انشا درباره تغذیه مناسب + انشا های تحقیقی و توصیفی درباره اهمیت تغذیه مناسب

منبع: روزانه

1

1402/12/25

09:39


در این بخش از سایت بزرگ روزانه چندین انشا درباره تغذیه مناسب را برای شما دوستان قرار داده ایم. این انشاها ویژگی‌های بسیاری دارند اما اصلی‌ترین ویژگی آن‌ها این است …

در این بخش از سایت بزرگ روزانه چندین انشا درباره تغذیه مناسب را برای شما دوستان قرار داده ایم. این انشاها ویژگی‌های بسیاری دارند اما اصلی‌ترین ویژگی آن‌ها این است که برای داشتن رژیم غذایی سالم فرهنگ‌سازی می‌کنند. شما نیز می‌توانید با کمی تغییر در ساختار این انشاها؛ از آن‌ها استفاده کنید.

انشا در مورد غذای سالم و ناسالم

مقدمه: در گذشته مردم غذاهای سالم می خوردند و همه دارای تناسب اندامی عالی بودند ولی امروزه مردم بیشتر می خورند و چندان توان بدنی هم ندارند. غذاهای قدیمیان همه ارگانیک و طبیعی بود و غذاهای امروزی همه محصول کود شیمیایی و تراریخته است که هیچ گونه ارزش غذایی ندارد.

بدنه: خوردن همه غذاهای فست فود که خیلی سریع و با درجه حرارت بالا طبخ می شوند و ارزش غذایی ندارند موجب چاقی می گردند و مردم به علت طعم کاذب این نوع غذاها آنها را دوست می دارند و گاهی هزینه های زیادی هم پرداخت می کنند.

بدنه: خوردن همه غذاهای فست فود که خیلی سریع و با درجه حرارت بالا طبخ می شوند و ارزش غذایی ندارند موجب چاقی می گردند و مردم به علت طعم کاذب این نوع غذاها آنها را دوست می دارند و گاهی هزینه های زیادی هم پرداخت می کنند.

انواع ساندویچ هایی که با روغن های مانده سرخ می شوند و نانشان حاوی قند زیادی است می تواند ناسالم باشد. مصرف انواع غذاهای آماده مانند سالاد اولویه که مدتها در فریز می ماند و سپس به مصرف می رسد می تواند یک غذای ناسالم باشد.

خوردن مرتب غذاهای سرخ کرده که میزان چربی بالایی دارد می تواند یک غذای ناسالم باشد چون علاوه بر اضافه شدن وزن موجب افزایش چربی دور کبد می گردد. خوردن غذاهایی که دارای سوسیس و کالباس هستند در ردیف غذاهای ناسالمی هستند که طرفداران زیادی دارد.

نوشیدن نوشابه ها در طعم های مختلف و سا مصرف غذاهایی که فقط مقدار کالری را بالا می برند هم در ردیف غذاهای ناسالم هستند. مصرف این نوع مواد غذایی شاید آسان و راحت باشد ولی خطرات و مضراتش چند برابر است.

در مقابل خوردن انواع سالادهای کم سس، میوه ها، لبنیات کم چرب و نان های سبوس دار می تواند در ردیف غذاهای سالم باشد. مصرف انواع خورشت هایی که در منازل و توسط مادران پخت می شود نیز از جمله غذاهای سالم هستند.

نتیجه گیری: بهتر است ما خودمان قدر سلامتی خودمان را بدانیم و از غذاهای سالم بخوریم تا علاوه بر داشتن زندگی سالم عمری طولانی هم داشته باشیم و به انواع بیماری ها دچار نشویم.

مطلب مشابه: انشا درخت + 11 انشا زیبا با موضوع درخت و فوایدی که دارد برای کودک و نوجوان

انشا در مورد غذای سالم و ناسالم

انشا با موضوع تغذیه های سالم

مقدمه: خوردن غذاهای سالم به انسان انرژِی مثبت و مفید می دهد و در مقابل مصرف غذاهای ناسالم موجب چاقی و کسالت در انسان می گردد.

بدنه: غذایی که در آن از مواد نگه دارنده استفاده شده باشد تا مدت ها باقی بماند می تواند یک غذای ناسالم بوده و برای بدن انسان خطراتی به همراه دارد. خوردن انواع نوشیدنی های مضر، نان های حاوی قند، غذاهای بیرون از منزل، مصرف زیاد انواع سرخ کردنی ها، ساندویچ و پیتزا که هر کدام مقدار کالری زیادی را وارد بدن می کنند و از طرفی چون افراد ورزش نمی کنند و تحرکی ندارند برایشان ایجاد خطر کرده و به انواع بیماری ها و از همه مهم تر به چاقی گرفتار می شوند.

خوردن تنقلات و انواع شیرینی در حد زیاد، چیپس و پفک هم می تواند به روند چاقی کمک نماید. غذاهای سالم هم شامل آبگوشت کم چرب، انواع خورشت هایی که در منازل طبخ می شوند، مصرف گوشت هایی چون گوشت مرغ به صورت کبابی و آب پز هم می تواند در ردیف بهترین غذاهای سالم باشد.

صرف صبحانه کامل و درست کمک می کند تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنیم و به سمت فست فودها برویم. خوردن سبزی و کاهوی فراوان همراه با گوجه و خیار هم می تواند یک وعده غذایی سالم را برای شما مهیا کند چون فیبر مورد نیاز بدنتان در یک وعده تامین شده است.

خوردن تخم مرغ و ماست و شیر و لبنیات هم دارای ارزش غذایی خوبی است. خوردن انواع آش، سوپ، حلوا، کاچی و دیگر غذاهای ایرانی داری ارزش بالایی هستند که می توانند به سلامتی و شادابی ما کمک کنند. ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم موجب سلامتی ما شده و زندگی به طعم ما شیرین می گردد.

غذاهایی که به صورت طبیعی به دست می آیند می توانند بهترین و سالم ترین غذاها باشند و از طرفی هیچ گونه خطری هم به همراه ندارند. از خوردن غذاهایی که موجب افزایش خشونت و پرخاشگری می شوند نیز خود داری نمایید تا زندگی آرامی داشته باشید.

بهتر است در هر وعده تعادل و ارزش غذایی حفظ گردد و زیاده روی نگردد. مصرف غذاهای آماده، سرخ شده، پر کالری علاوه بر اضافه وزن موجب داشتن رفتارهای خشن نیز می گردند. بهتر است به جای خوردن چیپس و پفک و تنقلات از کشمش، انواع مغز دانه، توت استفاده شود.

نتیجه گیری: عادت های غذایی خود را اصلاح کنید و از خوردن مواد و غذاهای مضر و پر کالری خود داری نمایید تا زندگی و عمر خوبی داشته باشید.

مطلب مشابه: انشا در مورد شجاعت + چند انشا با موضوع شجاعت و دلیری برای پایه های مختلف تحصیلی

انشا در مورد تغذیه مناسب پایه‌های هشتم و نهم

هر غذایی که می خوریم نقش مهمی در سلامت ما دارد.

این سلامت هم شامل جسم و هم روح انسان می باشد، بنابراین باید در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی خود دقت کنیم تا بدنی سالم داشته باشیم.

مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم باید نیاز بدن ما به انواع مواد معدنی را تامین کند و باعث تقویت جسم و روح انسان در مقابل انواع بیماری ها شود.

اما استفاده کردن از برخی غذا ها، نه تنها به بدن ما کمکی نمی کند بلکه بدن را در مقابل انواع بیماری ها بسیار ضعیف می کند و همین موضوع باعث می شود اکثر مواقع بیمار باشیم.

در گیر شدن جسم با بیماری در دراز مدت، روح انسان را هم دچار مریضی می کند و در نهایت شخص، دچار افسردگی می شود.

متاسفانه شخص افسرده و بیمار، نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی اجتماعی خود نیز نمی تواند فرد تاثیر گذاری باشد.

در این زمان است که متوجه ارزش مواد غذایی مصرفی و تاثیر آن بر جسم و روح خود می شویم.

ارزش و اهمیت این موضوع آن چنان زیاد است که خداوند بزرگ نیز در قرآن کریم ما را به استفاده از غذا های پاکیزه و حلال سفارش کرده و از مصرف غذا های غیر بهداشتی و پر خوری نهی می کند.

قرآن کریم همچنین چند نمونه مواد غذایی پر ارزش را معرفی می کند که برای بدن انسان شفا بخش است و استفاده از آن ها باعث سلامت ما می شود.

مواد غذایی سالم تضمین کننده ی سلامت ما هستند، در نتیجه انسان باید همواره مواد غذایی ارزشمندی را استفاده کند که بدن او را در حالت تعادل نگه دارد و از مصرف خوارکی ها و غذایی که فقط در ظاهر خوش طعم هستند و ارزشی ندارند بپرهیزد.

✅ مطلب مشابه: کپشن درباره زیبایی پوست؛ متن و نکات حفظ سلامت و زیبایی چهره

انشا در مورد تغذیه مناسب پایه‌های هشتم و نهم

انشا تغذیه مناسب پایه‌های ابتدایی

تغذیه سالم یعنی خوردن غذاها و خوراک هایی که برای بدن ما خوب است و باعث می شود ما همیشه سالم باشیم.

برای بچه هایی در سن ما که در حال رشد هستیم داشتن تغذیه سالم خیلی مهم است.

یک تغذیه خوب و سالم در رشد ما تاثیر خیلی زیادی دارد.

همین طور تغذیه بد و نا سالم هم تاثیر بدی روی بدن ما خواهد داشت و ممکن است مریض شویم، خوب رشد نکنیم و یا حتی در آینده دچار مشکلات زیادی شویم.

ما باید غذاهای خوب و مقوی بخوریم تا انرژی بدن مان تامین شود و همین طور از خوردن خوراکی هایی که برای بدن ما ضرر دارد بپرهیزیم.

مثلا در زنگ تفریح مدرسه، خوردن چیپس و پفک یا خوراکی هایی مثل آن ها، اصلا خوب نیست و بهتر است به جای آن ها از خوراکی هایی که مادر ها برای زنگ تفریح ما درست می کنند و سالم تر هستند، استفاده کنیم.

همچنین باید حواسمان باشد، مواد غذایی و خوراکی هایی که می خریم تاریخ مصرف داشته باشند و آن ها را از فروشگاه ها و مکان های مطمئن تهیه کنیم تا بعدا به خاطر خوردن غذا یا خوراکی فاسد مسموم نشویم.

یکی از غذا هایی که همیشه توصیه می شود کم تر استفاده کنیم فست فود ها هستند، این غذا ها با این که بسیار خوشمزه هستند اما برای ما ضرر دارند و نباید از آن ها زیاد استفاده کنیم.

غذا هایی که مادر ها در خانه می پزند غذا های سالم تری هستند و ما باید بدون ایراد گرفتن، از آن ها استفاده کنیم تا همیشه خوب و سالم باشیم.

یادمان نرود که از مادر مان به خاطر این که همیشه غذا های خوبی برای ما آماده می کند و به فکر سلامتی ما است، تشکر کنیم .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو