روانشناسی رنگ آبی در شخصیت افراد و محیط کسب و کار

روانشناسی رنگ آبی در شخصیت افراد و محیط کسب و کار


منبع: نمکستان

215

1398/12/2

12:36


آبی رنگی است که غالباً در طبیعت مانند آبی کم رنگ آسمان یک روز یا آبی تیره نمادی از استخر عمیق آب یافت می شود. به همین دلیل شاید این باشد که افراد غالباً رنگ آبی را آرام و بی سر و صدا توصیف می کنند.

نمکستان: مردم مدت هاست که اعتقاد دارند که رنگ های خاص می توانند حالات و احساسات مختلفی را برانگیخته و برخی تحقیقات از این ایده حمایت می کنند که رنگ ها می توانند اثرات روانشناختی داشته باشند. آبی رنگی است که غالباً در طبیعت مانند آبی کم رنگ آسمان یک روز یا آبی تیره نمادی از استخر عمیق آب یافت می شود. به همین دلیل شاید این باشد که افراد غالباً رنگ آبی را آرام و بی سر و صدا توصیف می کنند.

مطابق روانشناسی رنگ :

رنگ آبی توسط بسیاری از افراد به عنوان رنگ مورد علاقه توصیف شده و رنگی است که مورد علاقه مردان است. از آنجا که آبی مورد علاقه بسیاری افراد است، اغلب به عنوان یک رنگ غیر تهدیدآمیز مورد بررسی قرار می گیرد که می تواند محافظه کار و سنتی به نظر برسد.

رنگ آبی به ذهن آرامش می بخشد. اغلب به عنوان صلح آمیز، آرام، ایمن و منظم توصیف می شود. آبی اغلب به عنوان نشانه ثبات و قابلیت اطمینان دیده می شود. مشاغلی که می خواهند تصویری از امنیت تهیه کنند، معمولاً از رنگ آبی در تبلیغات و بازاریابی خود استفاده می کنند.

آبی همچنین می تواند احساس غم و اندوه را از بین ببرد. در نظر بگیرید که چگونه یک نقاشی که به شدت از رنگ آبی برخوردار است، مانند نمونه هایی که توسط پیکاسو در طی “دوره آبی” تولید شده است، می تواند بسیار تنهایی، غمگین یا فراموش شده به نظر برسد.

روانشناسی رنگ آبی رنگ آبی نماد چیست؟

از رنگ آبی اغلب برای تزئین دفاتر استفاده می شود زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق های آبی می توانند بهترین تولید کننده باشند. آبی یکی از محبوب ترین رنگ ها است، اما در عین حال می تواند اشتها را کم کند. برخی از برنامه های کاهش وزن حتی خوردن غذای خود را از صفحه آبی توصیه می کنند.

آبی به ندرت در مواد غذایی به عیر از بلوبری و برخی از توت ها دیده می شود. همچنین، انسان ها برای جلوگیری از مصرف غذاهایی که سمی هستند و رنگ آمیزی آبی در مواد غذایی است، اغلب نشانه ای از فساد یا سم است.

همچنین آبی می تواند ضربان نبض و دمای بدن را کاهش دهد. تجربیات فردی نیز در خلق و خوی هایی که رنگ ها می توانند ایجاد کنند تأثیر مهمی دارند. اگر رنگ آبی شما را به یاد یک دوست سرزنده و پر جنب و جوش بیندازد، ممکن است آن را به عنوان یک رنگ انرژی بالا ببینید که احساس هیجان را برانگیزد.

نکته مهمی که باید بخاطر بسپار این است که احساسات برانگیخته شده توسط رنگ های خاص لزوماً جهانی نیستند. اختلافات فرهنگی گاهی اوقات در درک مردم از رنگ تاثیرگذار خواهد بود. این رنگ نشان دهنده اعتماد، مسئولیت، صداقت و وفاداری است. افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند صادق اند، محافظه کارند و ساکت اند و دوست ندارد هیاهو کنند یا جلب توجه کنند. از تقابل متنفر اند و دوست دارند کارهایی را به روش خودشان انجام دهند.

از دیدگاه روانشناسی رنگ، آبی قابل اعتماد و مسئول است. این رنگ از امنیت و اطمینان داخلی برخوردار است. برای گرفتن کنترل و انجام کارهای صحیح در مواقع دشوار می توانید به آن اعتماد کنید. این امر نیاز به نظم و جهت در زندگی خود، از جمله فضاهای زندگی و کاری دارد. این رنگی است که بیش از هر چیز به دنبال صلح و آرامش است و باعث آرامش جسمی و روحی می شود.

معنی رنگ آبی لاجوردی آبی در محیط های کسب و کار

این رنگ باعث کاهش استرس، ایجاد یک احساس آرامش نظم می شود مطمئناً اگر روی پشتمان دراز بکشیم و به یک آسمان بدون ابر آبی روشن نگاه کنیم، احساس آرامش می کنیم. این متابولیسم را کند می کند. هرچه آبی رنگ هرچه بیشتر باشد، آزادی بیشتری احساس می کنیم. رنگ آبی ایده آل گرایانه است و باعث افزایش بیان خود و توانایی ما در برقراری ارتباط نیازها و خواسته های ما می شود. این الهام بخش ایده آل های بالاتر است. خرد آبی از سطح بالاتری از هوش، چشم انداز معنوی ناشی می شود.

آبی رنگ روح، فداکاری و مطالعه مذهبی است. تعمق و دعا را تقویت می کند. از طرف دیگر، فداکاری آبی می تواند به هر علت یا مفهومی که به آن اعتقاد دارد، از جمله فداکاری در خانواده یا کار باشد. آبی رنگی نشان دهنده یاور، نجات دهنده، دوست نیازمند است. موفقیت آن با کیفیت و کمیت روابط آن تعریف می شود. این یک اهدا کننده است ، نه دریافت کننده. دوست دارد روابط اعتماد به‌ نفس ایجاد کند و اگر خیانت به آن اعتماد کند ، به شدت صدمه دیده است.

آبی محافظه کار و قابل پیش بینی است، رنگی ایمن و غیر تهدید آمیز و جهانی ترین رنگ از همه، احتمالاً به دلیل ایمنی و غیر تهدید آمیز بودن آن است. در عین حال، آبی پایدار و مصمم است که در هر کوششی که دنبال کند موفق شود. تغییر برای آبی دشوار است. این انعطاف پذیر است و هنگامی که با یک ایده جدید یا متفاوت روبرو می شوید، آن را در نظر می گیرد، آنالیز می کند، آن را به آرامی فکر می کند و سپس سعی می کند تا آن را متناسب با نسخه قابل قبول خود از واقعیت قرار دهد.

آبی رنگی، نوستالژیک است. این رنگی است که در گذشته زندگی می کند و همه چیز را در زمان حال و آینده به تجربیات گذشته مربوط می کند.

رنگ آبی در شخصیت شناسی بسیاری از افراد

اگر رنگ مورد علاقه شما آبی است

ممکن است تمام خصوصیات شخصیتی را که در اینجا ذکر شده است به رنگ آبی نشان ندهید، اگر این رنگ مورد علاقه شما باشد در جایی از توضیحات خود را پیدا خواهید کرد اگر این رنگ مورد علاقه شماست، شما می توانید فردی محافظه کار، قابل اعتماد و فردی که به راحتی به دیگران اعتماد دارید اگرچه در ابتدا بسیار محتاط هستید اما زمانی که به شناخت کافی در مورد شخص رسیدید عمیقاً به  او اعتماد خواهید کرد.

شما تکان دهنده یا خودجوش نیستید  همیشه قبل از صحبت کردن و عمل کردن فکر می کنید و همه چیز را با سرعت خود در زمان خود انجام می دهید. شما برای پردازش و به اشتراک گذاشتن احساسات خود به زمان نیاز دارید. شما اصیل و صادق هستید و مسئولیت های خود را جدی می گیرید. عاقه داشتن به رنگ آبی به معنای نیاز شدید به صلح و هارمونی در زندگی روزمره خود است. شما می توانید از مراقبه روزانه و ساکت آرام برای تأمل، درون بینی و کشف خود بهره مند شوید.

به نظر می رسد شما روی اعتماد به نفس و خود کنترل دارید، اما ممکن است طرف آسیب پذیر خود را پنهان کنید. علاقه به رنگ آبی به معنای این است که شما به طور کلی نسبتاً یکنواخت هستید، مگر اینکه احساسات شما را به دست بگیرد پس می توانید حالت خلقی و بیش از حد احساسی داشته باشید، یا خونسرد و بی تفاوت باشید. شما به نیازهای دیگران حساس هستید و با اطرافیان صمیمی خود مراقبت می کنید. در حالی که شما دوستانه و صمیمی هستید، شرکت گروه نزدیکان خود را ترجیح می دهید.

شما می توانید سفت و سخت باشید دوست دارید به آنچه برای شما آشنا است چسبیده و سخت است که شما را از مسیر خود دور کنید شما سرسختانه کارهایی را انجام می دهید حتی اگر روش بهتری وجود داشته باشد. شما باید در مکان های زندگی و محل کار خود جهت و نظم داشته باشید عدم اعتماد به نفس و غیرقابل پیش بینی بودن شما را تحت الشعاع قرار می دهد.

شما دوست ندارید جلب توجه کنید ترجیح می دهید در پس زمینه باشید. در حالی که شما دوست ندارید در زندگی خود اختلاف و نزاع داشته باشید، اغلب علت درگیری با دیگران هستید. شما می توانید کاملاً دستکاری شده و با روشی بسیار ظریف باشید. شما یک همسر وفادار و یک دوست صادق، قابل اعتماد و صمیمی هستید. شما پیوند های محکمی را تشکیل می دهید، اما گرایش به وابستگی متقابل را دارید.

شما می توانید کاملاً احساسی باشید، از احساسات دیگران آگاه باشید و نسبت به خلق و خوی دیگران حساس باشید. شما به عنوان یک شخصیت علاقه مند به رنگ آبی، شما در گذشته هستید شما زمان را با گذشته مقایسه می کنید. عاشق چیزهای قدیمی هستید. شما به راحتی در فیلم های غمگین گریه می کنید.

رنگ مورد علاقه مردان طیف رنگ آبی

آبی در محیط های کسب و کار

در استفاده از رنگ آبی در تجارت، باید خصوصیات و خلق و خوی رنگ را به همراه معنای روانشناختی درک کنید. آبی رنگ مورد علاقه جهانی ترین رنگ از بین تمام رنگ هاست و بنابراین بی خطرترین رنگ برای استفاده است. این امر به اعتماد، صداقت و اعتماد به نفس مربوط می شود، بنابراین به ایجاد وفاداری مشتری کمک می کند.

آبی نشانگر اعتماد به نفس، قابلیت اطمینان و مسئولیت پذیری است. این امر به جای ارتباط جمعی به ارتباطات یک به یک ارتباط دارد. این الهام بخش خرد و آرمان های بالاتر است اما همچنین محافظه کار و قابل پیش بینی است.

از نظر فیزیولوژیکی، آبی در حال آرامش است و تنش و ترس را کاهش می دهد. باعث کاهش سرعت نبض و کاهش اشتها می شود. با داشتن یک رنگ خنک، حسی از فضا ایجاد می کند. آبی قدرت و وحدت می افزاید و برای ذهن و بدن درمانی دارد. این هارمونی را برای کلمه گفتاری به ارمغان می آورد.

رنگ آبی برای دنیای شرکت ها به خوبی کار می کند و اغلب برای انواع محافظه کارانه تر مانند حسابداران، شرکت های بیمه، بانک ها و سایر شرکت های مالی که اعتماد و قابلیت اطمینان در آنها مهم است، مورد استفاده قرار می گیرد. افراد جوان به طور کلی آبی را به عنوان رنگی مربوط به بلوغ و بازار بزرگسالان می بینند، مگر اینکه البته آبی روشن باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو