گوجه فرنگی تشکیل شد. گزلمه نیز نوعی شیرینی است که از نان تخت تهیه شده و به شیوه ترکی آماده می شود. ویژگی خوب این مورد از رستوران های محله شیشلی قیمت های مناسب و مقرون بصرفه آن هستند. برای خوردن یک صبحانه ترکی در رستوران وان کاهوالتی اوی می توانید همه روزه از ساعت 8 تا 18 مراجعه نمایید.

وان کاهوالتی اوی (Van Kahvalti Evi)

کافه عشق (Aşşk Kahve)

مکان دیگری که می توانید برای صرف صبحانه، برانچ یا ناهار انتخاب نمایید، کافه عشق هست. در منوی این کافه علاوه بر غذاهای گوناگونی که دیده می شود، قهوه های متنوعی نیز وجود دارند که می توانند پاسخگوی سلیقه های گوناگون مشتریان باشند. کافه عشق در کرانه کروچشمه (Kurucesme) واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی از دریا و باغ های سرسبز را برای میهمانان خود به نمایش گذاشته است. این کافه علاوه بر غذاهای بین المللی و ترکی، تعدادی غذای گیاهی نیز در منوی غذایی خود دارد. از این رو، اگر گیاهخوار هستید جای نگرانی نیست. می توانید به این کافه رفته و یک صبحانه گیاهی را از منوی متنوع آن انتخاب نمایید. کافه عشق همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 22 آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای آن نیز در سطح متوسط قرار دارد.

کافه عشق (Aşşk Kahve)

رستوران دلیکاتسن (Delicatessen)

دلیکاتسن، رستورانی لوکس در منطقه نیسانتاسی (Nisantasi) هست. این رستوران در منوی غذایی خود خوراکی های متنوع و خوشمزه ای را جای داده و آن ها را با بالاترین کیفیت برای مشتریان خود آماده می کند. از این رو، در تمامی ساعات روز شلوغ و پر از مشتری است. اغلب غذاهایی که در منوی رستوران دلیکاتسن مشاهده می شوند، غربی بوده و به همان سبک و سیاق آماده و سرو می گردند. بنابراین، اگر قصد خوردن غذای ترکی و محلی را دارید، دلیکاتسن انتخاب مناسبی نخواهد کرد. البته پیشنهاد ما این است که یک وعده غذایی را در این مورد از رستوران های محله شیشلی استانبول امتحان نمایید و طعم غذاهای خوشمزه و لذیذ این رستوران را حتما بچشید. برای خوردن غذاهای خوشمزه رستوران دلیکاتسن می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا یک بامداد به آدرس آن مراجعه نمایید. دقت داشته باشید که دلیکاتسن رستوران لوکسی بوده و قیمت غذاهای آن نیز نسبتا بالاست.

رستوران دلیکاتسن (Delicatessen)

نیشتانتاشی کوش باشی (Nisantasi Kosebasi)

رستوران نیشتانتاشی کوش باشی، بهترین کباب ترکی (Turkish Kebab) استانبول را با گوشت بره باکیفیت و لذیذ برای مشتریان خود آماده می کند. کباب ترکی های این رستوران معمولا به همراه نان پیتا و یک سس تند سرو می شوند و قبل از آن نیز یک پیش غذای اشتهاآور با نام مزه (Mezze) در اختیار میهمانان قرار می گیرد. علاوه بر کباب ترکی، رستوران نیشتانتاشی غذاهای ترکی و محلی خوشمزه دیگری را نیز در منوی غذایی خود دارد که می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. چای ترکی یکی از نوشیدنی های دوست داشتنی و پرطرفدار این رستوران بوده که میهمانان معمولا پس از غذای خود سفارش داده و طعم خوش و دلنشین آن را امتحان می کنند. برای خوردن خوشمزه ترین کباب ترکی در شهر استانبول می توانید همه روزه از از 12 صبح تا 24 به رستوران نیشتانتاشی کوش باشی مراجعه نمایید. محیط رستوران نیشتانتاشی بسیار آرام بوده و برای برگزاری میهمانی ها و دورهمی های دوستانه مناسب است. توجه داشته باشید که قیمت های این رستوران نسبتا بالا بوده و اگر قصد خوردن غذاهای ارزان و کم کردن هزینه های سفر خود را دارید، نیشتانتاشی انتخاب مناسبی نیست.

نیشتانتاشی کوش باشی (Nisantasi Kosebasi)

جانیم جیریم (CanIm Cigerim)

جانیم جیریم به معنای " جان و جگرم" رستوران دیگری است که در محله شیشلی استانبول قرار داشته و انواع غذاهای ساده را برای مشتریان خود سرو می کند. اگر اهل خوردن کباب هستید، می توانید به جانیم جیریم رفته و طعم اصیل کباب های ترکی را در این رستوران بچشید. علاوه بر کباب ترکی، انواع دیگری از کباب ها نیز در جانیم جیریم تهیه می شوند که همه آن ها با گوشت گوسفند با کیفیت آماده شده اند. در کنار کباب های به سیخ کشیده شده، فلفل، پیاز برشته و گوجه نیز در ظرف غذای مشتریان قرار می گیرد. جانیم جیریم همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای این مورد از رستوران های محله شیشلی استانبول نیز در سطح متوسط قرار دارد.

جانیم جیریم (CanIm Cigerim)

رستوران یکتا (Yekta Restaurant)

اگر به غذاهای دریایی علاقمندید، پیشنهاد ما رستوران قدیمی یکتاست. این رستوران دارای محیطی دنج و آرام بوده، به صورت سنتی طراحی شده و برای برگزاری میهمانی ها و دورهمی های دوستانه بسیار مناسب است. این رستوران غذاهای محلی ترکی را با همان سبک و سیاق سنتی آماده کرده و برای مشتریان خود سرو می کند. رستوران یکتا در منطقه نیسانتاسی واقع شده است. جانیم جیریم همه روزه از ساعت 9 شب الی 1 بامداد آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای آن نیز در سطح متوسط قرار دارد.

رستوران یکتا (Yekta Restaurant)

آدانا اجاق باشی (Adana Ocakbasi)

آدانا اجاق باشی رستورانی است که در یکی از خیابان های کوچک محله شیشلی استانبول قرار داشته و کباب های آدانای آن معروف هستند. آدانا پنجمین شهر بزرگ ترکیه بوده که نام آن بر روی کباب گذاشته شده است. برای تهیه آدانا معمولا از گوشت گوسفند ورقه شده استفاده می شود، اما در رستوران اجاق باشی گوشت های مختلفی وجود دارند که مشتریان می توانند براساس ذائقه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند. گوشت گاو آدانا (Adana beef kebab) یکی از بهترین های آداناست که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان نمایید. آدانا اجاق باشی همه روزه از ساعت از 12 ظهر الی 1 بامداد آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای آن نیز در سطح متوسط قرار دارد.

آدانا اجاق باشی (Adana Ocakbasi)

رستوران پیده و دونر کارادنیز (Karadeniz Pide ve Döner Salonu)

یکی از محبوب ترین رستوران های محله شیشلی استانبول، رستوران پیده و دونر کارادنیز هست. این رستوران در نزدیکی مرکز بشیکتاش (Besiktas) قرار داشته و غذاهای محلی خوشمزه و باکیفیتی را برای مشتریان خود آماده می کند. یکی از لذیذترین و پرطرفداترین غذاهای این رستوران، کباب دونر است. مشتریان پیده زمان زیادی را در صف منتطر می مانند تا بتوانند ورقه های نازک و آبدار گوشت بره محلی را که در نان پیتای نرم و سفید پیچیده شده، نوش جان کنند. رستوران پیده همه روزه از ساعت 11 صبح الی 17 آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای آن نیز بسیار مناسب و مقرون بصرفه است. شاید مجبور باشید مدت طولانی در صف غذا بمانید، اما مطمئن باشید غذای خوشمزه پیده ارزش این همه انتظار را دارد.

رستوران پیده و دونر کارادنیز (Karadeniz Pide ve Döner Salonu)

کافه شیشلی و بیسترو (Shishly Café & Bistro)

کافه شیشلی و بیسترو، یک کافه با طراحی و دکوراسیون امروزی است که انواع غذاهای خوشمزه و متنوع را در منوی خود دارد. نکته جالب در مورد غذاهایش ترکیب مواد غذایی و ادویه جات محلی با دستور پخت های ایتالیایی است. علاوه بر غذاهای متفاوت این رستوران، نوشیدنی ها و کوکتل های فوق العاده ای نیز در آن سرو می گردند که از میان آن ها می توان به بلودی مِری (Bloody Mary) اشاره کرد. این کافه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای آن نیز بسیار مناسب و مقرون بصرفه هست.

کافه شیشلی و بیسترو (Shishly Café & Bistro)

موهالبیچیسی گرمه (Goreme Muhallebicisi)

اگر دوست دارید طعم شیرین و سنتی دسرهای خوشمزه ترکی را بچشید، پیشنهاد می کنیم سری به موهالبیچیسی گرمه بزنید. در اینجا انواع دسرهای ترکی از جمله موهالِبی (muhallebi) و برنج با صمغ گیاهی (Damla Sakızlı Sütlaç) سرو می شود. دسرهای این رستوران بسیار معروف بوده و مورد توجه افراد محلی و گردشگران قرار دارد. گرمه همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 13 آماده پذیرایی از میهمانان بوده و قیمت غذاهای آن نیز بسیار مناسب و مقرون بصرفه هست. ویژگی خوب این رستوران نزدیکی آن به مترو بوده که دسترسی به آن را بسیار راحت کرده است.

موهالبیچیسی گرمه (Goreme Muhallebicisi)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو