مرحله اول آماده سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال 1403

منبع: نم نمک

1

1402/9/27

23:47


آن طور که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده مرحله اول پروژه های آماده سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال آینده به اتمام می رسد و پس از آن طرح های روسازی انجام می شود.

مرحله اول آماده سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال 1403

مرحله اول آماده سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال آینده

به گزارش نم نمک ، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تاکنون بیش از یک میلیون و 900 هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده و 51 هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین شده است. تکمیل به موقع واحدها نیازمند تامین آورده توسط متقاضیان است که با واریز وجه از سوی متقاضیان به صورت مرحله ای نیز تسهیلات بانکی تزریق می شود.

مرحله اول آماده سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال 1403

مرحله اول آماده سازی نهضت ملی مسکن تا اوایل سال 1403

با الحاق پروژه اقدام ملی دولت دوازدهم به طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم این پروژه ها نیز در حال ساخت است. احداث این واحدها با متری 2 تا 3 میلیون تومان آغاز شده بود که به گفته دستیار وزیر راه و شهرسازی با پیشرفت میانگین 12 درصد به دولت سیزدهم رسید.

آخرین برآورد از قیمت هر متر  مسکن ملی

مهر ماه امسال غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن - اعلام کرد که هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به 9 تا 12 میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

حدود 4.5 میلیون خانواده ایرانی تاکنون برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثمن ثبت نام کردند. ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن - گفته است : بررسی ها نشان می دهد این تعداد متقاضی متاهل و فاقد مسکن از شرایط لازم طرح برخوردارند ضروری است با یک کار جهادی عقب ماندگی های این حوزه جبران شود.

مالکی با اشاره به اینکه با ادامه این روند تا اوایل سال آینده مرحله اول پروژه های آماده سازی در تمامی استان های کشور تکمیل می شود ، افزود : پس از این مرحله باید روسازی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را به انجام برسانیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو