محمدمهدی اسماعیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/10/20

20:13


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور 10 کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

اسماعیلی : 10 کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر داریم

به گزارش نم نمک ، محمدمهدی اسماعیلی پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران ، گفت : اتفاق مهم رویش نسل جدید و نو در عرصه هنر سیماست. 10 کارگردان و تهیه کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

محمدمهدی اسماعیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدمهدی اسماعیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی ادامه داد : ما نگاه متناسب به شهرستان ها داریم.  در مجموع 35 درصد از کارها یا تولیدش در شهرستان ها بوده یا داستان آن در شهرستان ها خلق شده است. این اتفاق ، اتفاق مبارکی است. در فیلم های جشنواره هشت کارگردان خانم در بخش انتها حضور داشتند.

اسماعیلی از برگزاری نشست خبری به همراه معاونانش در روز شنبه 23 دی خبر داد.

وی با اشاره به اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی در شب گذشته - 19 دی - گفت : اتفاق خوبی در کشور در حال رقم خوردن است. جشنواره موسیقی نواحی را در پنج منطقه برگزار کردیم و شب گذشته در تالار رودکی اختتامیه اش برگزار شد. در این مراسم به پنج نفر از هنرمندان مردمی ، منطقه ای و محلی برجسته که مورد اقبال عمومی هستند ، نشان درجه یک هنر اعطا کردیم. این درجه معادل دکتر ، با تسهیلات ریالی ماهانه همراه با اختصاص خدمات بیمه ای و درمانی کامل است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : این جایزه سال هاست که در حال پرداخت است اما برای نشان دادن ذوق تاریخی و هویتی هنرمندان ایرانی در حوزه موسیقی ، آن را در تالار رودکی برجسته کردیم.

اسماعیلی با اشاره به داوری آثار سینماییِ رسیده به جشنواره فیلم فجر تا روز گذشته گفت : جشنواره فیلم فجر با شکوه و جلوه ویژه ای آغاز شده است. در بخش های بین المللی و داخلی با کثرت گونه های مختلف فیلم های سینمایی از جمله آثاری با موضوع طنز ، اجتماعی ، پلیسی ، دفاع مقدس ، اربعین و جبهه مقاومت روبرو هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگشت یکی از خوانندگان ایرانی ساکن خارج از کشور ، پاسخ داد :   حضور ایشان  در ایران هیچ مشکلی نداره و طبق قوانین انجام می شود. هر کاری درباره هر فردی انجام شود ، طبق قانون انجام می شود. اجازه فعالیت کار بعدی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فاجعه جنایت گلزار کرمان ، گفت : مشخص شد دست های آلوده ای که  در فتنه 1401 نقش آفرین بودند ، امسال در فاجعه گلزار شهدای کرمان هم دخیل بود. جامعه هنری کشور به خوبی خودش را در این موضوع نشان داد. هنرمندان کشورمان الحمدلله از افراد کج اندیش ، وابسته و مزدور تبری جستند. بنده به صورت ویژه از آنان تشکر می کنم.

وی از حضور 400 هزار نفری هموطنان مان در کنسرت های نوروز 1401 در  کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، ترکیه ، دوبی و گرجستان سخن گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر کردن این آمار در نوروز 1402 سخن و ادامه داد : با سیاستهایی که به اجرا گذاشتیم در نوروز 1402 حدود یک میلیون نفر با رعایت استانداردهای هنری و قانونی در اجراهای صحنه ای داخلی حضور یافتند.

اسماعیلی مجموعه فرهنگی احداث شده در یزد را دارای آخرین فناوری های صوتی و تصویری دانست که آماده افتتاح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رفع مشکل پروازهای حج ، گفت : وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان حج و زیارت به عربستان رفتند و منابع به زودی حل خواهد شد. ناهماهنگی ارلاین های دو کشور موجب به وجود آمدن مشکلاتی شده است که به زودی حل می شود.


بیوگرافی محمدمهدی اسماعیلی

محمدمهدی اسماعیلی متولد 1354 در کبودرآهنگ سیاست مدار ایرانی است.

وی دانش آموخته دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. تحصیلات حوزوی را نیز تا پایان دوره سطح ادامه داده است. وی در 20 مرداد 1400 به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهادی دولت سیزدهم توسط سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد. محمدمهدی اسماعیلی با 181 رای موافق و 77 رای مخالف و 28 رای ممتنع برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو