دولیتل  (Dolittle)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

رابرت داونی جونیور که قطعاً او را با سری فیلمهای « انتقام جویان » می شناسید، بازیگر نقش اصلی فیلم است. آنتونیو باندراس هم که حداقل دو سوم جامعه ایران یکی از آوازهای او را در دورهمی هایشان بازخوانی کرده اند و امسال هم با « درد و شکوه » سال سینمایی بسیار خوبی را پشت سر گذاشته، دیگر بازیگر فیلم است. بازیگران سرشناس دیگری از جمله رامی مالک و اما تامپسون هم صداپیشگی فیلم را انجام داده اند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

دکتر دولیتل ( رابرت داونی جونیور ) که توانایی صحبت با حیوانات را دارد، ناگهان همسرش را در دل دریا از دست می دهد و پس از آن عزادار و گوشه گیر می شود تا اینکه اتفاقی باعث می شود از انزوا خارج شده و ...

کارگردان کیست ؟        

استیو گاگان که فیلمساز گزیده کاری است و یک جایزه اسکار برای نگارش فیلمنامه « ترافیک » و یک نامزدی هم برای فیلمنامه « سیریانا » کسب کرده است. آخرین ساخته سینمایی گاگان فیلم نه چندان موفق « طلا » با بازی متیو مک کانهی بود.

دولیتل  (Dolittle)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

این فیلم درباره جانورانی است که سخن می گویند و برای شما جوک هم تعریف می کنند! خیال تان راحت باشد که این جانوران باعث نگرانی شما نخواهند شد!

نکات مثبت فیلم ؟

جلوه های ویژه فیلم ابداً راضی کننده نیستند اما شاید بتواند توجه برخی علاقه مندان به سینما را به خود جلب کند.

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه « دولیتل » یک فاجعه تمام عیار است. موقعیت هایی در دل داستان شکل می گیرد که کارکرد مستقلی دارند و بهم پیوسته نیستند. بسیاری از دقایق فیلم نمی دانیم که چرا دولیتل به این سو و آن سو می رود. فیلمنامه هرگز تکلیف خودش را با تماشاگر معین نمی کند!

انزوای دولیتل و غم پایان ناپذیر او به دلایلی عجیب و غریب از بین می رود. در واقع منطق فیلم چنان حکم می کند که گویی دولیتل همه را دست انداخته است!

رابرت داونی جونیور یکی از بدترین بازیهای خود را در این فیلم انجام داده. نحوه بیان دیالوگ های او در این اثر به شک عجیب و غریبی مانند کنت دراکولاست و تماشای او وقتی که در حال تقلید صدای حیوانات است کار را بدتر هم می کند!

پیوستگی مشخصی در فیلمنامه به چشم نمی خورد. « دولیتل » هر چند دقیقه یک بار لوکیشن خود را تغییر داده و چند حیوان و آدم و منظره زیبا معرفی می کند بی آنکه بدانیم چرا باید آنها را ببینیم!

شخصیت منفی فیلم حتی منطق های اولیه خباثت را ندارد و به طور کامل از مرحله پرت است!

شوخی های « دولیتل » در رده بی مزه ترین شوخی های سینمایی قرار می گیرند!

دولیتل  (Dolittle)

حرف آخر :

ساخته های سینمایی قبلی از عنوان « دولیتل » هرکدام ضعیف و فراموش شدنی بودند و نسخه پر هزینه سا 2020 هم بدتر از همه آنها خیلی زود به دست فراموشی سپرده خواهد شد. باید دید که رابرت داونی جونیور پس از سری فیلهای « مرد آهنی » و « انتقام جویان » بالاخره خواهد توانست به روزهای خوبش در سینما بازگردد یا شکست های او در سینما دنباله دار خواهد بود!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

دولیتل  (Dolittle)

دولیتل

کارگردان : Stephen Gaghan

فیلمنامه : Stephen Gaghan، Dan Gregor

بازیگران :

Robert Downey Jr....Dr. John Dolittle

Antonio Banderas...King Rassouli

Michael Sheen ...Dr. Blair Müdfly

Jim Broadbent ...Lord Thomas Badgley

و...

ژانر : اکشن

رده سنی : PG  ( مناسب برای افراد بالای 7 سال)

زمان : 101 دقیقه