بازسازی ساختمان با موزاییک ، ارزان و زیبا با تنوع بالا

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/29

14:57


در برخی از اوقات این الزام به وجود می آید که افراد در بازه های زمانی مختلف، اقدام به بازسازی بخش هایی از منزل خود نمایند. به همین دلیل کمتر منزلی را مشاهده خواهید کرد که با همان سبک و سیاق قدیمی و اولیه خود هنوز پا بر جا باشد. با مطالعه این محتوا شما با نقش بازسازی ساختمان با موزاییک بیش از پیش آشنا خواهید شد.

این بازسازی نه تنها در سبک و طرح منزل و ساختمان بلکه در تجهیزات و مصالح به کار رفته نیز به چشم می آید. با مطالعه این محتوا شما با نقش بازسازی ساختمان با موزاییک بیش از پیش آشنا خواهید شد.

کاربرد موزائیک در بازسازی خانه و ساختمان

موزائیک ها دارای طرح، اندازه و کاربردهای مختلفی هستند و در قسمت های مختلف یک ساختمان به کار گرفته می شوند. کافیست زمانی که به محیط های اطراف نگاه می کنید، مقداری دقت را چاشنی مشاهده خود کنید. خواهید دید که مدل های مختلفی از این کف پوش در فضاهای مختلف به کار رفته اند. موزائیک ها در کدام قسمت های خانه به کار گرفته می شوند؟ برای پاسخ به این پرسش، بایستی بگوییم که موزائیک ها در بازسازی سالن پذیرایی و اتاق ها، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، تراس و حیاط، پارکینگ خودرو استفاده می شوند.

بازسازی اتاق و سالن پذیرایی با موزائیک

همان گونه که می دانید، یکی از مهمترین و اصلی ترین قسمت های هر خانه، اتاق ها و قسمت پذیرایی است. به همین دلیل است که بسیار زیبا، شیک و دلنشین باشند تا یک آرامش مثال زدنی را به اهالی خانه هدیه کنند. این فضاها اگر با مصالح و تجهیزات مناسب آراسته نشوند، زیبایی خود را از دست خواهند داد و دیگر محیطی جذاب و دلنشین برای افراد حاضر در خانه نخواهند بود. یکی از مصالح و مواردی که باعث می شود این قسمت ها در منزل شما زیباتر و شکیل تر شوند، انواع موزائیک است. شاید بر این گمان باشید که نمی توان موزائیک، کاشی و سرامیک با کیفیت را با قیمت مناسب پیدا کنید. . یکی از مصالحی که نقش پر رنگی در بازسازی منازل و ساختمان های مختلف دارد، موزاییک پرسی است. اما سخت در اشتباه هستید، شما می توانید بهترین موزائیک برای فضا های مختلف منزل و ساختمان را از خانه موزائیک تهیه کنید. قیمت موزائیک ها در این فروشگاه بسیار مناسب است.

بازسازی آشپزخانه با موزائیک

در وصف اهمیت آشپزخانه می توان گفت که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ایست. محلی است که باید ظرافت و زیبایی خاصی داشته باشد. دلیل این اهمیت آن است که افراد به ویژه مادران بیشتر زمان خود در روز را در این محل سپری می کنند. اگر این محیط با ظرافت و زیبایی همراه نباشد، لذت زندگی از بین خواهد رفت. بنابر این توصیه می شود که از تجهیزات، امکانات و مصالح با کیفیت و زیبا در آن استفاده کنید. یکی از مصالحی که این زیبایی را به آشپرخانه شما هدیه می کند، موزائیک و سرامیک های زیبا و شکیل است. بهتر است در هنگام بازسازی آشپزخانه از موزائیک و سرامیک هایی استفاده کنید که دارای رنگ روشن و سایز بزرگ هستند. موزائیک سایز بزرگ باعث می شوند محیط بزرگ تر به نظر برسند و حس خوبی را به افراد می کند. دلیل استفاده از رنگ روشن در آشپزخانه نیز مشخص شدن لکه و کثیفی ها و دلباز تر شدن فضای آشپز خانه می تواند باشد. موزائیکی که در آشپزخانه به کار می رود باید دارای طول عمر و مقاومت بسیار خوبی در مقابل عواملی مثل رطوبت، گرما، مواد شوینده شیمیایی و خط و خش های احتمالی باشد. موزائیک های پلیمری می توانند برای این کار مناسب باشند.

آشپزخانه

بازسازی سرویس بهداشتی با موزائیک

به طور حتما شما شاهد این بوده اید که پس از چند سال، کاشی و موزائیک هایی که در سرویس های بهداشتی به کار می روند دچار فرسودگی می شوند. معمولا آن ها پس از طی چند سال، دیگر دارای شفافیت و زیبایی اولیه خود نیستند. بنا بر همین دلایل می توان به جرات گفت که سرویس های بهداشتی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های هر خانه برای بازسازی به شمار می روند و نیاز است که در موعد موقرر اقدام به تعویض آن ها نمائید. اگر کف و دیوار حمام شما با کاشی و موائیک هایی که رنگ روشن پوشیده شده باشد، می تواند دوش گرفتن را برای شما لذت بخش تر کند. زمانی که قصد بازسازی سرویس های بهداشتی خود را دارید، حتما از موزائیک هایی استفاده کنید که مواد شوینده شیمیایی به آن ها آسیبی وارد نکند. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید آن است که این کفپوش ها بایستی در برابر لغزش و سایش، خط و خش، آب و رطوبت دارای مقاومت بالا و از طول عمر برخوردار باشد.

سرویس بهداشتی

بازسازی و نوسازی تراس و حیاط با موزاییک

یکی دیگر از قسمت های بسیار مهم در خانه و ساختمان ها، به ویژه ساختمان های آپارتمانی تراس ها هستند. امروزه تراس ها در واحدهای کوچک آپارتمانی، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. یک تراس می تواند محلی برای استراحت افراد باشد، بنابراین وجود و طراحی آن بر روحیه افراد موثر خواهد بود. اگر بر آن شدید که در صدد بازسازی تراس خود برآیید، حتما از موزائیک پلیمری استفاده کنید. موزائیک های پلیمری در طرح های مختلفی مثل پوست ماری، باران، مالون، صاف و ساده، ضربدری تولید می شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع موزائیک علاوه بر زیبایی، ویژگی های خاص دیگری نیز دارد که آن را به یک گزینه بسیار عالی برای استفاده در تراس بدل می کند. عدم جذب آب، مقاومت بسیار بالا در برابر سایش، تحمل پذیری در برابر فشار، استحکام بالا و طول عمر زیاد از جمله ویژگی های این نوع موزائیک است. با توجه به ویژگی های موازئیک پلیمری، از آن ها نه تنها در تراس بلکه در حیاط و ایوان ها نیز استفاده کرد.

نوسازی پارکینگ با موزائیک

با توجه به آن که امروزه اکثر خانواده ها دارای حداقل یک دستگاه خودرو هستند، وجود فضایی به نام پارکینگ برای هر خانه و ساختمانی بسیار ضروری است. همان طور که می دانید پارکینگ یک فضای حیاتی است و نقش بسیار پر رنگی در زندگی افراد مختلف ایفا می کند. با توجه به این خودرو وسلیه سنگینی است و فشار زیادی را بر سطح وارد می کند برای پوشش کف پارکینگ خود از تجهیزات و کفپوش های بسیار مقاوم استفاده شود. در صورتی که قصد بازسازی و نوسازی پارکینگ ساختمان خود را دارید به شما توصیه می کنیم که از موزائیک هایی با مقاومت و طول عمر بالا استفاده کنید. موزائیکی که برای این قسمت از ساختمان خود باید ویژگی های زیر را دارا باشد.

  • باید طول عمر بالایی داشته باشد.

  • فشار بالایی را بدون آن که آسیبی ببیند تحمل کند.

  • لغزنده نباشد.

  • طرح و رنگ زیبا داشته باشد تا سطح پارکینگ را از یک نواختی خارج نماید.

  • قابلیت شستشوی آسان داشته باشد. ( به دلیل احتمال نشست بنزین و روغن ممکن است کثیف شوند)

    پارکینگ

مزایای استفاده از موزاییک برای بازسازی ساختمان

همانطور که خود شما هم می دانید، قیمت موزاییک ها در طرح و رنگ و مدل های مختلفی تولید می شوند. از این رو هر کدام از آن ها به سبب ویژگی و مزایا و معایب خاص خود، کاربردهای خاصی دارند. توجه داشته باشید که همه ویژگی ها به صورت همزمان در یک موزائیک وجود ندارد. بنابراین شما بایستی بر اساس نیاز و محل مورد استفاده موزائیک مناسب را انتخاب کنید. در این قسمت برخی از مزایا و ویژگی های یک موزائیک خوب را با هم مرور خواهیم کرد.

  • دارای طراحی زیبا و چشم نواز باشد.

  • در طرح و رنگ های مختلف و متعدد موجود باشد.

  • قابلیت شستشو داشته باشد.

  • مقاومت خوبی در برابر عوامل مختلفی مثل دما، فشار، رطوبت و سایش از خود بروز دهد.

  • چند منظوره باشد.

  • از طول عمر بالایی برخوردار باشد.

  • نصب آسانی داشته باشد.

  • در سایز های مختلف موجود باشد.

  • برای استفاده در نمای ساختمان مناسب باشد.

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه داشته باشد.

سوالات متداول

برای بازسازی ساختمان از چه نوع موازئیکی بهتر است استفاده کنیم؟

همان طور که می دانید هر نوع موزائیک با توجه به ویژگی و خاصیت های خاص خود برای فضا های مختلفی مناسب هستند. به همین دلیل نمی توان گفت که برای همه فضاهای یک ساختمان از یک نوع موزائیک مشخص و معین استفاده کنید. قبل از خرید بایستی نیاز خود را بسنجید، ویژگی موزائیک ها را بررسی کنید و در نهایت اقدام به خرید نمائید.

موزائیک ها در کدام قسمت های یک ساختمان بیشترین کاربرد را دارند؟

به طور کلی از موزاییک ها برای پوشش سطوح مختلف استفاده می شود. کف سالن و اتاق ها، کف و دیوار آشپزخانه و سرویس های بهداشتی، تراس و حیاط، نمای ساختمان، پارکینگ و محوطه سازی، مسیر ویلاها، کف و دیوار باغ ها، پیاده روها، نیمکت و گلدان های پارک ها از جمله فضا هایی هستند که از انواع موزائیک می توان در آن استفاده می شود.

مهمترین ویژگی یک موزائیک چیست؟

اگر قرار بر آن باشد که مهمترین ویژگی یک موزائیک خوب را بیان کنیم بایستی بگوییم که طول عمر و استحکام بالا مهمترین و اصلی ترین مشخصه یک موزائیک مناسب و خوب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو