محمدصادق خیاطیان الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/9/22

23:29


رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مسکن دانش بنیان را از جمله دغدغه های این حوزه دانست و گفت : تامین زمین برای ایجاد شهرک های دانش بنیان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

محمدصادق خیاطیان الان کجاست؟ + بیوگرافی

درخواست رئیس صندوق نوآوری از وزیر راه

به گزارش نم نمک ، محمد صادق خیاطیان امروز در رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل و نقل که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد ، اظهار کرد : در 10 سال پیش به دنبال ترویج دانش بنیانی و اثبات شرکت های دانش بنیان به سیاست گذاران بودیم و این رونق در فضای دانش بنیانی کشور وجود نداشت.

محمدصادق خیاطیان الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدصادق خیاطیان الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی گفت : امروز دیگر در مورد فرهنگ سازی و ترویج صحبت نمی کنیم ، چون گفتمان دانش بنیانی در کشور جا افتاده است .

خیاطیان گفت : امروز از جهش دانش بنیان ها و سهم اقتصاد دانش بنیان از GDP صحبت می کنیم که هدف گذاری در برنامه توسعه هفتم توسعه سهم دانش بنیان ها از تولید ناخالص داخلی تا 7 درصد هدف گذاری شده است و این به معنای جهش است.

وی تأکید کرد : یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی کشور ،   فناوری است و در واقع فناوری یکی از ارکان توسعه اقتصادی است. همچنین یکی از زمینه های مهم در جلوگیری از مهاجرت نخبگان شرکت های دانش بنیان است. 

خیاطیان گفت : درخواست ما از وزارت راه و شهرسازی و از شخص آقای بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی ، توسعه بازار و در اختیار دادن بازار این حوزه به شرکت های دانش بنیان است.

وی تأکید کرد : رگولاتوری یکی از زمینه های مهم برای در اختیار قراردادن این بازار است و همچنین باید به این امر توجه کنیم که نوآوری از استاندارد و رگولاتوری جلوتر است. توسعه نوآوری در انتظار استاندارد نیست و اگر نخواهیم به آن توجه کنیم ، در نوآوری عقب می مانیم.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وضعیت مسکن نخبگان ، تصریح کرد : مسکن بچه های دانش بنیان به عنوان یک دغدغه مطرح شد. ما نیاز داریم تا شهرک های دانش بنیان داشته باشیم.

وی افزود : ما در تأمین مالی نیز الگو داریم ، اما زمین و زیرساخت برعهده وزارت راه است که درخواست ما تأمین آنها است.


بیوگرافی محمدصادق خیاطیان

محمدصادق خیاطیان متولد 1359 تحلیلگر سیاسی ایرانی و استادیار علوم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو