علت فوت و درگذشت ناصر طهماسب چه بود؟

منبع: نم نمک

2

1402/10/3

08:56


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، ناصر طهماسب و فوت ناصر طهماسب و بیماری ناصر طهماسب و بیوگرافی ناصر طهماسب و اخبار ناصر طهماسب و حواشی ناصر طهماسب و ناصر طهماسب کیست و ناصر طهماسب کجاست و چه خبر از ناصر طهماسب و ناصر طهماسب اهل کجاست و ناصر طهماسب در بیمارستان و علت مرگ ناصر طهماسب و درگذشت ناصر طهماسب در نم نمک.

علت فوت و درگذشت ناصر طهماسب چه بود؟

علت مرگ ناصر طهماسب چه بود؟

ناصر طهماسب ، صدای ماندگار کشورمان جمعه ، اول دی ماه 1402 بر اثر سکته مغزی در سن 84 سالگی درگذشت و پیکرش در سکوت خبری امروز به خاک سپرده شد. فرزند این صدای ماندگار دلیل این اتفاق را احترام به خواسته پدر عنوان کرد.

علت فوت و درگذشت ناصر طهماسب چه بود؟

علت فوت و درگذشت ناصر طهماسب چه بود؟

کیومرث طهماسب ، پسر این هنرمند گفت : دو هفته قبل متاسفانه پدر دچار سکته مغزی شدند و طی این مدت در بیمارستان بستری بودند. چندین بیمارستان هم فقط به امید بهبودی ایشان عوض کردیم که متاسفانه روز گذشته ، یکم دی ماه به علت کاهش سطح هوشیاری ایشان از دنیا رفتند.

مراسم خاکسپاری ایشان امروز صبح ، شنبه دوم دی ماه در بهشت زهرا(س) در قطعه خانوادگی انجام شد.

پسر ناصر طهماسب درباره اینکه چرا خبر درگذشت این هنرمند رسانه ای نشد؟ توضیح داد : همان طور که پدر را می شناسید همیشه برای خودشان حریم خصوصی قائل بودند و از حاشیه و رسانه ای شدن و گفت وگو به دور بودند؛ به همین خاطر ما به خواسته ایشان حرمت گذاشتیم و اول به خاطر خودش و بعد خودمان صبر کردیم تا مراسم خاکسپاری انجام شود تا اینکه امروز خودم خبر فوت ایشان را اعلام کردم.

به گزارش ایسنا ، ناصر طهماسب در سال 1318 در جهرم متولد شد و فعالیت در دوبله را به صورت حرفه ای از سال 1340 آغاز کرد. وی برادر ایرج طهماسب است. مهارت در ارائه تیپ های جدی و کمدی و لهجه های مختلف از ویژگی های او بود. صدای طهماسب یادآور نقش آفرینی بازیگرانی مانند هارولد لوید ، جک نیکلسون ، جیمز استوارت ، کری گرانت ، همفری بوگارت ، هنری فوندا ، استیو مک کوئین ، گری کوپر ، جین هکمن ، آنتونی پرکینز ، پیتر سلرز ، دیوید جانسن ، کوین اسپیسی ، ایان ریچاردسون و… بود.

او افزون بر گویندگی نقش های اول ، در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته است.

گویندگی به جای جک نیکلسون در «دیوانه از قفس پرید» ، ریچارد دریفوس در «دختر خداحافظی» ، داستین هافمن در «پاپیون» ، لزلی هاوارد در «بربادرفته» ، جانی سکا در «محمد رسول الله» و جهانگیر فروهر در «سوته دلان» (ساخته علی حاتمی ، 1356) نمونه هایی از آثار ماندگار او در دوبله است. همچنین به یادماندنی ترین نقش هایی که او گویندگی آن ها را در مجموعه های تلویزیونی به عهده داشته است عبارتند از : جاناتان گرت در «در برابر باد» ، فرمانده کسلر در «ارتش سری» ، آقاجان با بازی نصرت کریمی در «دایی جان ناپلئون» اثر ناصر تقوایی ، ابوالفتح با بازی علی نصیریان در «هزاردستان» اثر علی حاتمی و یوگی در کارتون «یوگی و دوستان».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو