۵ معمای سخت برای تست هوش!

۵ معمای سخت برای تست هوش!


منبع: خبرنما

1

1402/9/27

13:01


معماهای هوش برای تقویت ذهن: چقدر با تماشای سریال ها یا فیلم‌های کارآگاهی به خودتان گفته‌اید ” اینکه خیلی ساده است.” این معماها این فرصت را به شما می دهند تا شرلوک همز درون تان را بیدار کنید، میزان توجه به جزئیت و ضریب هوشی تان را محک بزنید. اکنون آماده شوید تا به سراغ […]

معماهای هوش برای تقویت ذهن: چقدر با تماشای سریال ها یا فیلم‌های کارآگاهی به خودتان گفته‌اید ” اینکه خیلی ساده است.” این معماها این فرصت را به شما می دهند تا شرلوک همز درون تان را بیدار کنید، میزان توجه به جزئیت و ضریب هوشی تان را محک بزنید.

اکنون آماده شوید تا به سراغ معماها بریم.

معماهای هوش برای تقویت ذهن

۱. نجات شاهدخت

معمای نجات شاهدخت

یک شاهدخت در یک برج ۵۰ متری زندانی شده است. او یک طناب دارد اما طول آن فقط ۲۵ متر است. او چطوری فرار کرده است؟

۲. به آنها کمک کنید تا فرار کنند

معمای فرار

۳ مرد ربوده شدند و در یک اتاق حبس شده اند. تنها راه فرار از طریق پنجره بالای سرشان است. اگر حداقل یک نفر بتواند فرار کند، می‌تواند پلیس را خبر کند. مردان روی شانه های یکدیگر ایستاده‌اند، اما کسی که در بالای همه است، کوتاه است و به پنجره نمی رسد، آنها چیکار باید بکنند؟

۳. سوال صحیح

معمای سوال صحیح

به زندانیان اطلاع داده شده که فرصتی برای آزادی دارند. ۲ در جلوی آنها قرار دارد و یک نگهبان نزدیک هر در قرار دارد. یک نگهبان دروغگو است و دیگری همیشه حقیقت را می‌گوید. یک در به آزادی منتهی می‌شود و در دیگر زندانیان را به اتاق اعدام روانه می کند. زندانیان می توانند تنها با یک نگهبان صحبت کنند و فقط یک سوال بپرسند. سوالی که باید بپرسند تا آزاد شوند چیست؟

۴. کی برنده میشه؟

معمای همسر شاهدخت

در زمان های قدیم پادشاهی پیر وجود داشت و فقط یک دختر داشت. بسیاری از شاهزادگان می‌خواستند با او ازدواج کنند. شاهدخت خواست که خواستگارانش را آزمایش کند. به هر شاهزاده یک برز داد و گفت که شاهزاده‌ای که گیاه بزرگ ترین گیاه را بیاورد، همسر او خواهد شد. سه ماه بعد، همه شاهزادگان با گیاه‌هایشان برگشتند. یک شاهزاده گلدان خالی داشت. به طور باورنکردنی او انتخاب شد. چرا؟

۵. قانل کیست؟

معمای تشخیص قاتل سریالی

۴ دوست هستند، آن، دن، بیل و جاش. یکی از آنها یک قاتل سریالی است.

  • آن و دن دو ماه پیش با هم آشنا شدند و عاشق هم شدند.
  • شب گذشته بیل با یکی از بیگناهان قدم می زد.
  • آن و جاش با هم کریسمس را جشن گرفتند.
  • دن قاتل را از دوران مدرسه می شناسد.
  • ماه گذشته قاتل از کمر به پایین فلج شد.

اکنون بگویید قاتل کیست؟

جواب معماهای هوش برای تقویت ذهن

معمای اول: شاهدخت طناب را از وسط دو نیم کرده، دو 25 پنجاه می شود.

جواب معمای نجات شاهدخت

معمای دوم: جای نفر دوم و سوم را باید تغییر داد.

جواب معما فرار

معمای سوم:

 

معمای چهارم:

همسر شاهدخت

معمای پنجم:

 

آیا همه را حل کردید؟ کدامیک سخت‌تر بود؟

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از این معماهای هوش برای تقویت ذهن لذت برده باشید. همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید. شما همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می توانید به جدیدترین تست ها، پازل ها و سوالات و معماها دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند.

 

آنها باید بپرسند: «آیا در آزادی کنار نگهبان دروغگو است؟»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو