داستان سریال زخم کاری، بیوگرافی کوتاه بازیگران و حواشی این سریال

داستان سریال زخم کاری، بیوگرافی کوتاه بازیگران و حواشی این سریال


منبع: تاپ ناز

3

1402/10/3

10:14


سریال زخم کاری یکی از معروف‌ترین و پُربیننده‌ترین آثار شبکه خانگی است که در این مدت بسیار دیده شده است. در این سریال بازیگرانی همچون جواد عزتی و هانیه توسلی …

سریال زخم کاری یکی از معروف‌ترین و پُربیننده‌ترین آثار شبکه خانگی است که در این مدت بسیار دیده شده است. در این سریال بازیگرانی همچون جواد عزتی و هانیه توسلی به ایفای نقش پرداخته‌اند. اگر شما نیز قصد دارید این سریال را تماشا کنید؛ بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

معرفی سریال زخم کاری

داستان سریال زخم کاری درباره چیست؟

سریال «زخم کاری» داستان شخصی به نام آقای «مالک مالکی» است که در یک هولدینگ خصوصی نقش دلال را دارد و قراردادهای بزرگی را برای شرکت منعقد کرده است. مالکی در یک خانواده‌ی فقیر متولّد شده بود که با حمایت عمویش که رئیس هولدینگ است، تحصیلات خود را در لندن به پایان رسانده و اکنون در شرکت او مشغول کار است.

«سمیرا»، همسر مالک، او را تحریک می‌کند که در این شرکت حق او ضایع شده است و نسبت به بقیه و کاری که می‌کند، به او توجه کمتری می‌شود. این صحبت‌های سمیرا در مالک اثر می‌کند و او در یک قرارداد خارجی به جای شماره‌حساب شرکت، شماره‌حساب خودش را اعلام می‌کند.

پس از انعقاد این قرارداد مهم، حاج عمو مدیریت هولدینگ در کیش و دبی را به مالک می‌دهد. در این هنگام مالک نسبت به کار قبلی خود پشیمان می‌شود و می‌اندیشد که به‌گونه‌ای پول را به حساب شرکت واریز کند. ولی سمیرا او را از این کار منصرف می‌کند و به او اطمینان می‌دهد که می‌تواند حق خودش را از شرکت بگیرد. مالک با پیشنهاد حاج عمو برای پیشرفت شغلی‌اش در ویلایی در شمال، یک مهمانی برگزار می‌کند. در پایان این مهمانی سمیرا و مالک با یک برنامه قبلی، حاج عمو را در وان حمام به قتل می‌رسانند.

بازیگران این سریال چه کسانی هستند؟

جواد عزتی

جواد عزتی

محمدجواد عزتی بازیگر ایرانی است. او یکی از پول‌سازترین بازیگران ایرانی است. او چندین جایزه دریافت کرده و سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

عزتی در تهران به دنیا آمد و در دانشگاه سوره فارغ‌التحصیل شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1375 در تئاتر آغاز کرد و سپس با ایفای نقش در سریال قصه‌های شبانه ساخته سعید آقاخانی بازیگری در تلویزیون را تجربه کرد.

عزتی در چندین فیلم پرفروش نظیر ماجرای نیمروز (1395)، اکسیدان (1395)، لاتاری (1396)، آینه بغل (1396) و هزارپا (1397) که تا مدتی رکورددار پرفروش‌ترین فیلم ایران بود، ایفای نقش کرده‌است. او در 1397 پول‌سازترین بازیگر ایرانی شد. همچنین لازم به ذکر است که عزتی در 1385 با مه‌لقا باقری، بازیگر ایرانی، ازدواج کرده‌است.

مطلب مشابه: بیوگرافی جواد عزتی ؛ زندگی شخصی و ازدواج با مه لقا باقری و عکس های همسرش

رعنا آزادی‌ور

رعنا آزادی‌ور

رعنا آزادی‌ور فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1382 با فیلم مارمولک آغاز کرد و برای بازی در درباره الی (1387) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن سینمای ایران شد. او برای بازی در زخم کاری برنده جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی شد.

وی با بازی در فیلم مارمولک فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال 1384 موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد. رعنا آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک‌وی برای بار نخست، بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد.

او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج‌های جوان فیلم را بازی می‌کند که در داستان سه روزه سفر این زوج‌ها به شمال، درگیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان همراه با سایر شخصیت‌های داستان با اتفاقات روبرو می‌شود.

هانیه توسلی

هانیه توسلی

هانیه توسلی (زاده 17 خرداد 1358) بازیگر ایرانی است. او تنها چند سال پس از شروع حرفه بازیگری، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در شب‌های روشن (1381) از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1391، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او برای فیلم سوءتفاهم (1396) نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی هانیه توسلی + عکس های هانیه توسلی و همسرش و خانواده اش

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. وی از سال 1376 مشغول فعالیت بوده و آثاری همچون دوئل، اخراجی‌ها و قفس طلایی را در کارنامه هنری خود دارد.

دیرباز فعالیت هنری را از سال 1376 در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال 1387 با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1382 برای بازی در فیلم دوئل احمدرضا درویش به دست آورد. همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشته نمایش – بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است. از مهم‌ترین آثار او که مورد توجه قرار گرفت سریال نابرده رنج در نقش اسد و در چشم باد در نقش نادر است.

دیرباز پس از پخش شدن فیلمی از نخستین حضورش در تئاتر در برنامه تلویزیونی «اختیاریه» از شبکه پنج سیما، ماجرای ازدواج خود را اینگونه توضیح داد:

این تئاتر برای 23 سال پیش است. خیلی لحظات نابِ عاشقی بود. من آنجا عاشقم شدم و ازدواج کردم. این اولین بار است که این ماجرا را تعریف می‌کنم؛ چراکه خیلی زیاد درباره زندگی خصوصی‌ام تا به حال صحبت نکردم. در این تئاتر من نقش سیاوش را بازی می‌کردم و همسرم نقش فرنگیس بود که در صحنه این عشق اتفاق می‌افتد. ما دو کاراکتر عاشق را 30 شب بازی کردیم و ثمره عشق آن زمان دختری پنج ساله به اسم نیاز دیرباز است.

مطلب مشابه: بیوگرافی کامبیز دیرباز و اطلاعات زندگی شخصی و هنری با عکس های خانوادگی و همسر

مهران غفوریان

مهران غفوریان

مهران غفوریان در 3 شهریور 1353 از پدری تهرانی (افسر نیروی دریایی) و مادری تبریزی در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد. او در محله تهرانسر و دریا بزرگ شد. او یک برادر بزرگتر به نام مهدی دارد که آهنگساز است.

غفوریان، فارغ‌التحصیل رشته نقاشی عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. او در سال 1373 وارد دانشگاه شد.

او با آرزو غفوریان ازدواج کرد و یک فرزند نیز دارد.

او بازیگری را به کارگردانی مسعود رشیدی با مجموعه طنز لبخند سوم آغاز کرد و خیلی زود به عرصه کارگردانان تلویزیونی پیوست.

از سال 1376، برنامه «گل‌ها» و پس از آن، حرف تو حرف را ساخت و سپس در سال 1377، با مهران مدیری هم بازی شد. سپس این چند نفر را کارگردانی کرد که در بین مردم به نام «هژیرها» معروف شده بود. بعد از آن، زیر آسمان شهر را ساخت که آغازی برای پخش هر شب سریال در تلویزیون شد. با موفقیت این مجموعه، وی اقدام به ساخت سری دوم و سوم آن نمود. البته او شهرت اصلی خود را مدیون حضور در سریال زیر آسمان شهر است.

مطلب مشابه: بیوگرافی مهران غفوریان + عکس های مهران غفوریان و همسرش

مهراوه شریفی‌نیا

مهراوه شریفی‌نیا

وی فعالیت خود را در سال 1368 با بازی در فیلم دزد عروسک‌ها آغاز کرد. او با بازی در نقش فریده در سریال روز حسرت (1387) به شهرت رسید. وی دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و فارغ‌التحصیل در رشته موسیقی از دانشگاه تهران است.

شریفی‌نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند ولی از ادامه درس خواندن در این رشته انصراف داد. ساز تخصصی او پیانو است. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار ضیاءالدین دری بود. او خواهر بزرگتر ملیکا شریفی‌نیا (بازیگر و نقاش) است.

انتقادهایی بر سریال کیمیا وارد بود که بخش قابل توجهی از آنها متوجه گریم بود؛ که ضعف در گریم کیمیا در سنین میانسالی بود.

او در مصاحبه ای در سال 94 گفت که کیمیا سخت ترین و پر استرس ترین کارش بوده و گاهی اوقات، شب ها خواب شخصیت کیمیا را می‌دیده است! وی همچنین افزود که بعد از اتمام پروژه متوجه شده است که بدلیل استرس ناشی از یک سال و نیم کار کیمیا، حدود یک سوم موهایش سفید شده است!

مطلب مشابه: درباره سریال نیسان آبی؛ بازیگران، داستان و حواشی جالب این سریال

دیگر بازیگران این سریال

از دیگر بازیگران اصلی سریال زخم کاری می‌شود به رضا بای، الناز ملک، سعید چنگیزیان، سیاوش طهمورث، الهه حصاری، کاظم هژیرآزاد، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، مرتضی امینی‌تبار، سارا حاتمی، مه‌لقا باقری و… اشاره کرد.

کارگردان سریال زخم کاری کیست؟

کارگردان سریال زخم کاری کیست؟

محمد حسین مهدویان دانش‌آموخته هنرستان روایت فتح و دارای مدرک کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) از دانشگاه سوره و همچنین کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشگاه صدا و سیما است. او با ساخت فیلم ایستاده در غبار با حمایت موسسه اوج و سرمایه‌گذاری حبیب‌الله والی نژاد مدیر مرکز فیلم و سریال این مؤسسه در مسیر سینمای حرفه‌ای وارد شد.

او برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر 1394 را نیز کسب کرد. وی برای فیلم ماجرای نیمروز برای دومین بار سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر 1395 را کسب کرد. او در هنگام کسب جایزه سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، این جایزه را مهم‌ترین جایزه جشنواره نامید. او سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم درخت گردو از جشنواره فیلم فجر 1398 کسب کرد و این جایزه را به «پدران داغ‌دیده این سرزمین» تقدیم کرد.

آثار او با استقبال و تحسین نهادها و شخصیت‌های جمهوری اسلامی همراه بوده‌است. شحص سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی فیلم ایستاده در غبار از ساخته‌های او را فیلمی فاخر دانسته‌است.

سایر عوامل سازنده سریال زخم کاری

نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان بر اساس داستانی از محمود حسینی زاد، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مجری طرح: کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: سجاد پهلوان زاده، آهنگساز: حبیب خزایی فر، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: آرتا ماهان، طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی، مدیر صدابرداری: هادی ساعدمحکم، جانشین مدیر تولید: پیمان حجازی، فیلمبردار: محمد فکوری نیا، انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی بازیگردان: میلاد اکبر نژاد، برنامه ریز: بهمن حسینی، دستیار اول کارگردان: حسین دیردار، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، منشی صحنه: پوریا کاظمی فرد، عکاس: امیر جدیدی.

سریال زخم کاری چند قسمت است؟

تاریخ پخش اولین قسمت از سریال زخم کاری 14 خرداد 1400 بوده و طبق گفته عوامل سازنده سریال، در 20 قسمت 50 دقیقه ای پخش و همچنین تاریخ انتشار هفتگی سایر قسمت های سریال زخم کاری در روز های جمعه خواهد بود.

حواشی سریال زخم کاری

حواشی سریال زخم کاری

پس از انتشار قسمت‌های نخست زخم کاری واکنش‌های بسیاری در رسانه‌ها نسبت به محتوای این سریال منتشر شد و سازمان سینمایی (یکی از نهادهای زیر دست سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی) از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) بابت محتوای زخم کاری شکایت کرد و خواستار توقف پخش این سریال شد؛ صحنه‌های مربوط به سیگار کشیدن مالک، نمایش استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی در بخش‌هایی از سریال از جمله موارد اعتراضی سازمان سینمایی است.

علی سعد مدیر عامل ساترا در صفحه توئیتر خود از زخم کاری حمایت کرد. سازمان سینمایی چندی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد که: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتشار و پخش آثار تصویری در حوزه نمایش خانگی، ضمن دفاع از مجوزهای صادر شده، در خصوص محصولات فرهنگی فاقد مجوز، مطابق رویه قانونی گزارشی به مراجع ذیربط ارسال می‌کند تا حقوق فعالانی که در چارچوب قانون عمل می‌کنند، پایمال نشود.»

محمد جواد شکوری مدیر عامل فیلیمو از عدم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از زخم کاری در صفحه توئیتر خود گلایه کرد.

عزت‌الله ضرغامی  درباره این سریال نوشت: شکایت برخی از دستگاه‌ها از ساترا بابت سریال خوش‌ساخت زخم کاری پسندیده نبود. مسایل مربوط به فرهنگ و هنر باید در میان خانواده خود آنان و دستگاه‌های ذی‌ربط‌شان حل و فصل شود. داغ و درفش و اقدام قضائی در این عرصه پذیرفتنی نیست.

واکنش نوید محمدزاده به این سریال

چندروز پس از پخش زخم کاری، نوید محمدزاده بازیگر سینما در یک استوری، بدون نام بردن از بازیگر یا فیلمسازی، نسبت به کیفیت برخی از آثار متن کنایه آمیزی را منتشر کرد و حواشی به‌وجود آورد که باعث فروش و توجه بیشتر به مجموعه زخم کاری شد. در 5 تیر 1400 محمدزاده با یک استوری که شامل حمایت از جواد عزتی می‌شد به حواشی خاتمه داد.

مطلب مشابه: بیوگرافی نوید محمدزاده؛ عکس های نوید محمدزاده و زندگی شخصی اش و همسرش

توقف رمان زخم کاری

توقف رمان زخم کاری

داستان زخم کاری برگرفته از رمان بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی‌زاد است. این رمان در سال 1385 نوشته شد و در سال 1395 به آن مجوز نشر داده شد، اما دقیقاً در زمان آغاز ساخت زخم کاری در آذر و دی 1399 مجوز نشر این کتاب باطل شد و فروش این کتاب ممنوع شد. به همین دلیل نام این کتاب از تیتراژ زخم کاری حذف گردید.

واکنش تند مسعود فراستی به سریال زخم کاری

واکنش تند مسعود فراستی به سریال زخم کاری

مسعود فراستی منتقد مشهور ایرانی درباره سریال زخم کاری نوشت: ابتدای تیتراژ فیلم نوشته شده این سریال اقتباسی است از نمایشنامه مکبث شکسپیر؛ ولی من بعید می‌دانم مهدویان اصلا مکبث را خوانده باشد! سوال من این است که اساساً مضمون فیلمنامه این سریال چیست؟ زنده باد ثروت یا مرگ بر آن؟! آینه عبرت یا نمایش مردم فریب ثروت؟! اساس زخم کاری به نظر من نه نقد ثروت بلکه ترویج آن است.

من جواد عزتی را در کمدی بیش و کم دوست داشتم؛ اما عزتی امروز را نمی‌شناسم. عزتی که در زخم کاری و حتی در ماجرای نیمروز در نقشی جدی بازی کرد را نمی توانم بپذیرم؛ چرا که در این نقش ها هم عکس العمل هایش کمدی است. او در زخم کاری از همسرش سیلی می‌خورد، اما بهت عزتی در آن صحنه کاملاً کمدی است و نه درام و تراژیک. جواد عزتی نتوانست و به نظر من نمی تواند بدمنِ یک فیلم بشود. به نظر من فیلمنامه از نظر ساختار توان پرداخت درست شخصیت ها را نداشته و ما در زخم کاری اصلاٌ شخصیت نمی‌بینیم و همه در قالب تیپ باقی می مانند.

مطلب مشابه: لیست سریال های شبکه نمایش خانگی | معرفی بهترین سریال های نمایش خانگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو