بلیط قطار برای سفرهای دانشجویی

3

1402/9/29

15:38


برای سفرهای دانشجویی بلیط قطار علی بابا یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. سفر با قطار چند مزیت مهم برای دانشجویان دارد که امنیت مهم‌ترین آن است. همین موضوع باعث شده است که اتفاقا استقبال دانشجویان از قطار برای سفرهای خود نیز بسیار بالا باشد. به خصوص در نیمه دوم سال که سفرهای دانشجویی بیشتر می‌شود، نرخ فروش بلیط‌های قطار نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

اما چرا بلیط قطار برای سفرهای دانشجویی بهتر است؟ یا چگونه می‌توان برای سفر خود بلیط قطار دانشجویی تهیه کرد؟ و یا آیا اطلاعی از قیمت بلیط قطار برای دانشجویان دارید؟

اگر دانشجو هستید بهتر است تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید؛ چراکه قرار است در اینجا به همه سوالات شما درباره بلیط قطار دانشجویی پاسخ داده شود.

مزیت‌های سفر با قطار برای دانشجویان

دانشجویان از قشرهای جامعه هستند که زیاد سفر می‌کنند. از آنجاییکه بخش قابل توجهی از دانشجویان در شهرهایی غیر از شهر محل زندگی پدر و مادر خود به تحصیل مشغولند، حداقل پایان هر ترم دانشگاه را سفر می‌کنند. بنابراین لازم است که هر دانشجو بداند کدام روش سفر برایش مناسب‌تر است. بر اساس تجربه استفاده از قطار یکی از بهترین روش‌ها برای سفر است. مزیت‌های سفر با قطار برای دانشجویان عبارتنداز:

  • مقرون به صرفه بودن بلیط قطار : دانشجویان معمولا قشر کم درآمد و یا حتی بدون درآمد جامعه نیز هستند. بنابراین از نظر هزینه باید برای سفرهای طول ترم دانشگاه خود مقرون به صرفه ترین راه را انتخاب کنند. قطار همیشه به عنوان ارزانترین روش سفر شناخته شده است. قیمت بلیط قطار نسبت به قیمت بلیط هواپیما و حتی قیمت بلیط اتوبوس بسیار کمتر است.

  • امنیت: تقریبا می‌توان گفت امن‌ترین روش سفر، سفر با قطار است. این روش از جنبه‌های مختلف امنیت دانشجویان جوان و تنها را تامین می‌کند. قطار هم از نظر من بودن احتمال تصادفات و حادثه‌های بین راه امن‌تر از دیگر گزینه‌ها است و هم از نظر اتفاقات معمول دیگری که ممکن است در بین راه برای افراد تنها رخ دهد.

  • برخورداری از تخفیفات دانشجویی: بلیط‌های قطار معمولا برای دانشجویان با تخفیف فروخته می‌شود. این تخفیف از ۵ تا ۳۰ درصد قیمت بلیط را کاهش داده و به نفع دانشجویان است.

  • راحتی سفر با قطار: سفر با قطار راحت‌تر از گزینه‌هایی مانند اتوبوس است. در قطار شما می‌توانید به راحتی بر روی تخت استراحت کنید و به طور کلی فضای نشیمن راحت‌تری داشته باشید.

  • حفظ حریم شخصی در سفر: از نظر حفظ حریم شخصی، کوپه‌های قطار فضای بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. شما اگر توان مالی داشته باشید می‌توانید حتی یک کوپه قطار را برای شخص خودتان رزرو کرده و آسایش واقعی در سفر را تجربه کنید. همچنین می‌توانید با دوستان خود هماهنگ شده و یک کوپه را برای خود و دوستانتان رزرو کنید.

  • امکانات بیشتر: قطارها دارای رستوران، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و حتی کادر درمان هستند. به این ترتیب امکاناتی که قطار در اختیار شما قرار می‌دهد، هیچ وسیله نقلیه دیگری ندارد.

قیمت بلیط قطار دانشجویی

بلیط قطار بسته به اینکه از چه مبدا و به چه مقصدی باشد، قیمت‌های مختلفی دارد. همچنین تا حدود زیادی به شرکت مسافربری ربط دارد که بلیط‌های خود را با چه نرخی عرضه کند. با این وجود دانشجویان می‌توانند از تخفیف دانشجویی برای رزرو بلیط قطار استفاده کنند. این تخفیفات باز هم بسته به شرکت ارایه دهنده بلیط متفاوت خواهد بود. با این وجود معمولا بلیط قطار دانشجویی بین ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف دارد. شرکت‌های ارایه دهنده بلیط قطار دانشجویی عبارتنداز؛ آهن شرقی بنیاد (بن ریل)، جوپار، ریل سیر کوثر، ریل ترابر سبا، مهتاب سیر جم (مهتاب)، قطارهای مسافری نور (نورالرضا)، رعد و پارس لاریم.

به علاوه شما با تهیه بلیط قطار می‌توانید ارزانترین گزینه‌ها را در اختیار داشته باشید. برای این کار کافی است در اپلیکیشن و یا سایت علی بابا مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را انتخاب کنید. پس از آن ارزانترین گزینه‌های سفر با قطار به شما پیشنهاد شده و می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

امکانات قطار برای سفرهای دانشجویی

امکاناتی که قطار به دانشجویان پیشنهاد می‌دهد بیشتر از هر وسیله نقلیه دیگری است. اما مهم‌ترین این امکانات عبارتنداز:

  • خرید آسان بلیط قطار برای دانشجویان: خوشبختانه امکان خرید بلیط قطار از طریق اپلیکیشن و سایت اینترنتی وجود دارد و پرداخت بهای آن نیز با کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است. این امکان کار دانشجویان را بسیار آسان کرده و از خیلی از دردسرهای معمول نجاتشان داده است.

  • امکان کنسلی و استرداد بلیط به صورت آنلاین: یک خدمت دیگر که برنامه‌های سفر با قطار برای دانشجویان فراهم کرده است، امکان استرداد بلیط قطار به صورت آنلاین است. به این ترتیب دانشجویان لازم نیست نگران به هم خوردن برنامه سفر خود ناشی از جا به جایی برنامه‌های دانشگاهی خود باشند.

  • امکان حمل خودرو با قطار: بعضی از دانشجویان خودرو دارند و مایلند آن را در دوره تحصیلی همراه داشته باشند. سفر با قطار این امکان را به دانشجویان می‌دهد که خودرویشان را نیز همراهشان با قطار حمل کنند. حمل خودرو با قطار در مسیرهای؛ تهران به اهواز، تهران به مشهد، تهران به تبریز، تبریز به مشهد، تهران به شیراز، اصفهان به بندرعباس، شیراز به مشهد، تهران به یزد، یزد به مشهد، تهران به کرمان، کرمان به زاهدان، کرمان به مشهد، تهران به بندرعباس و مشهد به بندرعباس امکان پذیر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو