براونی کاراملی

شکر

1 فنجان

سیروپ ذرت

2 ق غ

آب

یک چهارم فنجان

خامه قنادی

نصف فنجان

خامه ترش

یک چهارم فنجان

مواد لازم براونی

آرد

1 و یک چهارم فنجان

نمک

1 ق چ

پودر کاکائو

2 ق غ

شکلات تیره رنده شده

310 گرم

کره مکعبی خرد شده

1  فنجان

شکر قهوه ای

نصف فنجان

شکر

1 و نیم فنجان

تخم مرغ هم دما با اتاق

5 عدد بزرگ

وانیل

2 ق چ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه براونی کاراملی آشنا میکنیم .

برای تهیه کارامل میانی :

شکر ، سیروپ ذرت و یک چهارم فجان آب را مخلوط نموده روی حرارت بگذارید حدود 6 – 8 دقیقه به آرامی هم بزنید  تا دماسنج دمای 350 درجه فارنهایت را نشان دهد یا رنگ مخلوط کهربایی تیره شود .

ترکیب را از روی حرارت برداشته و کم کم خامه را اضافه کرده هم بزنید . خامه ترش را اضافه کرده مخلوط نمایید و کناری بگذارید تا سرد شود .

برای تهیه براونی :

فر را با دمای 18 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود .

یک سینی 22 * 32 سانتی را چرب کنید  و با کاغذ روغنی بپوشانید .

آرد ، نمک و پودر کاکائو را با هم مخلوط نمایید .

شکلات و کره را مخلوط نموده روی حرارت بخار آب ذوبشان کنید . حرارت زیر ظرف آب جوش را خاموش کرده ولی ظرف شکلات را از رویش برندارید و شکرها را به آنها اضافه کرده هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و به دمای اتاق برسند .

سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده هم بزنید تا یکدست شوند . وانیل را هم با مواد مخلوط کنید . مواد را در این مرحله زیاد نباید هم بزنید و فقط با هم مخلوط شوند کافیست .

آرد را به مواد شکلاتی اضافه کرده به آرامی مخلوط نمایید تا خمیر یکدست شود .نیمی از خمیر براونی را کف سینی ریخته صاف کنید .

سه چهارم فنجان از سس کاراملی را روی خمیر براونی به صورت یکدست و زیگزاگی بریزید و با کاردک به آرامی روی سطح براونی صافش کنید ولی مراقب باشید به کناره های سینی نرسد که موقع پخت میسوزد . مابقی خمیر براونی را داخل سینی ریخته و صاف کنید و رویش را با مابقی کارامل بپوشانید  .

بروانی را به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد و اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک را از فر خارج نمایید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران