آکاایران: روش نگهداری از کاکتوس

آکاایران: برخی از افراد به این دلیل کاکتوس ها را دوست دارند که فکر می کنند این گیاه مقاومت بیشتری نسبت به سایر گیاهان دارد و در نتیجه نگهداری از آن هم زحمت کمتری خواهد داشت. این طرز فکر تا حدودی درست می باشد به این دلیل که کاکتوس می تواند آب اضافی را در خود ذخیره بکند و هنگام کم آبی از آن تغذیه بکند، اما باید به یاد داشته باشیم این به آن معنا نیست که نگهداری کاکتوس بدون کمترین زحمتی امکان پذیر می باشد و نباید به آن توجه کرد.
البته باز هم تاکید می کنیم کاکتوس به دلیل توان ذخیره آب، بهترین گیاه برای نواحی خشک و کم آب به حساب می آید. شاید شما هم در صحراهای خشک کاکتوس های بزرگی را دیده باشید که در شرایط آب و هوایی بسیار بد هم دوام آورده اند؛ دلیل این موضوع آن میباشد که کاکتوس می تواند با یک بار ذخیره آب، ماه ها بدون آب به زندگی خود ادامه دهد. این نکته هم جالب می باشد که ذخیره آب توسط ریشه های کاکتوس انجام می شود.
کاکتوس ریشه های بسیار بلندی دارد که به کمک آنها می تواند آب مورد نیاز را در خود ذخیره کند. شاید بتوان گفت این بزرگ ترین تفاوت کاکتوس با سایر گیاهان است.
اگر شما در خانه گیاه کاکتوس دارید دقت کنید درون خاک کاکتوس باید از شن و سنگریزه نیز استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید این گیاه به نور زیاد احتیاج دارد و باید در محیطی گرم قرار بگیرد. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید آبیاری کاکتوس می باشد. به خاطر داشته باشید کاکتوس نسبت به سایر گیاهان باید با فاصله زمانی طولانی تری آبیاری بشود. البته آبیاری کاکتوس باید با توجه به نوع آن، فصل، گرمای محیط و اندازه گیاه تعیین شود.
با در نظر گرفتن همه این موارد و از آنجا که امروزه کاکتوس ها در اندازه های مختلف ارائه و فروخته می شوند، می توانید با توجه به فضای خانه خود، تعدادی از این گیاه را در نقاط مختلف نگهداری کنید. گلدان های رنگی و کوچک کاکتوس بخوبی می توانند پشت پنجره، روی میزهای کنار دیوار و کنار قاب عکس های رومیزی قرار بگیرند و جلوه ای خاص به اتاق، سالن و خانه شما بدهند.

تهیه و گردآوری: گروه نکات خانه داری آکا ایران

منبع :

روش نگهداری از کاکتوس
  | خانه داری