مقبره کوروش کبیر سازه ای با شکوه و پرافتخار برای همه ایرانی ها

مقبره کوروش کبیر سازه ای با شکوه و پرافتخار برای همه ایرانی ها


منبع: آرگا

2

1402/9/27

10:10


اگر از علاقه مندان به دیدنی های تاریخی در پاسارگاد و زمان هخامنشی هستید در این بخش می توانید با زیبایی های مقبره کوروش کبیر آشنا شوید.

مقبره کوروش سازه ای با دیدنی های مختلف بوده که شما در این بخش دیدنی های آن را می شناسید. این بنا یکی از سازه های هخامنشی بوده و علاقه مندان ز یادی دارد.

آشنایی با آرامگاه کوروش

معرفی مقبره کوروش:

این بنا یک سازه باستانی است که دیدنی های زیادی دارد. در این مقبره از سنگ های آهکی استفاده شده و ساختمان و آرامگاهی با دیدنی های مختلف است. سبک های معماری که از این مجموعه مشاهده می کنید ویژه و نشان دهنده قدمت معماری های باستانی است.

آرامگاه تاریخی کوروش

کوروش یکی از مهم ترین پادشاهان هخامنشی بوده و از زمان او سازه های مهمی باقی مانده اند که با تماشای آن لذت می برید. این بنا امروزه از دیدنی های شیراز برای شما علاقه مندان است. سازه ای که تنوع و جذابیت های فوق العاده ای داشته و با وجود معماری خاص خود از اهمیت زیادی برخوردار است. شما علاقه مندان امکان آشنایی با مکان های دیدنی شیراز را دارید.

مجموعه دیدنی کوروش

بررسی تاریخچه:

باستان شناسان اهمیت این سازه و قدمت آن را بسیار می دانند. همانطور که اشاره شد قدمت این مجموعه به دوران هخامنشی باز می گردد. این بنا سازه مقدس و در عین تاریخی بوده که شما از تماشای آن لذت می برید. در اطراف این بنا نیز باغ ها و درختانی مشاهده می کنید که سرسبز و طبیعتی دل انگیز برای شما دارد. این باغ نسبتا بزرگ و در عین حال برای شما عزیزان دیدنی است.

آرامگاه مهم کوروش

معرفی معماری مقبره:

در این بخش می توانید با ویژگی های معماری این مجموعه نیز آشنا شوید. سبک این معماری همانند معماری های قدیمی از سازه های یونانی و مصری است. این بنا سالم ترین سازه بوده و از زمان پاسارگاد باقی مانده معماری ظاهری و کاملا ساده در این مجموعه نیز ویژگی های زیادی دارد. در معماری این بنا نمایی از معماری های با سنگ مربعی مشاهده می کنید.

این بنا شامل دو بخش بوده و دارای سکویی سنگی با شش پله می باشد. در قسمت دیگر نیز اتاقی با سقف شیروانی مشاهده می کنید. هر یک از پلکان این سازه نیز دارای نقش های ویژه ای هستند و ارتفاع آن ها متفاوت می باشد. بالای این آرامگان نیز یک اتاق سنگی مشاهده می کنید سقفی صاف با زیبایی های خاص دارد. درون بنا نیز یک طلابوت طلایی قرار گرفته است.

مقبره کوروش کبیر

در واقع کتیبه ای باستانی درباره ایه سازه وجود ندارد که بتوان اطلاعات دقیقی از آن را کسب کرد. در فضای داخلی این مجموعه نیز مهم ترین جسد  نگهداری می شود. این بنا در واقع مهم ترین سازه ای است که از زمان هخامنشی به جا مانده است. این بنا هر ساله مورد توجه توریستان و گردشگران زیادی بوده و از نزدیک مشاهده می کنید.

این بنا امروزه از دیدنی های شیراز به شمار می آید. این منطقه دیدنی های دیگری نیز داشته و مهم ترین زیبایی های این مجموعه نیز شامل موزه و باغ های تاریخی هستند که هم دیدنی های طبیعی دارند و هم اینکه شامل زیبایی های تاریخی می باشند. شما از نزدیک با تماشای این مجموعه و دیدنی های آن می توانید یک تجربه ویژه داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو