بدنتان را با کم ترین هزینه سم زدایی کنید | برای سم زدایی از این مواد استفاده کنید

2

1402/9/28

09:12


بدنتان را با کم ترین هزینه سم زدایی کنید | برای سم زدایی از این مواد استفاده کنید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تلاش برای سم زدایی به روشی سالم می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه تمرینی جدید را آغاز کنید یا تعهد خود را به خوردن سبزیجات بیش تر افزایش دهید.

به گزارش فرارو به نقل از تودی، در اینجا آن چه باید در مورد نحوه سم زدایی به روشی که برای تان مفید است و می‌تواند اثرات مثبت پایداری داشته باشد را به شما خواهیم گفت.

سم زدایی چیست؟

سم زدایی زمانی است که شما رژیم غذایی و ورزش را انتخاب می‌کنید تا به بدن تان کمک کنید از شر سموم خلاص شود. در حالی که واژه "سم زدایی" ممکن است پودر‌های گران قیمت و رژیم‌های غذایی مایع را به ذهن تان متبادر سازد حقیقت آن است که برای پاکسازی بدن تان نیازی به انجام کار‌های شدید یا محدود کننده ندارید.

برای سم زدایی به روشی سالم باید روی تحرک داشتن و غذا‌های کامل با خواص درمانی تمرکز کنید. در ادامه به ۱۰ استراتژی برای کمک به پاکسازی و سم زدایی بدن، کاهش نفخ و احساس این که سبک زندگی و سلامتی خود را به مسیر درست باز می‌گردانید اشاره خواهیم کرد.

۱-روز خود را با آب لیموترش آغاز کنید

نوشیدن یک لیوان آب لیموترش با آب سرد یا گرم می‌تواند به هضم غذا کمک کند، زیرا لیموترش حاوی پکتین نوعی فیبر محلول است که آن را به یک ماده سم زدا برای هر نوشیدنی یا وعده غذایی تبدیل می‌کند. انتخاب آب گرم به جای آب سرد ممکن است احساس سیری بیش تری در شما ایجاد کند.

۲-صبحانه سالم بخورید

پس از آب سوخت خود را با استفاده از غذا تامین کنید. خوردن صبحانه به متابولیسم شما پس از یک شب خواب کمک می‌کند. به‌علاوه، وقت گذاشتن از صبح برای سوخت رسانی عمدی به بدن راهی عالی به منظور ایجاد اعتماد به خود در مورد سلامتی تان می‌باشد. تنها راه برای اثبات این که آماده و مایل به مراقبت از خود هستید این است که در واقع از خود مراقبت کنید.

توصیه می‌شود نان یا غلات را از وعده صبحانه تان حذف کنید، زیرا این کار باعث می‌شود بدن تان آب بیش تری را حفظ کند و در عوض توجه خود را روی پروتئین متمرکز سازید که باعث سیری می‌شود. تخم مرغ ماده‌ای عالی و سرشار از پروتئین و امگا ۳ تقویت کنند متابولیسم برای آغاز روز است. اگر در حال حرکت هستید به جای آن یک اسموتی آسان برای سلامت روده انتخاب کنید.

۳-بدن خود را حرکت دهید

افزایش ضربان قلب به معنای افزایش جریان خون خواهد بود. این به نوبه خود به بدن شما کمک می‌کند تا سموم را به تنهایی دفع کند. شما حتی نیازی به رفتن به باشگاه ورزشی برای عرق کردن ندارید. شما می‌توانید اکثر تمرینات ورزشی را در هر مکانی انجام دهید. نکته اساسی آن است که ضربان قلب تان را افزایش دهید، عرق کنید و ذهنیت بهتری داشته باشد تا فردا دوباره آن را یک درجه ارتقا دهید.

۴-رژیم غذایی خود را تمیز کنید

حتما صبحانه، ناهار، شام و حداقل یک میان وعده را مصرف کنید. مطلقا هیچ وعده غذایی‌ای را حذف نکنید و مطمئن شوید که وعده‌های غذایی تان از مواد غذایی کامل و واقعی تشکیل شده اند. خوردن مداوم در طول روز به شما کمک می‌کند تا پایه‌ای برای تغذیه سالم مداوم ایجاد کنید. در اینجا صحبت درباره مقدار زیادی سبزیجات، پروتئین بدون چربی مانند استیک با سبزیجات، مرغ، ماهی، تخم مرغ و چربی‌های سالم از آجیل، دانه‌ها یا زیتون، آووکادو یا نارگیل است.

سعی کنید مواد غذایی بسته بندی شده و فرآوری شده حتی انواع سالم آن را کنار بگذارید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که نمک اضافی، مواد مصنوعی و شکر را از رژیم غذایی تان حذف خواهید کرد. هم چنین نمکدان را کنار بگذارید و به جای آن صرفا از گیاهان و ادویه‌ها برای طعم دادن به غذا استفاده کنید. پس از انجام این کار‌ها حتی پس از یک روز تفاوت بزرگ در ظاهر و احساس تان را مشاهده خواهید کرد.

برنامه ریزی و تهیه غذا از قبل آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و به شما کمک خواهد کرد تا در برابر وسوسه لحظه آخری مقاومت کنید. اگر یک سالاد زرق و برق دار و خوشمزه از قبل درست کرده باشید توجیه انتظار کشیدن برای فست فود بسیار دشوارتر خواهد شد.

۵-از یک فنجان چای لذت ببرید

یک فنجان چای را همراه با میان وعده بعدازظهر خود بنوشید. این کار به هضم بهتر و هیدراته ماندن شما کمک می‌کند و با همه چیز از متابولیسم سالم گرفته تا انرژی و سلامت پوست مرتبط است. چای سبز را برای تقویت آنتی اکسیدان و متابولیسم امتحان کنید. سعی کنید در تهیه یا نوشیدن چای عجله نکنید. وقت چای در بسیاری از فرهنگ‌ها یک آیین است و ایجاد فضایی برای مراسم شخصی مراقبت از خود راهی عالی برای از بین بردن برخی از تار‌های عنکبوت ذهنی و احساسی است.

۶-برای از بین بردن تنش و کمک به هضم غذا چرخش بدن تان را امتحان کنید

اکثر آمریکایی‌ها زمان زیادی را صرف موقعیت بدنی تکیه دادن رو به جلو می‌کنند. گوشی‌های تلفن همراه هوشمندمان را جلوی صورت مان می‌گیریم و به سمت فرمان و رایانه‌ها می‌رویم. اساسا ما در زندگی روزمره مان پیچ و تاب زیادی به خود نمی‌دهیم. با این وجود، از آنجایی که ستون فقرات مان به گونه‌ای ساخته شده که بپیچد نتیجه عدم پیچش می‌تواند تنش در عضلات ستون فقرات و کُندتر شدن هضم غذا باشد.

شاید از خود بپرسید که پیچش ستون فقرات تان چه ارتباطی با هضم غذا دارد. خب، بسیاری از اندام‌هایی که ما برای هضم غذا استفاده می‌کنیم مانند روده‌ها در شکم مان قرار دارند و حرکات چرخشی به آن‌ها کمک می‌کنند تا به خوبی کار کنند. اساسا چرخش به معنای واقعی کلمه می‌تواند به حرکت مواد در امتداد روده کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید چیزی که خورده اید به طور موثر از بدن تان خارج شود چرخش راه خوبی برای آغاز است.

۷-چند تمرین تنفسی انجام دهید

احساس سیری بیش از حد یا این احساس که گویی با بدن تان آن گونه که آرزو می‌کردید رفتار نکرده اید می‌تواند استرس زا باشد. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کسب آرامش استفاده از تمرینات تنفسی است. در مطالعه‌ای تازه شرکت کنندگان در یک کارگاه تنفسی وضعیت شان مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه مطالعه نشان داد که تکنیک‌های تنفس آرامش بخش به افراد کمک می‌کند بلافاصله احساس اضطراب را کاهش دهند. همان شرکت کنندگان گزارش دادند که پس از سه ماه احساس ارتباط اجتماعی بیش تری داشتند. این احساس برای کاری که انجام می‌دهید بسیار سودمند است.

یک راه آسان برای استفاده از تنفس به منظور آرام کردن بدن و ذهن تان آن است که به سادگی آن را کاهش دهید. هم چنین، می‌توانید یک مکث بین تنفس‌های تان ایجاد کنید و برای به حداکثر رسانی سود ناشی از تنفس بازدم خود را طولانی‌تر از دم انجام دهید. شمارش نفس چه زمان دم و بازدم یا هر چرخه تنفسی دیگری نیز راهی عالی برای تمرکز ذهن شماست.

۸-دوش گرفتن خود را با آب سرد خاتمه دهید

اگرچه ممکن است چندان راحت به نظر نرسد، اما پایان دادن به دوش گرفتن با آب سرد راهی فوری برای احساس انرژی است. هم چنین، آب سرد می‌تواند التهاب را کاهش دهد و برخی کارشناسان فکر می‌کنند که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ ثانیه در آب سرد دوش گرفتند ۲۹ درصد کمتر از افرادی که دوش نمی‌گرفتند دچار بیماری می‌شدند. در هر صورت، شواهد حاکی از آن است که افرادی که دوش آب سرد می‌گیرند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند احساس سلامتی بیش تری دارند. هم چنین، کارشناسان می‌گویند آب سرد مانند حمام آب یخ می‌تواند به کاهش درد، التهاب، بهبود خواب و آرامش کمک کند.

۹- گوشی تلفن همراه هوشمند خود را خاموش کنید

بسیاری از ما غرق در نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌های مداوم گوشی‌های تلفن همراه مان هستیم. تمام سروصدا‌های ناشی از آن و وزوز ایجاد شده توسط آن نوتیفیکیشن‌ها تاثیری فوری بر وضعیت روحی و روانی و تاثیر طولانی مدتی بر سلامتی تان خواهند داشت. مطالعه‌ای که از سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو با نام "چالش مزاجم نشوید" ادامه دارد از شرکت کنندگان می‌خواهد گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود را به مدت ۲۴ ساعت خاموش کنند. نتایج آن مطالعه تا این جای کار نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت کنندگان بلافاصله متوجه می‌شوند با خاموش کردن تلفن خود استرس کمتری دارند. به طوری که دو سوم از شرکت کنندگان تصمیم گرفتند خاموش کردن گوشی تلفن همراه هوشمند خود را به یک روال عادی تبدیل کنند و پس از دو سال تمایل کمتری به حواس پرتی و استرس داشتند.

اگر خاموش کردن کامل گوشی تلفن همراه هوشمندتان کار دشواری به نظر می‌رسد می‌توانید کار را با خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های خود آغاز کنید. نتیجه مطالعه دیگری که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که صرفا شنیدن صدای وزوز گوشی تلفن همراه تا بلافاصله به بهره وری شما آسیب می‌زند. اگر می‌خواهید بدن و ذهن خود را سم زدایی کنید می‌توانید با تلاش برای تمرکز بر روی آن چه واقعا برای تان مهم است به جای تمرکز بر گوشی تلفن همراه تان آغاز کنید.

۱۰-مدیتیشن را امتحان کنید

چیزی به نام یک نوشدارو برای تمام بیماری‌های تان وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد مدیتیشن می‌تواند فوایدی برای کاهش اضطراب و کاهش علائم مواردی از سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) داشته باشد.

چند دقیقه مدیتیشن همه مشکلات شما را برطرف نمی‌سازد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. اگر مدیتیشن ترسناک به نظر می‌رسد صرفا سعی کنید یک دقیقه آرام با چشمان بسته بنشینید. یک دقیقه می‌تواند اولین گام حرکتی به سوی یک تمرین مدیتیشن مادام العمر باشد و یا حرکت به سمت آن که دیگر مدیتیشن انجام ندهید. مهم نیست واقعیت آن است که صرفا یک دقیقه وقت صرف کرده اید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو