میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول سافرومنتال

منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/11

21:35


کپسول سافرومنتال به عنوان یک فرآورده گیاهی برای کمک به درمان افسردگی، کاهش اشتها و افزایش میل جنسی از عصاره زعفران تهیه شده است. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر کپسول سافرومنتال بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

سافت ژل سافرمنتال به عنوان یک فراورده ی گیاهی برای کمک به درمان افسردگی، کاهش اشتهاء و افزایش میل جنسی از عصاره زعفران تهیه شده است. این دارو همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدان قوی و متعادل کننده دوپامین و سروتونین در مغز نیز می باشد.

میزان مصرف کپسول سافرومنتال


  • دو بار در روز، هر بار یک عدد کپسول را 20 تا 30 دقیقه قبل از وعده غذایی با یک لیوان آب میل کنید.

آثار فارماکولوژی و مکانیزم اثر کپسول سافرومنتال


این مکمل حاوی زعفران است که همین زعفران دارای دو ماده اثر بخش کروسین و سافرانال است. کروسین با مهار جذب نوراپی نفرین و دوپامین، این دو انتقال دهنده عصبی را در بدن به تعادل می‌رساند. پایین بودن سطج نوراپی نفرین منجر به افسردگی و کمبود دوپامین هم منجر به کاهش لذت، عدم تمرکز و افزایش رفتارهای هیجانی می‌شود. همچنین کروسین موجود در این کپسول چربی سوز باعث افزایش ترشح هورمون پروتئینی آدیپونستین شده که باعث متابولیسم گلوکز و اکسیداسیون اسیدهای چرب می‌شود؛ در نتیجه باعث کاهش وزن خواهد شد. هورمون دیگری به نام لپتین هم در بدن وجود دارد که وظیفه آن مهار اشتها و به تعادل رساندن انرژی بدن است؛ کروسین باعث افزایش ترشح لپتین شده و بدین صورت وزن را کاهش و انرژی را افزایش می‌دهد. سافرانال نیز با مهار جذب سرتونین کمک می‌کند که این نوروترنسمیتر به میزان مطلوب در بدن باقی مانده و علائم افسردگی کاهش یابند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو