راهنمای سفر به مکزیک و نکاتی که باید بدانید

راهنمای سفر به مکزیک و نکاتی که باید بدانید


منبع: همگردی

262

1398/11/30

14:53


بیشتر تورهای مسافرتی و راهنماهای سفر، فهرستی از کارهایی که می بایست در یک مقصد انجام دهید در اختیار شما می گذارند؛ اما اغلب "کارهایی که نباید انجام دهید" در این فهرست ها گنجانده نشده و به آن ها اهمیت داده نشد. بهتر است بدانید به هر نقطه ای از جهان با هر گونه ویژگی خاص و هر شهر و روستای کوچک و بزرگ سفر می کنید، چیزهای خاصی هستند که می بایست در بازدید از آن ها بخاطر داشته باشید و نکاتی هستند که می بایست رعایت کنید. اینکه در سفر به یک کشور، یک اشتباه بزرگ اجتماعی مرتکب شوید یا کاری کنید که شما را در خطر بزرگی بیاندازد، به آسانی می تواند اتفاق بیفتد و باعث دردسر شما شود. بنابراین قصد داریم در مجموعه ای از مطالب به توضیح "کارهایی که نباید انجام دهید" در کشور و نقاط مختلف دنیا بپردازیم. در نوشتار راهنمای سفر به مکزیک، نکات سفر به مکزیک را می شماریم و اطلاعات کلی را در اختیارتان قرار می دهیم. لازم دانستیم ذکر کنیم که کشور مکزیک در نزدیکی آمریکا، بلیز، گواتمالا و هندوراس قرار دارد و مورد توجه بسیاری از توریست ها هست.

راهنمای سفر به مکزیک

سوار تاکسی ها نشوید

جابجایی با تاکسی در میان گردشگران محبوبیت بالایی دارد؛ اما اگر به مکزیک سفر کرده اید، بهتر است از این روش حمل و نقل دوری کنید، زیرا بسیاری از شرکت های تاکسیرانی در مکزیک مجوز ندارند و در نتیجه، راننده های آن ها اصلا مورد نظارت و بازرسی قرار نمی گیرند، بنابراین قبل از اینکه سوار تاکسی شوید و زندگی خود را در معرض خطر قرار دهید، مطمئن شوید که تاکسی مورد نظرتان مجوز و علامت های لازم را دارد. هتلی که در آن اقامت می کنید نیز می تواند در انتخاب شرکت های تاکسیرانی قانونی و مناسب به شما کمک کند. در نهایت، براساس راهنمای سفر به مکزیک توصیه می کنیم قبل از سوار شدن، در مورد کرایه مورد نظرتان چانه بزنید و مبلغ دقیق آن را تعیین کنید.

سوار تاکسی ها نشوید

لوازم قیمتی خود را در معرض دید نگذارید

این نکته یکی از مهمترین نکات سفر به مکزیک است و اگر از آن دسته هستید که لوازم قیمتی و ارزشمند خود را در سفر با خود می برید، تشخیص ما این بود که به صورت دوستانه در این مورد به شما تذکر بدهیم. رفت و آمد در این کشور با جواهرات، دوربین گرانقیمتی که از گردنتان آویزا کرده اید یا یک کیف بسیار گران و شیک که روی شانه تان افتاده است، شما را به یک هدف آسان برای دزدان و خلافکاران تبدیل می کند. برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشید و کمتر جلب نظر کنید، بهتر است با پوشیدن لباس های نه چندان گرانقیمت و نشان ندادن لوازم گرانقیمت خود، به مردم محلی این کشور شباهت بیشتری داشته باشید.

لوازم قیمتی خود را در معرض دید نگذارید

شب خود را با بازدید از دیتریش روما به پایان ببرید

دیتریش روما Dietrich Roma که یک عمارت زیبا و الهام گرفته از بازیگر زن مشهور آلمانی، مارلین دیتریش Marlene Dietrich بوده، به یک بار تبدیل شده است که گردشگران، سلبریتی ها و جوانان را به خود جذب می کند. براساس راهنمای سفر به مکزیک باید بدانید که بعد از یک روز گشت و گذار و لذت بردن از خوش طعم ترین غذاهای مکزیکی، دیتریش روما Dietrich Roma یک مکان ایده آل برای گذران یک شب بیادماندنی خواهد بود. در بازدید از این محل مشهور، حتما به غرفه عکاسی آن بروید و یک عکس خاطره انگیز از خود ثبت کنید.

شب خود را با بازدید از دیتریش روما به پایان ببرید

بیش از اندازه برنامه ریزی نکنید

بهتر است همیشه در همه سفرهایتان، از برنامه ریزی بیش از حد خودداری کنید و فضایی هم برای انجام کارهای از پیش تعیین نشده و تجربه فعالیت های جالب و ناگهانی در نظر بگیرید. اینجاست که جادوی سفر اتفاق می افتد؛ نه در اتوبوس یک تور برنامه ریزی شده یا در محوطه اطراف یک استخر. برنامه ریزی اضافی را کنار بگذارید؛ به نقاط مختلف بروید و به گشت و گذار در مکزیک مشغول شوید. هرگز نمی توانید دیدن یک اجرای خیابانی جذاب و منحصر به فرد یا شرکت در یک ضیافت بزرگ سنتی را از قبل پیش بینی کنید.

بیش از اندازه برنامه ریزی نکنید

در ساعات شلوغی از مترو استفاده نکنید

براساس راهنمای سفر به مکزیک باید بدانید که در زمان ساعت شلوغی در مکزیک، خیابان و اتوبان های شهرهای مهم این کشور به پارکینگ اتومبیل تبدیل می شوند. بین ساعت های هفت تا ده صبح و پنج تا هشت بعدازظهر، اصلا از مترو استفاده نکنید؛ البته اگر این کار را نکنید، در ترافیک اتومبیل ها گیر می کنید یا باید فشار جمعیت در اتوبوس را تحمل کنید.

در ساعات شلوغی از مترو استفاده نکنید

در نوشیدن آب احتیاط کنید

این یک توصیه بسیار جدی است؛ اینکه در سفر به مکزیک، به غیر از مراکز تفریحی اقامتی و رستوران هایی که سیستم های تصفیه آب دارند، در هیچ نقطه دیگری آب ننوشید. از آنجایی که دمای هوا در این کشور بالا بوده و هوا گرم است به آب بسیار زیادی نیاز خواهید داشت؛ بنابراین یا از آب معدنی استفاده کنید یا اگر ترجیح می دهید با خریدن آب معدنی به محیط زیست صدمه نزنید، یک بطری تصفیه آب بخرید. براساس راهنمای سفر به مکزیک توصیه می کنیم حتی برای مسواک زدن نیز از آب تصفیه شده استفاده کنید.

در نوشیدن آب احتیاط کنید

انتظار دیدن توالت فرنگی را در نقاط غیر توریستی نداشته باشید

در بسیاری از شهرهای کوچک و مراکز کم اهمیت تر که دور از مراکز گردشگری در مکزیک قرار دارند، توالت های فرنگی بسیار کمی یافت می شوند. بخصوص در خیلی از نقاط، از آن صندلی راحتی که استفاده از توالت را راحت تر می کند و بویژه برای خانم ها و افراد مسن تر بسیار ضروری بوده، خبری نیست. همچنین، براساس نکات سفر به مکزیک بهتر هست بدانید که استفاده از سیفون برای دور انداختن دستمال کاغذی معمول نیست. در بیشتر نقاط، یک سطل آشغال در توالت قرار داده شده که بتوانید دستمال توالت خود را درون آن بیندازید.

انتظار دیدن توالت فرنگی را در نقاط غیر توریستی نداشته باشید

برای شام خوردن قبل از ساعت 9 شب برنامه ریزی نکنید

اگر گاهی احساس تنهایی می کنید، تنها کافیست یک بار قبل از ساعت 9 شب در یک رستوران مکزیکی شام بخورید تا متوجه شوید معنای واقعی تنهایی چیست. گردشگرانی که به شام خوردن زودهنگام عادت دارند در سفر به مکزیک و مراجعه به رستوران های این کشور واقعا شگفت زده می شوند. کشورهای لاتین بخاطر دیر شام خوردن بدآوازه هستند. البته به طور کامل از شما پذیرایی خواهد شد و از خوردن یک غذای سنتی مکزیکی نهایت لذت را خواهید برد؛ اما اگر اطراف خود را نگاه کردید و متوجه شدید کاملا تنها هستید، تعجب نکنید.

برای شام خوردن قبل از ساعت 9 شب برنامه ریزی نکنید

پول های خود را برای صرف غذا و نوشیدنی های گرانقیمت صرف نکنید

بیشتر بیماری های شایع در میان گردشگرانی که به مکزیک سفر می کنند به آب آلوده مربوط نمی شوند؛ بلکه به دلیل زیاده روی بیش از حد در خوردن و نوشیدن به وجود می آیند. گردشگرانی که در فضای تعطیلات بسر می برند، گاهی منطق را کنار می گذارند و در رستوران های سلف سرویس مرکز اقامتی خود دست به پرخوری می زنند. اینکه بشقاب های خود را با سس های خامه ای، غذاهای مملو از پنیر و انواع غذاهای تند مکزیکی پر کنیم و انواع نوشیدنی را روی این همه غذا سر بکشیم، تنها باعث می شود معده دست به شورش بگذارد. به عبارت دیگر، از خوردن غذاهای بسیار خوش طعم مکزیکی لذت ببرید؛ اما سعی کنید پرس های غذایتان کوچک باشند و سرعت خوردن را کم کنید.

پول های خود را برای صرف غذا و نوشیدنی های گرانقیمت صرف نکنید

انتظار نداشته باشید قبل از درخواست صورتحساب، آن را برایتان بیاورند

گارسون های رستوران های مختلف در مکزیک، صبر می کنند تا شما از آن ها درخواست صورتحساب کنید و سپس آن را برایتان می آورند؛ برخلاف بسیاری از نقاط جهان که بلافاصله بعد از تمام کردن غذا و دسر، صورتحساب به شما تحویل می شود. آن ها نمی خواهند شما را معذب کنند و ساعت ها صبر می کنند تا زمانیکه خودتان درخواست صورتحساب کنید. بنابراین بهتر است این مورد از نکات سفر به مکزیک را بدانید و تصور نکنید که نشانه احترام نگذاشتن یا کم توجهی کارمندان رستوران به شماست. وقتی غذا خوردنتان تمام شد و قصد ترک کردن رستوران را دارید، با گفتن جمله "لاکنتا پور فاوور" la cuenta, por favor می توانید درخواست کنید که برایتان صورتحساب بیاورند.

انتظار نداشته باشید قبل از درخواست صورتحساب، آن را برایتان بیاورند

سعی نکنید دنگ خود را بپردازید یا پیشنهاد پرداخت آن را بدهید

اگر به مکزیک سفر کرده اید و قصد دارید با یکی از مردم این کشور یا گروهی از آن ها به رستوران بروید و غذا بخورید، پیشنهاد پرداخت دنگی صورتحساب، غیر محترمانه ترین و اهانت آمیز ترین چیزی است که می توانید انجام دهید. ممکن است این کار در کشور شما معمول باشد و همه از آن استقبال کنند؛ اما در مکزیک اصلا معمول نیست و از چنین پیشنهادی استقبال نمی شود. اگر کسی را به غذاخوردن در رستوران دعوت می کنید، آماده باشید که کل مبلغ هزینه آن را بپردازید و باور کنید اگر آن ها نیز شما را به رستوران دعوت کنند، دقیقا همین کار را برای شما انجام می دهند.

سعی نکنید دنگ خود را بپردازید یا پیشنهاد پرداخت آن را بدهید

حتما در رستوران بیکو غذا بخورید

در این رستوران شهر مکزیکو سیتی، مکزیک و اسپانیا با هم ترکیب شده اند. رستوران بیکو Biko به عنوان یکی از بهترین پنجاه رستوران آمریکای لاتین انتخاب شده و یکی از محبوب ترین رستوران های شیک و مجلل این شهر به شمار می رود. در رستوران بیکو Biko می توانید انواع غذاهای بسیار خوش طعم تهیه شده از سبزیجات و مواد اولیه تازه و محلی، گوشت های ترد و خوشمزه و دسرهای منحصر به فرد را بچشید و از خوردن آن ها لذت ببرید.

حتما در رستوران بیکو غذا بخورید

اجازه ندهید ترستان باعث شود غذا و خوراکی های محلی را نچشید

سعی کنید در سفر به مکزیک، تنها در رستوران هتل یا غذاخوری های سبک آمریکایی و اروپایی غذا نخورید. کشور مکزیک دارای غذا و خوراکی های سنتی بسیار خوش طعمی است که اگر بخواهید فقط در نقاط توریستی تغذیه کنید و این غذا و خوراکی های منحصر به فرد را امتحان نکنید، یکی از بزرگترین لذت های سفر را از دست خواهید داد. در سفر به مکزیک، می بایست خوردنی هایی مثل پوسوله pozole، چیلاکیولز chilaquiles، مول mole، تامال tamales، تورتا tortas، گوردیتا gorditas، چاپولین chapulines، سیویچ civiche را امتحان کنید. رستوران های مکزیکی تاکوبل Taco Bell در آمریکا و اروپا، نماینده مناسبی برای معرفی غذا و خوراکی های خوش طعم مکزیک نیستند؛ در سفر به مکزیک حتما غذاهای خیابانی را بچشید و به بازارهای خوراکی و میدان های تره بار بروید تا با این غذاها بیشتر آشنا شوید. اگر نقطه تمیزی را دیدید که در حال سرو کردن غذای داغ است و جمعیت قابل توجهی منتظر آماده شدن غذاهای آن هستند، حتما به آن ها بپیوندید، چرا که این بخشی از ماجراجویی به شمار می رود.

اجازه ندهید ترستان باعث شود غذا و خوراکی های محلی را نچشید

گول تبلیغات امکانات رایگان را نخورید

در بسیاری از مراکز اقامتی تفریحی مکزیک، ممکن است پیشنهاداتی در مورد شرکت در کنفرانس ها و مراسم مختلف دریافت کنید که به شما وعده امتیازات و تخفیف های بزرگ مانند تورهای رایگان یا بن ویژه رستوران می دهند. ممکن است با خودتان فکر کنید که بد نیست این پیشنهادات را بپذیرید و چند ساعت زمان شما در مقابل این همه تخفیف و امکانات ویژه چیز خاصی نیست. اما بهتر است ابتدا به این فکر کنید که آیا ارزش دارد زمان ارزشمند تعطیلات خود را در یک اتاق کنفرانس بگذرانید؟! برخی از این تخفیف ها دروغ و کلاهبرداری هستند؛ به طور کامل برای گردشگران توضیح داده نمی شوند و ترفندهای تبلیغاتی فروش بوده که در لحظه اول به نظر جالب و مفید می آیند. براساس راهنمای سفر به مکزیک باید توجه کنید که اگر واقعا به شرکت در این گونه مراسم و دریافت امکانات و امتیازات ویژه علاقمند هستید، بهتر است ابتدا حسابی تحقیق کنید و قبل از اینکه در ایام تعطیلات و در طول سفر، تصمیم خاصی بگیرید از مفید بودن آن مطمئن شوید.

گول تبلیغات امکانات رایگان را نخورید

حتما به بازدید از قصر هنرهای زیبا بروید

بویژه اگر علاقمند به فرهنگ و هنر هستید، قصر هنرهای زیبا Palacio de Bellas Artes می بایست درصدر فهرست مکان های مورد بازدید شما در مکزیک قرار بگیرد. برخی از محبوب ترین نمایشگاه های موسیقی، ادبیات و هنر در این بنای بزرگ برگزار می شوند. سومین طبقه این بنا جایگاه موزه ملی معماری National Museum of Architecture بوده که آثار طراحی شده توسط برخی از مشهورترین معماران مکزیکی را به نمایش گذاشته است. براساس نکات سفر به مکزیک بهتر است بدانید که بعد از اینکه از تمامی دیدنی های این موزه دیدن کردید، حتما بخاطر داشته باشید که به بازدید از محوطه این بنا و باغ های بسیار زیبا با طراحی منظم و دقیق بروید.

حتما به بازدید از قصر هنرهای زیبا بروید

بازدید از میراث جهانی یونسکو را از یاد نبرید

شهر باستانی تئوتیئواکان Teotihuacán در دره مکزیک Valley of Mexico قرار دارد و جایگاه یکی از مجموعه های متعدد موجود در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز هست. در مرکز این شهر کوچک، هرم خورشید Pyramid of the Sun و هرم ماه Pyramid of the Moon قرار دارند که دو بنای مرتفع متعلق به 100 سال پس از میلاد مسیح هستند. قصری که اطراف این مجموعه را در برگرفته، بسیار قابل توجه است و بازدید از موزه دولاسیتیو Museo de la Sitio که شامل آثار هنری متعدد متعلق به بیش از 2000 سال قبل بوده، ضرورت دارد. جدای از ویژگی هرم مانند شهر تئوتیئواکان Teotihuacán، این شهر به دلیل ساختار پیچیده اش، دارا بودن ساختمان های چند طبقه، خیابانی بنام خیابان مرگ Avenue of the Dead و نقاشی های دیواری خارق العاده اهمیت بسیار زیادی دارد.

بازدید از میراث جهانی یونسکو را از یاد نبرید

حتما کمی اسپانیایی یاد بگیرید

بیشتر مکزیکی هایی که در صنعت گردشگری مکزیک مشغول فعالیت هستند به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اما همه کارکنان هتل، رانندگان یا فروشندگان زبان انگلیسی را نمی دانند، بنابراین بویژه وقتی که از نقاط مهم توریستی دور هستید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید کارتان را با استفاده از زبان انگلیسی پیش ببرید. برای اینکه به دردسر نیفتید، بهتر است برخی از اصطلاحات و جملات لازم و مفید در زبان اسپانیایی را یاد بگیرید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. هیچ چیز وحشتناک تر از این نیست که مجبور باشید به زبان انگلیسی شمرده منظور خود را به کسانی که این زبان را بلد نیستند، بفهمانید. براساس راهنمای سفر به مکزیک بهتر هست بدانید که برای یاد گرفتن جملات و اصطلاحات مهم، بهتر است یک کتاب راهنما یا یک اپلیکیشن رایگان مانند دوئولینگو Duolingo تهیه نمایید و به وسیله آن ها یاد بگیرید که چگونه می بایست به اسپانیایی صحبت کنید.

حتما کمی اسپانیایی یاد بگیرید

از چانه زدن نترسید

آشنایی با غذا، صنایع دستی و بازارهای محلی کشور مکزیک یکی از جالب ترین بخش های سفر شماست. ممکن است در بازار و فروشگاه های این کشور به برخی کالاهای گول زننده که برای فروخته شدن به گردشگران چیده شده اند بربخورید؛ اما در کنار آن ها، نقره، سفال، پرده های نگارین، منبت کاری های چوبی و سایر موارد زیبا و جالب نیز برای تماشا و خرید وجود دارند. توصیه ما براساس نکات سفر به مکزیک این است که حتما چانه بزنید. اصولا از شما انتظار می رود که این کار را بکنید و اگر آن را انجام ندهید، تعجب انگیز است. اجازه دهید فروشنده قیمت مورد نظر خود را بگوید و سپس شما با پیشنهاد کردن مبلغی در حدود نصف آن قیمت، شروع به چانه زدن کنید. آنقدر به این کار ادامه بدهید تا بالاخره با فروشنده بر سر یک قیمت به توافق برسید. براساس نکات سفر به مکزیک بهتر است در این کار طمع نکنید؛ زیرا بدون شک آن چند دلار نهایی که بر سر آن چانه می زنید به درد شما نخورد؛ اما برای فروشنده ارزش بالایی دارد. فروشنده ها در این کار حرفه ای هستند و قطعا بر سر قیمتی که بیش از اندازه پایین باشد و سودی برایشان نداشته باشد با شما توافق نخواهند کرد؛ پس از پروسه چانه زدن لذت ببرید و تا آنجایی که هر دو طرف راضی باشید، قیمت اجناس را پایین ببرید.

از چانه زدن نترسید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو