آخرین اخبار جزایر سه گانه ایرانی + عکس نقشه

منبع: نم نمک

1

1402/10/2

19:50


جزایر سه گانه ایرانی و اخبار جزایر سه گانه ایرانی و حمله آمریکا به جزایر سه گانه ایران و جزایر سه گانه واگذار شد و تعویض بحرین با جزایر سه گانه و واگذاری جزایر سه گانه به امارات محمود صادقی و جزایر سه گانه خلیج فارس و نقشه جزایر سه گانه ایران و مساحت جزایر سه گانه و جزایر سه گانه کجاست در نم نمک.

آخرین اخبار جزایر سه گانه ایرانی + عکس نقشه

جزایر سه گانه ایرانی است و ایرانی خواهد ماند

تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه گانه ایرانی تاکید کرد که بر سر تمامیت ارضی مان با هیچ کسی تعارف نداریم و جزایر سه گانه ایرانی است و ایرانی خواهد ماند.

آخرین اخبار جزایر سه گانه ایرانی + عکس نقشه

آخرین اخبار جزایر سه گانه ایرانی + عکس نقشه

به گزارش نم نمک ، ناصر کنعانی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطالب مندرج در بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه گانه ایرانی را بی اساس دانست و آن را محکوم کرد.  

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت وگوی تلفنی امروز خود با همتای روس خود و در واکنش به این بیانیه ، جزایر سه گانه ایرانی را جزء لاینفک تمامیت ارضی ایران دانست و گفت : «جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از سوی هر طرفی در این خصوص را کاملا مردود می داند».

سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه نیز روابط مسکو و تهران را راهبردی دانست و تاکید کرد : «حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد احترام روسیه بوده است و این سیاست رسمی مسکو هیچگاه نباید مورد تردید قرار گیرد. ما در مذاکرات تنظیم بیانیه پایانی نشست مراکش به صراحت ، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران را مورد توجه قرار دادیم».

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در توییتر به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه گانه ایرانی واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس :

«در برنامه هفتم ، دولت به توسعه شهرستان بوموسی با محوریت جزایر سه گانه در زمینه های مختلف بازرگانی ، اقتصاد دریامحور ، آموزش عالی ، درمانی و ... مکلف شده است. این پاسخ عملی ایران به امارات است که با جدیت دولت در اجرا ، همگان بوموسایی متفاوت را به عنوان بخشی از سرزمین مادری مان خواهند دید.

‏روابط با روسیه بر اساس منافع ملی ایران و احترام متقابل تنظیم شده است. هرگونه ادعایی که قصد خدشه به تمامیت ارضی ایران را داشته باشد حتما خلاف این اصول است ، از سوی ایران برخلاف این روابط ارزیابی شده و با پاسخ جدی مواجه خواهد شد.

روسیه باید مراقب سوءاستفاده غرب از اشتباهاتش باشد.»

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر :

«امارات و برخی کشورهای عربی برای چندمین بار راجع به ⁧جزایر سه گانه⁩ ادعاهای واهی داشته اند. به نظر می رسد که زبان مهربانی ، لااقل با امارات می بایست تغییر کند.»

ابراهیم رضائی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی :

«بر سر تمامیت ارضی مان با هیچ کسی تعارف نداریم و جزایر سه گانه ما بخشی جدایی ناپذیر از خاک ایران بوده ، هست و خواهد بود. اگر بنا بر توصیه برای مذاکره باشد ما هم روس ها را به مذاکره با ژاپن بر سر جزایر کوریل دعوت می کنیم.»

مجتبی محفوظی نماینده آبادان :

«جهان فراموش نکند که شعار ⁧انقلاب⁩ شکوهمند ما نه شرقی نه غربی بود و هست. روس ها و کل دنیا بدانند ما به ذره ذره خاک و آب و فضای کشورمان حساسیم و به احد الناسی اجازه مداخله در تمامیت ارضی مان را نمی دهیم. حریف هم هرچه گنده تر برای ما هیجان انگیزتر است.»

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی :

«جزایر سه گانه ایران متاعی نیست که همسایگان شمالی بخواهند با همسایگان جنوبی ما معامله کنند؛ ما بر سر تمامیت ارضی خود نه مسامحه می کنیم نه مذاکره و نه معامله.»

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس :

«خلیج تا ابد فارس و جزایر سه گانه تا ابد ایرانی اند. روسیه هم مثل امارات و آمریکا اگر به هر دلیلی غیر از این بیندیشد ، ژاژ می خاید و غلط اضافه نشخوار می کند. والسلام»

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس :

«روس ها خوب می دانند ، جزایر سه گانه همواره ایرانی بوده وخواهد بود.اینکه آمریکاییهایی ها توسط امارات دوبار یا بیشتر سر آنها کلاه گذاشته اند ، نشان می دهد آنها درک درستی از مصالح خود ندارند. شبه جزیره کریمه مشخص است مال چه کسی است ، خوب است مقداری تاریخ بخوانند.»

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس :

«دومین بار است که روس ها گنده تر از دهانشان سخن می گویند و در تمامیت ارضی ایران دخالت می کنند. روسیه باید ابتدا پاسخگوی اشغال کریمه و تحمیل جنگ و کشتار مردم اوکراین باشد. خوش خدمتی به اماراتی ها چیزی از موضوع اشغالگری روس ها کم نمی کند. جزایر سه گانه ایرانی است و ایرانی خواهد ماند.»

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی :

«از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم پاسخ سیاسی وحقوقی لازم در قبال بیانیه روسی - عربی پیرامون جزایر سه گانه ایرانی را با قدرت و شجاعت اعلام نموده و اقدامات لازم در خنثی سازی این رفتار خلاف امنیت و منافع ملی را انجام دهند این اقدامات جز ایجاد کاهش سطح روابط و تنش در منطقه حاصلی ندارد.»

نقشه جزایر سه گانه ایرانی

نقشه جزایر سه گانه ایرانی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو