آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه


منبع: ناز وب

2

1402/9/29

08:35


دنیای عجیبی است حشرات و موجودات ریزی که در زیبایی و سلامت ما انسان ها نقش اصلی را ایفا می کنند!   خاویار و به زبان عامیانه تخم حلزون چه کاربردی در زیبایی و جوانی دارد؟   حلزون های موجودات بسیار آرام و بی صدایی که داشتن و نگهداری آنها نهایت آرامش را به ما […]

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

دنیای عجیبی است حشرات و موجودات ریزی که در زیبایی و سلامت ما انسان ها نقش اصلی را ایفا می کنند!

 

خاویار و به زبان عامیانه تخم حلزون چه کاربردی در زیبایی و جوانی دارد؟

 

حلزون های موجودات بسیار آرام و بی صدایی که داشتن و نگهداری آنها نهایت آرامش را به ما می دهند. سکوت محض حلزون ها حس خوب زندگی را به ما القا می کنند.

همین موجودات بسیار آرام و بی آزار با داشتن فواید بسیار زیاد نقش بسیار مهمی را در صنعت زیبایی، آرایشی و بهداشتی به دوش می کشند!

 

حلزون یا لیسه چیست و چه فوایدی دارند؟

 

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

 

 

حلزون ها یا به عبارتی لیسه ها به دو گونه خشکی و آبزی دسته بندی می شوند. اغلب حلزون ها دارای شش هستند و در آب زندگی می کنند و به مرور زمان صدف های زیبای دریایی را تشکیل می دهند.

و اما حلزون هایی زمینی یا خاکی معروف به لیسه هستند که در صنعت زیبایی و سلامت ما انسان ها، پرچم دار حشرات و گونه نرمتنان هستند!

 

نگهداری حلزون ها

 

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

 

حلزون های بزرگ ترین رده آفت مزارع و باغ ها هستند. لیسه های آرامی که بنیاد سبزیجات را نابود می کنند و شب هنگام به گیاهان و سبزیجات حمله ور می شوند!

 

تخم حلزون ها! به اسکارگوت، مروارید اسکارگوت، خاویار، تخم حلزون یا خاویار لیسه ها شناخته می شوند.

 

جفت گیری حلزون ماده و نر باعث تخم ریزی حلزون ها می شود. حلزون ها سالی 2 یا سه بار بیشتر تخم ریزی نمی کنند و هر بار به طور متوسط 80 خاویار از حلزون ماده خارج می شود.

اگر شرایط نگهداری حلزون ها متناسب با ساختار بدنی آنها باشد تخم آنها نیز حلزون می شود.

خاویار حلزون در دو کشور فرانسه و لهستان به عنوان غذای لذیذ استفاده می شود. به دلیل داشتن خواص آفرودیزیایی (بالا بردن میل جنسی) مصرف می شود.

خاویارها تخم های گرد و ریزی به قطر 3تا 4 میلی به رنگ شفاف یا شیشه ای است اما بلافاصله پس از خارج شدن از شکم حلزون و قرار گرفتن در معرض هوا به رنگ سفید، کچی یا گاها صورتی بسیار کم رنگ در می آید.

 

طعم تخم یا خاویار حلزون

 

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

 

پوسته خاویار حلزون صاف، ظریف و شکننده است. گاهی برای نگهداری پاستوریزه شود که، پاستوریزه شدن تخم حلزون به طعم آنها آسیب می رساند.

برخی نیز بدون پاستوریزه کردن تنها با آب نمک به عنوان نگهدارنده در داخل بطری می ریزند.

طعم خاویار حلزون یادآور «مارچوبه کبابی» یا «قارچ کبابی» است که طعمی «لطیف» با «نت چوبی» دارد، طعم «خاکی قوی» دارد و تردتر از خاویار قلیه ماهی است.

مانند سایر خاویارها، آن را با نان تست شده، خامه ترش و شامپاین سرو می کنند. گاهی در سوپ سرو می شود.

 

آموزش خاویار گیری و روغن آن برای پوست صورت و جوانی

اگر مشتاق پرورش حلزون هستید زیاد نگران جا، فضا و کثیف شدن محیط نباشید. حلزون ها در یک مکان بسته و محفوظ به خوبی و بی صدا رشد می کنند و به شما خدمات بسیار زیادی می دهند.

اگر پس از جفت گیری حلزون ها شاهد تخم ریزی ماده حلزون هستید؛ پس از خروج خاویار از شکم ماده حلزون بلافاصله با رعایت نکات بهداشتی تخم یا خاویارها را در آب نمک که از قبل آماده کرده اید بریزید.

 

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

 

نکته قابل توجه:

آب جوش سرد شده به همراه مقدار کمی نمک بهترین گزینه است برای نگهداری این خاویار حلزون، از طرفی اگر مشتاق خوردن خاویار حلزون هستید این آب نمک است که طعم بی نظیر تخم حلزون را حفظ می کند.

 

اکنون رسیدیم به شیرین و جالب ترین بخش خاویار حلزون و آموزش روغن گیری

 

خاویار یا تخم حلزون ها منبع کامل روغنی هستند که قرار است جنین های حلزون شوند اما با دخالت ما انسانها این خاویارها به نفع ما جمع آوری و مصرف می شود!

خواص بی نظیر روغن خاویار حلزون در کلاژن رسانی، جوان سازی پوست حرف اول را می زند.

پس از جمع آوری تخم حلزون ها که با دست و رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می شود آنها را درون شیشه آب نمک بریزید.

سپس برای استعمال روغن، 10 الی 15 عدد از خاویار را درون یک سرنگ ریخته و با کمی فشار خاویارها خرد شده و روغن آن را داخل یک قاشق و یا … بریزید.  به همین راحتی شما روغن خاویار حلزون دارید.

 

نحوه استفاده از روغن تخم حلزون یا لیسه

شب هنگام قبل از خواب صورتتان عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد، سپس با دست و بدون دخالت هر گونه پد، پنبه یا … این روغن را روی پوست صورت استعمال کنید.

استعمال روغن تخم حلزون دقیقا همانند ماسک سفید تخم مرغ پوست را سفت و محکم می کند به همین منظور بهتر است پس از ماسک روغن تخم حلزون به پوست استراحت بدهید و از حرف زدن و تحرک خودداری کنید سپس بعد از 20 دقیقه می توانید آن را بشویید و یک آبرسان قوی استعمال و تفاوت را احساس کنید.

روغن تخم حلزون سرشار از پروتئین کلاژن است چرا که قرار است از این خاویار کوچک حلزون متولد شود به همین منظور یک منبع بسیار قوی برای جوانسازی پوست است.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید 10 الی 15 خاویار حلزون را در یک سرنگ تمیز ریخته با فشار سرنگ روغن آن را خارج کنید و با انگشت بدون هیچ پدی آن را به صورت بزنید.

 

آموزش روغن گیری تخم حلزون اکسیر جوانی پوست با لیسه

 

خط پایانی: آیا می دانستید با وجود حلزون ها و کلاژن سازی بسیار قوی آنها برای پوست خطرناک ترین موجوات کشنده برای انسان ها هستند!!؟

 

این بندپایان به ظاهر بی ضرر، حامل شیستوزومیازیس، بیماری خطرناک کشنده ای است که ناشی از کرم های انگلی است.

البته بیشتر برای حلزون های آبزی صدق می کند ولی به هر حال عامل اصلی این بیماری کشنده اب آلوده است که در بدن حلزون ها رشد می کند و سالانه قاتل بسیاری از مردم جهان است.

برای نگهداری از حلزون های ساکت و آرام با یک متخصص دامپزشک و جانور شناس همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو